Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет
ФУТБОЛ
Соколовський та Леоненко: Фаворитом фіналу є «Шахтар»...
Андрій Захарчук
Football24.ua
25.05.11
Сьогодні у Сумах на стадіоні «Ювілейний» відбудеться фінальний матч за Кубок України з футболу між донецьким «Шахтарем» та київським «Динамо». Напередодні матчу в інтерв’ю сайту «Футбол 24» ветеран «гірників» Михайло Соколовський та ветеран «динамівців» Віктор Леоненко поділилися очікуваннями від кубкової гри.
Соколовський: «Шахтар» переможе з рахунком 1:0
− Ніхто не сумнівається, що гра буде напруженою. Водночас, не сумніваюся у перемозі «Шахтаря», − каже Михайло Григорович Соколовський.
− Наскільки важливою для «Шахтаря» є перемога в Кубку? Чвертьфінал Ліги чемпіонів і перемога в чемпіонаті значно вагоміші досягнення, тому повстає питання вмотивованості «гірників»…
− «Шахтар» хоче показати, що є одним з найсильніших клубів Європи і за усіма статтями найсильніший в Україні. Оце головний стимул «гірників» у цьому матчі.
− Останнє дербі грандів було за «Динамо». Тоді кияни по грі перемогли?
− Ця гра нічого не значила. Для донеччан це був товариський матч і не більше. Золотими нагородами «гірники» не ризикували, відповідно і налаштувалися на матч. У фіналі Кубка настрій буде іншим, тому у цьому протистоянні фаворитом є «Шахтар». Перед донецьким клубом поставлене завдання вигравати усе, що можна. Не сумніваюся, що сьогодні підопічні Мірчі Луческу будуть грати на максимальних обертах.
− Відкидаєте думку про те, що у бразильців «Шахтаря» може бути «чемоданний» настрій?
− Такого не може бути, це ж фінал Кубка, лише одна важлива гра. Мені здається, що сьогодні гра буде бойовою, можливо, не видовищною. Підозрюю, не буде багато голів. Можливо, «Шахтар» переможе з рахунком 1:0.
− Суддівство може вплинути на підсумок гри?
− Давай краще про футбол говорити. Скажу лише, що арбітр повинен розуміти важливість матчу, буде на грі Колліна, тому суддівство повинне бути на належному рівні.
− Як вважаєте, у «Шахтаря» є підстави нарікати на регулярні помилки суддів на користь суперників «гірників»?
− Не хотів би висловлювати свою суб’єктивну думку по цьому питанню. Є спеціальний комітет, який займається оцінкою якості арбітражу. А журналістам чи нам, ветеранам, це робити не гоже.
− В останньому матчі чемпіонату «Динамо» програло «Іллічівцю». Як вважаєте, після цієї невдачі кияни будуть злішими, агресивнішими чи, навпаки, ця поразка свідчить про психологічні проблеми у підопічних Юрія Сьоміна?
− Це, перш за все, свідчить про непрофесіоналізм багатьох футболістів «Динамо». Так віднестися до гри не можна. Багатьох іноземців за мільйони, а вони таке витворяють. В мене в голові не вкладається… Як «Динамо» могло пропустити три голи? Це безвідповідальність… Це моя особиста думка.
− Ризикнете спрогнозувати яку тактику виберуть наставники команд на фінал Кубка?
− Думаю, «Шахтар», гратиме як завжди. Усі уже звикли, що «гірники» демонструють атакувальний та комбінаційний футбол, часто загострюють гру. А «Динамо» шукатиме своє щастя в контратаці. В них це краще виходить. В київській команді не має таких футболістів, які б постійно тиснули, атакували. Таких не має, особливо в середині поля. А в «Шахтаря» є такі. В позиційній грі Київ не комфортно почувається.
− Наостанок, в цьому сезоні «Шахтар» відносно легко став чемпіоном України. А як буде в наступному сезоні?
− Думаю, «Динамо» прикладе максимум зусиль для того, щоб скласти гідну конкуренцію «Шахтарю». Все-так так було і так залишається − в Україні лише два клуби ведуть боротьбу за золото, ніхто не може і найближчим часом не зможе вклинитися в цю боротьбу. Багато говорили про трьох, чотирьох претендентів на золото. Але інших не видно і близько. В «Дніпрі» були великі фінансові вливання, а нічого не підійшло. Все теж саме четверте місце, що при Безсонову та інших тренерах. «Металіст» теж не готовий до боротьби за золото. А інтрига у протистоянні «Шахтаря» та «Динамо» буде дуже гострою, думаю, в наступному сезоні ім’я чемпіона дізнаємося в останніх турах чемпіонату.
Леоненко: Фінали, зазвичай, цікавими не бувають
− Вікторе, хто фаворит кубкової гри?
− Зважаючи на останні результати − «Шахтар». Але явного фаворита у цій грі не має. Вболіватиму за «Динамо», але, перш за все, хочу побачити хорошу гра. Хоча, фінали, зазвичай, цікавими не бувають. Буде багато боротьби, нервозності. Тим паче, сумський стадіон до цього спонукає, там трибуни недалеко від поля. Не розумію, хто придумав провести фінал Кубка в Сумах. Там вже всього 23 тисяч місць. Це дитячий підхід до справи. Краще б в Дніпропетровську зіграли, там значно більше місць і, взагалі, кращий стадіон.
