Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет
ФУТБОЛ
Янукович: «Климов доказал, что футбол он любит больше, чем деньги»
Misto.odessa.ua
17.11.11
Сегодня в Одессу с рабочим визитом приехал Президент Украины Виктор Янукович.
В официальной программе поездки Главы государства значится посещение трех мест: Академии сухопутных войск, Одесского морского торгового порта и нового стадиона «Черноморец».
Президент уже побывал в Военной академии, где торжественно вручил высшему военному учебному учреждению Боевое Знамя Военной академии.
Затем Янукович посетил новый стадион «Черноморец».
«Когда я еду в Одессу, то понимаю, что Одесса − один из тех городов, который узнают на карте мира все. Тут и юмор, и одесский темперамент, который известен во всем мире. Я сегодня пообещал и пожелал звезде футбола Беланову, что спорт будет развиваться и дальше», − отметил Глава государства.
Затем Президент начал шутить.
«Климов доказал, что он больше любит футбол, чем деньги. Он доказал, что это так»,− пошутил Янукович.
Президент пожелал, чтобы за «Черноморец» болело все больше болельщиков.
«Одесса в моей судьбе сыграла положительную роль, меня радует город и друзья, с которыми я тут встречаюсь», − резюмировал Виктор Федорович.
+++
Г.Тэйлор: «После своих высказываний Блаттер должен подать в отставку»
Football.ua
17.11.11
По мнению Гордона Тэйлора, президента Ассоциации Профессиональных Футболистов, после своих неоднозначных высказываний про расизм Зепп Блаттер должен уступить свое место Мишелю Платини.
Гордон заявил, что этот проступок Блаттера только один из многих, которые совершил Зепп в последнее время.
«Я думаю, что пришло время Платини занять этот пост».
«Когда вы смотрите на уровень коррупции в ФИФА, вспоминаете слова Блаттера про запрет гомосексуалистов посещать матчи ЧМ в Катаре, тон, в котором он высказывался о женском футболе, его отказ от введения современных технологий в футбол − то все это приводит к одному выводу: ему давно пора на покой», − считает Тэйлор.
«Слова Блаттера про расизм − последняя капля, которая переполнила чашу терпения. Он должен подать в отставку незамедлительно».
+++
ФИФА угрожают лишить Катар права проведения ЧМ-2022
Prosport-ru.tsn.ua
17.11.11
Из-за опасных и бесчеловечных условий труда в Катаре, право проведения чемпионата мира по футболу 2022 могут отдать другой стране.
Международная конфедерация профсоюзов (МКП) собирается сделать все возможное, чтобы чемпионат мира 2022 года перенесли из Катара.
Союз направил соответствующее письмо с предупреждением к Международной федерации футбола (ФИФА).
Причиной столь решительных заявлений стали условия труда в стране, которые представители профсоюза характеризуют как опасные и бесчеловечные.
МКП предупреждает, если условия труда в этой стране не будут улучшены, у них есть достаточно ресурсов, чтобы добиться переноса турнира в другое место.
Добавим, что сегодня президент ФИФА Зепп Блаттер должен ознакомиться с письмом профсоюза, в котором рассказано о кампании «Нет чемпионату мира в Катаре без соблюдения трудовых прав».
+++
Депутати хочуть повністю заборонити паління в закладах харчування та на стадіонах
Radioera.com.ua
17.11.11
В Україні має бути повністю заборонене куріння в закладах громадського харчування, культури і спорту. Про це заявила автор та ініціатор відповідного законопроекту, член фракції Партії регіонів, голова парламентського Комітету з питань охорони здоров'я Тетяна Бахтєєва.
За її словами, сьогодні, в Міжнародний день відмови від куріння, група народних депутатів зареєструвала у Верховній Раді законопроект N9474, що повністю забороняє вживання тютюнових виробів у закладах громадського харчування, культури і спорту.
«У діючій редакції закону передбачено, що заклади громадського харчування мають відводити не менш як 50% площі залів для людей, які не курять. Але на практиці проконтролювати цю вимогу практично неможливо», − зазначила Бахтєєва.
На її думку, однією з проблем чинного законодавства є непослідовність заходів щодо куріння в закладах громадського харчування.
«У разі ухвалення нового законопроекту буде повністю заборонено палити не тільки в ліфтах, установах охорони здоров'я, навчальних і освітньо-виховних закладах, на дитячих майданчиках, у під'їздах житлових будинків, підземних переходах, громадському транспорті, а й на спортивних майданчиках, стадіонах, в закритих приміщеннях закладів громадського харчування, а також у приміщеннях закладів культури», − сказала Бахтєєва, додавши, що законопроектом також передбачено істотне збільшення штрафів за невжиття заходів щодо припинення куріння в приміщеннях закладів громадського харчування (від 1 тис. до 10 тис. грн.).
«Всесвітня організація охорони здоров'я визнала, що ефективні заходи захисту населення від тютюнового диму вимагають повного виключення куріння. Вентиляція, фільтрація повітря, створення окремих зон для куріння є неефективними заходами боротьби з курінням, ускладнюють виконання існуючого законодавства, створюють можливості для двоякого трактування його норм і не забезпечують ефективного захисту населення від пасивного куріння», − заявила Бахтєєва.
Вона зазначила, що важливою нормою законопроекту є також заборона куріння в закладах культури і на стадіонах, зокрема під час футбольних матчів.
«Прикладом і спонукою до дії має служити заява УЄФА від 20 жовтня щодо стовідсоткового звільнення всіх об'єктів чемпіонату Європи з футболу 2012 року від тютюнового диму на період чемпіонату», − відзначила народний депутат.
Вона переконана, що ухвалення законопроекту приведе до значного зменшення негативного впливу тютюнового диму на людей.
«Головну відповідальність буде покладено на власників закладів, що сприятиме практичному виконанню вимог законодавства і міжнародних зобов'язань України щодо захисту людей від шкідливого впливу тютюнового диму», − сказала Бахтєєва.
+++
ЕВРО-2012
Стільці для «Олімпійського»
Сергій Щербина, Тетяна Ніколаєнко
Epravda.com.ua
17.11.11
«Якби, скажімо, ми з вами прийшли на німецький завод, то нам би сказали одну ціну, а Артюху − іншу, меншу. Бо він з ними давно працює. Ціна того ж обладнання для різних країн може бути різною − одна для Західної Європи і інша для Східної», − додає Жалдак. «Якщо ми звернемося на завод, то він нас або пошле, бо в Україні дилер, або просто загне таку ціну, за якою нам невигідно працювати», − підтримав його Артюх.
У минулу п’