− «Шахтар» у цьому сезоні уже багато чого досягнув…
− Натякаєш, що не цікаво їм буде сьогодні?
− Так, тим паче, що валізи уже спаковані…
− Судячи із інтерв’ю Ріната Ахметова, сьогодні «Шахтар» має дати бій. Він амбіційний, правильний президент. А якщо «гірники» відбуватимуть на полі номер, то це усі зрозуміють. Вони так багато відпочивають, що я не розумію «чемоданного настрою». В «Барселони» у кожному сезоні по 80 ігор і нічого, ніхто не втомлюється. А в нас провели 20 матчів і все, видохлися.
− Особливо важко налаштовуватися буде бразильцям?
− Бразильців налаштувати може тільки сам президент. Їх потрібно з-під палки тримати. Але повинні налаштуватися. Якщо не налаштуються, не одна газета не пройде мимо. Хіба із Донецька, або київська, але із донецькими власниками. Зрозуміло, що в «Шахтаря» останнім часом додалося багато Кубків, але все рівно потрібно грати. Боюся, аби сьогодні судді не зіпсували гру. Провокаторів вистачає, почнуть штовхатися, виженуть когось і матч зіпсований. Або пенальті дивний призначать. Хочеться аби фінал вдався, але такі матчі, зазвичай, не вдаються.
− Тактику команд ризикнете спрогнозувати?
− Все просто, «Динамо» гратиме від оборони. Сьоміна тактика не змінна. Але головне це результат, гра потім буде цікавити. Все-таки Сьоміну потрібен час, та придбання. Взагалі, прогноз тактики чи результату матчу − це марна справа. Навіть футболісти до початку гри можуть не знати, як вони гратимуть. Тим паче, хтось сьогодні може перегоріти. Це для мене дивно, але хтось точно перегорить.
− Поразка від «Іллічівця» свідчить про психологічну нестабільність «Динамо»?
− Вона свідчить про психологічну не стабільність та рівень майстерності. У деяких футболістів «Динамо» не має класу. Там же одна молодь грала. А найстрашніше, в «Динамо» не потрібно відповідати за результат. Ось це проблема.
+++
Зубов: жду футбольного праздника
Championat.ru
25.05.11
Экс-полузащитник «Шахтера» Геннадий Зубов считает, что в финале Кубка Украины «Динамо» и «Шахтер» зрелищной игры не покажут, но надеется, что в Сумах будет футбольный праздник.
«Думаю, яркого футбола в матче ожидать не стоит, — рассказал Зубов корреспонденту «Чемпионат.ру» Анатолию Янголю. − В таких играх слишком высока цена ошибки, да и результат довлеет над обеими командами. Но все равно жду от матча настоящего футбольного праздника, который станет логическим завершением одного из самых интересных сезонов в истории чемпионатов Украины».
По мнению Зубова, крупное поражение «Шахтера» от «Динамо» в чемпионате страны не скажется на финале. «В таких матчах − совсем друга атмосфера, — говорит Геннадий. − «Шахтер» не зря считается кубковой командой, и сейчас у него отличные шансы положить золотые медали в кубок страны. Учитывая юбилейный год для команды, выиграть еще один трофей — втройне приятно. Хотя не стоит забывать, что для «Динамо», которое в этом сезоне не добилось желаемых результатов, финал, возможно, пока самый важный матч в году».
Посетовал Зубов и на небольшое количество билетов, которые Федерация футбола Украины выделила донецкому клубу. «Разговаривал со многими болельщиками, коллегами, которые отправляются на матч. Многие сетуют на вместимость стадиона в Сумах. Считаю, что и 6 500 билетов, выделенных для болельщиков «Шахтера», — это очень мало. Помню, на один из финалов в Киеве фанатов из Донбасса приехало больше, чем вмещает стадион в Сумах».
+++
Динамо − Ильичевец был ли договорной матч?
Bestsport.com.ua
25.05.11
Отзвучали финальные свистки последних матчей в Украинской Премьер Лиге в сезоне 2010/2011 и сразу информационное пространство заполонили слухи о проведении «странных матчей». На этот раз, в поле зрения общественности попал матч Ильичевец − Динамо с фантастической, голливудской концовкой, которая помогла мариупольцам сохранить место в элите.
Вначале тренер Севастополя Ангел Червенков усомнился в честности результата в столице Азова, потом уже на телепрограмме «Футбольные страсти» скандал получил продолжение.
BestSport попытался разобраться в данном вопросе и вот, и задает два главных вопроса:
Зачем Динамо спасать Ильичевец?
+6 очков Шахтеру? Команду с Азова давно обвиняют в том, что они не упираются в матчах против Шахтера, попросту говоря отдают ежегодно 6 очков. В таком случае, зачем Динамо Киев нужен поставщик очков Шахтеру и автоматически «усложнитель» жизни себе.
+6 очков Динамо? Допустим, Динамо договорилось по принципу сейчас вам 3 очка, а в следующем чемпионате вам 6 очков. В таком случае наверняка будет неудовлетворен Шахтер.
Ильичевец выгоднее Севастополя? Спорный аргумент, так как обе эти команды связывают с Ринатом Ахметовым это как масло масляное.
Угодить Ахметову? Суркисы, у которых исторически напряженные отношения с Ахметовым, решили выслужиться перед последним и с «барского плеча» оставить Ильичевец в элите. Спорно, зачем Динамо нужен еще один донецкий соперник.
Заработать денег? Вообще смешной вариант, откуда у Ильичевца деньги для такого кита как Динамо.
Почему именно так?
Если б Динамо хотело сдать матч, то можно было:
Выпустить дубль и сослаться на кубок;
Проиграть 1:0 или 2:1 и сослаться на кубок;
Не забивать голы. Если первый гол еще можно списать на рикошет, то во втором случае Шева мог легко ударить мимо ворот.
Все 3 гола Ильичевца были из разряда не берущихся для вратаря.
В договорных матчах не забивают на 90 минуте. Слишком большой риск не успеть.
И в конце вообще непонятно, зачем Суркису подставляться, тем более, сейчас идет разбирательство в «договорняке» между Карпатами и Металлистом, где Суркис выступает фактически в роли обвинителя.
Правда врядли станет достоянием общественности, так что каждый сам сделает выводы.
+++
ЕВРО-2012
Где кончаются расходы на Евро-2012?
Антон Лосев
Unian.net
25.05.11
О том, что от Евро-2012 Украина ожидала миллиарды долларов инвестиций, уже давно никто не вспоминает. Теперь, когда до финала чемпионата Европы по футболу осталось меньше 400 дней, можно лишь попытаться оценить, во что же обошлась подготовка к турниру украинскому бюджету. Конечно, нельзя отрицать, что в Донецке за деньги Рината Ахметова был построен стадион «Донбасс Арена», а в Харькове основным инвестором подготовки города к чемпионату считается бизнесмен Александр Ярославский.
Но подавляющее большинство объектов, так сказать приуроченных к еврочемпионату, финансируются за средства налогоплательщиков. Сумма, в которую оценивается подготовка к Евро-2012, неоднократно пересматривалась то в сторону увеличения, то, напротив, урезалась. Но как бы то ни было, а чемпионат стал прекрасным инструментом для выбивания госфинансирования под те или иные объекты. Между тем, пришло время подводить итоги и оказывается, что терминалы аэропортов, дороги, мосты и транспортные развязки, которые строились под вывеской Евро-2012, уже не имеют к нему никакого отношения, а являются плановыми инфраструктурными проектами…
«Евроинфляция»
Как только в апреле 2007 года стало известно о том, что Украина и Польша победили в конкурсе на право проведения финальной части чемпионата Европы по футболу 2012 года, футбольные функционеры, политики и всевозможные эксперты принялись оценивать затраты, необходимые для проведения турнира в Украине. При этом звучали весьма оптимистичные прогнозы относительно зарубежных инвестиций под это спортивное мероприятие. Но закончился 2007 год, начался 2008-й, а никаких особых инвестиций наша страна так и не дождалась. Зато где-то под конец 2008 года пришел кризис. Тем временем УЕФА не на шутку встревожилась ситуацией с подготовкой к чемпионату — обещаний от украинских чиновников было много, но вот готовность оставалась близкой к нулю. После того, как в УЕФА заговорили о возможном пересмотре места проведения Евро-2012, украинское правительство, наконец, взялось за дело и бросило на подготовку средства из трещавшего по швам госбюджета. В результате, к концу 2010 года мы, с одной стороны, окончательно убедили УЕФА в своей способности принять чемпионат, а с другой − были вынуждены констатировать, что основные расходы на подготовку к Евро-2012 легли на государственную казну.
В первой половине 2008 года Кабмин оценил затраты на Евро-2012 в 16 млн. долл., что в гривне по курсу на тот момент составляло 80 млрд. грн. С началом мирового кризиса, когда украинское правительство пыталось за счет траншей МВФ хоть как-то снизить катастрофический дефицит госбюджета, вспоминать о таких суммах стало просто неприлично. Теперь перед нами стояла задача хоть по минимуму подтянуть спортивную и транспортную инфраструктуру к требованиям УЕФА. Но даже на это потребовались весьма серьезные по кризисным меркам средства. К тому же затягивание с реализацией ряда проектов привело к тому, что их строительство было переведено в авральный режим, что, естественно, повлекло за собой увеличение расходов.
Возьмем, к примеру, центральный объект еврочемпионата в Украине − НСК «Олимпийский». Стоимость его реконструкции изначально оценивалась в 1,5 млрд. грн., потом смета выросла до 2,1 млрд., а итоговая цифра, похоже, перевалит за 4 млрд. грн. Для сравнения, в Донецке за 1,5 млрд. грн. был построен новый стадион «Донбасс-Арена» и выполнены все работы в прилегающих к нему зонах. Может причина «экономичности» донецкого стадиона в том, что его строил частный инвестор, скрупулезно считающий собственные денежки, а в столичный стадион щедрой рукой всевозможных властей вбухивались бюджетные (читай − ничьи) средства.
В марте этого года Кабмин на 900 млн. грн. увеличил стоимость строительства терминала с автопаркингом в аэропорту «Донецк», более чем в полтора раза превысив предыдущую оценку этого объекта − 1 млрд. 261 млн. грн. В конце апреля правительство утвердило откорректированный проект реконструкции Львовского аэродрома, в котором общая сметная стоимость строительства увеличена более чем вдвое − до 2 млрд. 195 млн. грн.
Где кончаются расходы на Евро-2012?
Вокруг финансирования Евро-2012 сложилась крайне запутанная ситуация. Если в 2008 году общий объем затрат на подготовку к чемпионату был оценен в 163 млрд. грн., то в 2009 году его урезали до 127 млрд. грн. В 2010 году бюджет был вновь увеличен − до 142,5 млрд. грн. 11 апреля 2011 года Кабмин утвердил новую редакцию приложений (1-3) к Госпрограмме подготовки и проведения в Украине Евро-2012. В результате общая прогнозная стоимость подготовки к чемпионату сокращена до 110,44 млрд. грн. − около 13,4 млрд. долл.
При этом согласно последнему постановлению Кабмина объем финансирования Евро-2012 из государственного бюджета составляет 55,9 млрд. грн., из местных бюджетов − 5,3 млрд. грн., из других источников − 49,3 млрд. грн. Но где же взять недостающие 49,3 млрд. грн., приходящиеся на «другие источники»? Значит, недостающие средства придется привлекать за счет кредитов. Как известно, Национальное агентство по подготовке и проведению футбольного чемпионата Евро-2012 в апреле этого года разместило второй выпуск семилетних евробондов на сумму 690 миллионов долларов. В ноябре 2010 года Нацагентство уже провело один выпуск еврооблигаций на 568 млн. долл. для реализации инфраструктурных проектов к чемпионату. Таким образом, официально Украина с помощью евробондов привлечет 1 млрд. 258 млн. долл.
Еще в 2008 году Morgan Stanley выделил Укравтодору кредит в 930 млн. долл. на строительство автодорог опять-таки к Евро-2012. Если пересчитать эти заимствования по курсу доллара, существовавшему на момент их получения, то выйдет порядка 15 млрд. грн. Отнимем эту цифру от 49,3 млрд. грн. из «других источников» и получим чуть меньше 34,3 млрд. грн. Если вспомнить о том, что в феврале этого года Президент Украины Виктор Янукович высказал надежду, что Украине удастся к Евро-2012 дополнительно привлечь около 35 млрд. грн. частных кредитных ресурсов, то все в принципе сходится. Кроме одного − кто предоставит эти кредитные ресурсы за оставшийся до чемпионата год и как успеть их освоить? С освоением у наших госчиновников проблем никогда не было, но тут все же речь идет о кредитах, а за их целевым использованием очень внимательно следят те, кто их предоставляет. Таким образом, выходит, что от части запланированных к Евро-2012 проектов Украине придется просто отказаться.
В комментарии УНИАН вице-премьер-министр Украины, министр инфраструктуры Борис Колесников подчеркнул, что ему уже надоело объяснять − подготовка к Евро-2012 − это фактически строительство двух стадионов в Киеве и Львове. Всего лишь, как оказалось. «Все остальное − не подготовка к Евро-2012, это развитие национальной инфраструктуры. Прямых расходов на Евро-2012 получается порядка 6 млрд. грн., это стоимость стадионов, а все остальное и так нужно было построить. Таким образом, чемпионат обойдется госбюджету в 650-700 млн. долларов», − отметил министр инфраструктуры.
Вместе с тем, говоря об объемах частных инвестиций, которые необходимы для развития инфраструктуры, он подтвердил цифру в 35 миллиардов гривен, озвученную Виктором Януковичем в феврале этого года. «С тех пор ничего не изменилось», − добавил вице-премьер-министр. Колесников также отметил, что в рамках подготовки к Евро-2012 практически 100% строительства отелей было профинансировано за счет частных инвестиций. «Государство ни одной гривни на это не дало. Если собрать стоимость всех гостиниц, которые были построены к чемпионату, то эта сумма будет исчисляться в миллиардах и не гривен», − добавил он.
Колесников, конечно, не виноват в том, что начало реальной подготовки страны к Евро-2012 началось чуть ли не с двухгодичным опозданием. Нынешнему министру инфраструктуры пришлось иметь дело со штурмовщиной, к которой привела медлительность предыдущих правительств в практической реализации проектов. Видимо он прекрасно осознает, что эффект от подготовки к чемпионату для тех украинцев, которые не интересуются футболом, останется, мягко говоря, мало ощутимым, а значит стоит ограничить стоимость проекта сугубо спортивными объектами. Ведь понятно, что, продолжая оценивать подготовку к чемпионату десятками миллиардов гривен, нужно быть готовым доходчиво пояснить, на что они были потрачены.
Уже сейчас видно, что список объектов, реализованных к Евро-2012, будет выглядеть не совсем адекватно, заявленному госфинансированию. Пара стадионов, реконструкция аэропортов, какие-то разрозненные транспортные развязки. Возможно, успеют организовать скоростное железнодорожное сообщение между городами, принимающими Евро-2012, но далеко не факт. Вот в целом и все. Так что время, когда Евро-2012 было для различных ведомств и организаций буквально паролем для получения денег из госбюджета, прошло. Возможно, поэтому так отчетливо прослеживается новое веяние во власти − вместо «все, что мы строим − мы строим для Евро-2012», сейчас достаточно внятно звучит «мы построили для Евро 2 стадиона, все остальное − это так, плановые инфраструктурные проекты». По крайней мере, такое впечатление создается от услышанного от ВИП-чиновников в последние месяцы.
Тем же, кто это финансирование уже получил, пора начинать скромно размышлять об инвестициях в развитие украинской инфраструктуры и не пытаться под занавес отхватить еще немного «еврофинансирования». Хотя по человечески госчиновников понять можно − ну когда еще представится возможность списать любой перерасход средств на сверхсрочность работ и оправдать неэффективный менеджмент борьбой за престиж страны.
Украина и Польша − в поисках различий
Пожалуй, самым прискорбным для украинцев стал тот факт, что так и не получилось ударить футбольным чемпионатом по бездорожью. Совсем недавно тот же Борис Колесников признал, что к проведению футбольного чемпионата значительного улучшения состояния дорог не предвидится. «Вообще УЕФА не имеет таких жестких требований по дорогам... Протяженность Украины 1500 км и построить дороги за полтора-два года практически невозможно. Для этого надо иметь материальные ресурсы и все разговоры о концессии − сказки. В Украине нет рынка для создания платных автодорог», − подчеркнул Колесников.
Тут следует обратить внимание на то, как готовится к чемпионату наш партнер по его проведению − Польша. Сразу отметим, что по ряду позиций поляки оказались очень похожи на нас, у них практически такой же хаос в оценке общих затрат. Инвестиции в объекты прогнозировались в объеме 80-95 миллиардов злотых, фигурировала сумма 100 миллиардов. В 2010 году в Польше заговорили о резком уменьшении расходов, тогда звучала цифра 70 миллиардов злотых. В текущем году польское правительство заявило о том, что Евро-2012 обойдется Польше в 80 миллиардов злотых, что при нынешнем курсе составляет приблизительно 28,6 млрд. долл. Поляки, кстати, изначально заявляли, что потратят на подготовку к чемпионату в два раза больше чем Украина, и похоже идут с опережением плана. К 13,4 млрд. долл., которые заявил Кабмин, еще не хватает приблизительно 4,4 млрд. долл., это даже не половина польских инвестиций. В итоге же может оказаться, что украинские затраты на Евро-2012 составят лишь около трети польских. Тут, правда, огромную роль сыграет финансовая помощь Варшаве со стороны Евросоюза.
В то же время Польша, как и Украина, неоднократно увеличивала бюджеты строительства объектов к чемпионату. В частности, сумма на строительство стадиона в Варшаве выросла на 25% − до 1,5 миллиарда злотых. Были и такие проекты, от сдачи которых в эксплуатацию к началу Евро-2012 полякам пришлось отказаться. Так, строительство новой ветки метро в польской столице не будет завершено к Евро-2012. Власти города решили признать недействительными результаты тендера, согласно которому фирма победитель была готова достроить метро в срок за 1,5 млрд. долл. Теперь новая линия метрополитена будет готова только к 2013 году, но зато стоить будет уже всего 1 млрд. долл.
Но если вернуться к вопросу строительства дорог, то тут нам до Польши далеко. Поляки нашли возможность улучшить свои магистрали. Генеральная дирекция дорог и автострад планирует до начала турнира построить около 1 тыс. км новых скоростных дорог. На начало 2010 года в Польше их было около 500 км. В Украине к скоростным можно отнести только около 280 км автотрасс − автомагистраль Киев-Борисполь и отдельные участки дороги Киев-Одесса (М-05). При этом состояние автодорог в городах милионниках, включая столицу, откровенно отвратительное, а как все надеялись, что к Евро-2012 ситуация хоть немного улучшится. Как говорится, «не судилось»…
+++
Затверджена остаточна вартість НСК «Олімпійський»
Ukraine2012.gov.ua
25.05.11
Сьогодні на засіданні Уряду прийнято розпорядження «Про затвердження скоригованого проекту та титулу будови» реконструкція існуючих та будівництво нових об'єктів Національного спортивного комплексу «Олімпійський». ДП «Укрдержбудекспертиза» позитивним висновком від 23 травня 2011 № 00-0358-11/ЦБ рекомендовано до затвердження проект реконструкції. Проект реконструкції пройшов науково-технічну раду при Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства.
Загальна кошторисна вартість реконструкції НСК «Олімпійський» − 4590,32 млн. грн. У тому числі: будівельно-монтажні роботи − 2226,40 млн. грн.; обладнання − 1041,24 млн. грн.; пусконалагоджувальні роботи − 37,54 млн. грн.; інші витрати − 1285,15 млн. грн.
Реконструкція стадіону склала 4139,69 млн. грн.. З них: будівельно-монтажні роботи − 1858,78 млн. грн.; обладнання − 1035,74 млн. грн.; пусконалагоджувальні роботи − 37,30 млн. грн.; інші витрати − 1207,86 млн. грн.. У кошторис включено також ПДВ − 689,95 млн. грн.; підготовчий період − 10 млн. грн.; проектні роботи − 260,1 млн. грн.; науково-технічний супровід − 56 млн. грн.; нестандартизоване обладнання − 35,87 млн. грн.; адміністративні витрати − 143,65 млн. грн.; ризики − 12,3 млн. грн.
У проект входить:
− Спортивна арена (17 893 м ², 68 055 глядацьких місць)
− Трибуни (2 ярусу)
− Підземний паркінг (корисна площа − 9 352,8 м ²)
− VIP-зона, зона преси та обслуговування глядачів (корисна площа − 36 075,6 м ²);
− Естакада з дорогою і вбудованими приміщеннями (корисна площа − 2 640,57 м ²);
− Теплові підстанції «Південна», «Північна»;
− Перенесення інженерних мереж;
− Влаштування підпірних стін.
Станом на 1 травня 2011 профінансовано 3 623,41 млн. грн.
Водночас, оцінюючи нові цифри, сьогодні слід говорити не про зростання вартості, а про встановлення реальної ціни оновлення НСК «Олімпійський». А це питання пов’язане з глибокими проблемами при реконструкції арени у попередні роки.
В історії підготовки НСК за попередньої влади було зроблено чимало популістських заяв. У 2009-му, за часів уряду Ю.Тимошенко, з політичних міркувань реальна сума будівництва стадіону замовчувалася, хоча й була відома. Навіть без повної робочої документації тоді міжвідомча експертна комісія назвала наближену до реальності ціну − 3, 2 млрд. Але уряд тоді не насмілювався назвати й цю ціну, озвучивши вартість у 2,6 млрд.
Грубою помилкою попередньої влади було те, що НСК «Олімпійський» у 2008-2009 році будувався без робочої документації, з численними переробками. Протягом 2008-2009 років станом на 1 січня 2010-го всліпу було освоєно 725, 6 млн гривень капітальних вкладень на, БМР склали 404 млн. У переліку робіт − демонтаж будівель, перенос інженерних мереж, підготовчі роботи. Тож на момент передачі об’єкту новій владі відставання на об’єкті було зафіксоване на рівні 5 місяців!
Після передачі об’єкту в руки Нацагенства з підготовки до Євро-2012 були прийняті негайні рішучі заходи для подолання критичної ситуації. У травні був затверджений реальний детальний графік будівництва, а в вересні критична межа графіку була подолана. Єдиним стримуючим фактором для робіт стало те, що попередня влада залишила 60% робочої документації. Аналіз і цього проекту засвідчив, що усі системи життєдіяльності НСК (системи опалення, вентиляції, кондиціонування, водопостачення, каналізації та інші) не відповідали вимогам до стадіонів класу «Еліт». У співпраці з УЄФА в цю частину також довелось відкорегувати − відпрацьовані системи світового рівня за оптимальними цінами.
На початку 2011-го документація була повністю виконана. У результаті корегування проекту кошторисна вартість проекту зросла. Але це реальна ціна, яка відповідає титулу проекту для стадіону «Еліт».
Як неодноразово заявляли представники Кабінету Міністрів, сьогодні Уряд має реальну і чітку картину щодо НСК «Олімпійський», має ефективні результати за 2010 рік. І несе повну відповідальність за здійснення проекту.
+++
Президент вимагає прискорити модернізацію системи управління кордонами при підготовці Євро-2012
President.gov.ua
25.05.11
Президент України Віктор Янукович високо оцінює початок реалізації в 2011 році Концепції інтегрованого управління кордонами. «У процесі підготовки до проведення Євро-2012 необхідно прискорити повноцінне впровадження системи інтегрованого управління кордонами. І ви певні кроки вже зробили на цьому шляху», − наголосив Віктор Янукович у своєму виступі під час відвідання Навчального центру Держприкордонслужби на Черкащині.
«Пріоритетами тут є прикордонна безпека, швидкість здійснення прикордонних процедур, висока культура персоналу і в остаточному результаті − створення комфортних умов для громадян, які перетинають державний кордон. Це наше з вами обличчя», − сказав Президент.
На переконання Глави держави, реалізація відповідної Концепції «поглибить системні кроки» розвитку Державної прикордонної служби України.
Президент підкреслив важливість зазначеного документу для України. «Україна в черговий раз підтвердила свою послідовність в планах і діях у сфері забезпечення належного рівня прикордонної безпеки. Безпеки своїх кордонів і кордонів Європейського Союзу, Росії, Білорусі, інших кран, які є нашими сусідами», − зазначив Віктор Янукович.
Дуже важливо, переконаний Глава держави, що прикордонники оснащені технікою та обладнанням, яке створене у співпраці з вітчизняними виробниками та науковцями.
«Пріоритет технічного оснащення кордону за рахунок потенціалу національної економіки − це приклад для всіх інших відомств», − наголосив Президент.
Говорячи про завдання прикордонників, Президент звернув увагу на необхідність запровадження ефективного механізму унеможливлення корупційних схем, зловживання посадовцями будь-якого рівня своїми повноваженнями.
«Ви повинні продовжувати системну роботу щодо технічного переоснащення, подальшого облаштування і реконструкції кордону», − наголосив Глава держави.
+++
Глава держави: Світ високо оцінює новації українських прикордонників при підготовці до Євро-2012
President.gov.ua
25.05.11
Новації, започатковані прикордонною службою України в рамках підготовки до Євро-2012, вже високо оцінені в світі. Про це сказав Президент України Віктор Янукович під час відвідання Навчального центру Державної прикордонної служби на Черкащині.
«Технологічні новації, особливо в сфері біометричного контролю, уже сьогодні апробовані і позитивно оцінюються учасниками міжнародного руху», − зазначив Глава держави. Президент зокрема відзначив, що система біометричного контролю, яку він разом із представниками інших країн мав можливість оглянути в аеропорту «Бориспіль», справила велике враження. Глава держави висловив переконання, що Україна може бути лідером у цілих напрямках організації ефективної роботи з контролю за проходженням кордонів.
Президент висловив упевненість, що Державна прикордонна служба України покаже себе на високому рівні під час проведення фінальної частини Євро-2012.
«У мене є глибоке переконання, що саме прикордонна служба буде зразком під час проведення чемпіонату Євро-2012», − сказав Глава держави в інтерв’ю журналістам.
Президент нагадав, що вже сьогодні прикордонники зробили впевнені кроки у підготовці до цього спортивного заходу. «Лишилося певні особливі питання підготувати до Євро», − додав він.
Віктор Янукович відзначив, що Прикордонна служба відіграє дуже важливу роль у підготовці України до цієї визначної спортивної події.
Водночас Президент зауважив, що Євро-2012 буде іспитом не лише для прикордонників, а й в цілому для держави.
Президент окремо відзначив, що робота прикордонної служби демонструє «практичне підтвердження реалізації міжнародних зобов'язань України». «Я вам за це дуже вдячний», − підкреслив Глава держави. Зокрема йдеться про створену ДПСУ ефективну систему контролю за переміщенням через кордон радіоактивних речовин. У цьому зв'язку В. Янукович нагадав, що Україна є активним учасником міжнародних програм зменшення рівня загроз розповсюдження зброї масового враження.
+++
Вагоны ЮЖД к Евро-2012 оборудуют новыми системами пожарно-охранной сигнализации
Economics.unian.net
25.05.11
Высокоточными и сверхчувствительными системами пожарно-охранной сигнализации типа «Прометей-05» будут оборудованы все пассажирские вагоны, задействованные в перевозках Евро-2012 Южной железной дороги (ЮЖД).
Об этом УНИАН сообщили в пресс-службе ЮЖД.
Согласно сообщению, вагоны нового поколения, изготовленные Крюковским вагоностроительным заводом, уже оборудованы «Прометеем», который разработан специалистами предприятии «Хартрон». В ходе капитально-восстановительного ремонта современными пожарно-охранными сигнализациями оборудуются и старые вагоны.
В частности, достаточно малейшей задымленности от пары сигаретных затяжек, и электронная система не только извещает звуковым сигналом, указывает на пульте проводника место возгорания, но и автоматически отключает генератор, обесточивает цепи электропитания вагона.
Функционирование системы абсолютно независимое: питание обеспечивают автономные источники. Она находится в непрерывном рабочем режиме, независимо от того, находится вагон в пути следования или в парке отстоя. Все случаи срабатывания архивируются с указанием даты и места. Кроме того, согласно международным требованиям прицепная группа пассажирских вагонов сообщением Харьков-Берлин уже оборудована выносным сигналом оповещения на внешнюю сторону корпуса вагона.
Руководством службы военизированной охраны ЮЖД уже проведены специальные занятия с командно-инструкторским составом ведомственной пожарной охраны, в ходе которых каждый из участников досконально ознакомился с принципом работы и контроля данной системы для приобретения практического опыта.
Сейчас пожаробезопасность пассажирских вагонов на Южной железной дороге обеспечивают 5 систем, и современные системы постепенно вытесняют устаревшие.
+++
Київрада перейменувала станцію метро «Республіканський стадіон»
Ukrinform.ua
25.05.11
Рішенням сесії Київради станцію Київського метрополітену «Республіканський стадіон» перейменовано на станцію «Олімпійська». За нову назву на засіданні 25 травня проголосували 93 депутати.
Згідно з текстом рішення щодо цього питання, станцію переіменовано з метою уникнення плутанини серед туристів та гостей міста, які приїдуть на Євро-2012, оскільки станція «Республіканський стадіон» знаходиться біля НСК «Олімпійський» (раніше він називався республіканським).
Як повідомляє кореспондент УКРІНФОРМу, депутати Київради також прийняли рішення щодо назв вулиць у мікрорайоні Чапаєвка в Голосіївському районі міста. Зокрема, 7 новим вулицям присвоєно імена відомих театральних діячів − Клавдії Радченко, Олега Рябова, Костянтина Хохлова, Михайла Романова, Юрія Лаврова, Ольги Юрковської та Георгія Горюшка.
Нові назви отримали також нові вулиці у Святошинському районі Києва. Зокрема, з'явилися вулиці Чайківська, Білогородська, Музичанська, Северинівська, Ситняківська, Личанська, Пашківська та Любимівська.
+++
В Донецке есть отставание от графика поставки подвижного состава к Евро-2012
Ukrinform.ua
25.05.11
Отставание от графика поставки в Донецк нового подвижного состава городского коммунального транспорта к Евро-2012 составляет полтора месяца. Об этом сказал на пресс-конференции Донецкий городской голова Александр Лукьянченко. Виновником задержки поставок, по словам городского головы, является концерн «Львовский автобусный завод». «По существующему закону, не закончив поставку первой оплаченной партии, нельзя производить оплату за последующие поставки», − подчеркнул он. В то же время мэр отметил, политики здесь нет, это вопросы организации.
Однако, по словам мэра, срыв сроков в полтора месяца не является критическим. Напомним, что в рамках масштабного обновления подвижного состава к финальной части чемпионата Европы 2012 года, в Донецке планируется приобрести по лизинговой схеме более 300 единиц транспорта большой вместимости для перевозки пассажиров. В первую очередь, речь идет об автобусах и троллейбусах отечественного производства, передает корреспондент УКРИНФОРМА.
+++
С интеллигенцией посоветуются, как провести открытие евростадиона во Львове
Zik.ua
25.05.11
Об этом он сообщил 24 мая, отвечая на вопросы журналистов.
«Прежде всего, я хотел бы обсудить тему восстановления нашего культурного наследия − это замки, это сохранение наших церквей. Я хотел бы услышать их видение развития самого Львова и развития курортной территории», − отметил Цимбалюк.
«В том числе я бы хотел с ними посоветоваться, каким образом осенью провести открытие нашего стадиона, чтобы учесть все наши славные традиции и чтобы это действительно было грандиозный праздник, который бы запомнился на многие годы», − сказал он.
По его словам, открытие стадиона, который строится во Львове к «Евро-2012», планируется на середину октября.
+++
Велика завантаженість заважає мовній підготовці донецької міліції до Євро-2012
Укрінформу
25.05.11
Велика завантаженість за місцем роботи заважає мовній підготовці донецької міліції до Євро-2012. Про це сказав заступник начальника управління внутрішніх справ Юрій Седнєв. «Тільки за останніх 15 днів травня, поки ми забезпечували охорону громадського порядку на масових заходах, жоден співробітник не мав вихідних днів», − повідомив Юрій Седнєв. За його словами, завдання щодо вивчення англійської мови залишається складним для багатьох працівників міліції. Одним із стимулів, які б дозволили мотивувати співробітників МВС до опанування іноземними мовами, могла б стати доплата до заробітної плати, яка існує в інших країнах.
Юрій Седнєв також відзначив, що питання мовної підготовки знаходяться під особистим контролем начальника ГУ МВС України в Донецькій області Миколи Куп’янського. Нещодавно на нараді він жорстко критикував тих керівників, які пропускають заняття. Нагадаємо, що наразі курси з англійської проходять майже дві тисячі співробітників Донецької області, передає кореспондент УКРІНФОРМУ.
+++
На Львівщині візьмуться за ремонт дороги Стрий-Трускавець до Євро-2012
Zaxid.net
25.05.11
Днями буде відкрито тендерні пропозиції щодо виконавця ремонту дороги до Трускавця у Львівської області. Про це 24 травня під час зустрічі із журналістами зазначив голова Львівської ОДА Михайло Цимбалюк.
Цимбалюк повідомив: « 100 млн грн виділено нам на комунальні дороги. Проводиться тендер на реконструкцію дороги Стрий-Дрогобич-Трускавець і через Борислав. Вже найближчими днями буде відкрито тендерні пропозиції. Плануємо, що там активно почнеться робота».
Також він поінформував, що запросив на Львівщину голову Укравтодору Володимира Демішкана.
«Дороги − найболючіша для нас і не тільки для нашої області тема. Вона не дає мені спокійно спати. Ми стикаємось з проблемою, що немає на Львівщині своїх будівельних структур, які мають досвід і можуть будувати дороги. Пропозиції на тендери знову подали іноземні структури, фірми з інших областей України, які наприклад, будували дороги Одеса-Київ, Київ-Чоп», − сказав Цимбалюк.
Такого голова ЛОДА розповів, що 23 травня під час наради у Києві розглядалась тема будівництва двох додаткових переходів через українсько-польський кордон: «Нижанковичі» і «Угринів-Долгобичів».
«Наразі кошти в нас не виділялись. Є окреме доручення Президента знайти вирішення, тому фахівці КМУ і облдержадміністрації працюють над тим, щоб добудувати там необхідні два відрізки дороги − 4,5 і 6 км», − сказав Цимбалюк.
Як інформував ZAXID.NET , Львівська обласна рада затвердила Програму фінансування робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг на 2011 рік. В цілому проект рішення на сесійному засіданні 24 травня підтримало 87 депутатів.
На цю Програму з обласного бюджету планується виділити 22,89 млн грн. При цьому вона передбачає співфінансування на об’єктах комунальної власності з місцевих бюджетів.
Нагадаємо, 17 травня львівський міський голова Андрій Садовий повідомив, що Львів досі чекає на відшкодування за роботи по реконструкції доріг 2010 року з державного бюджету.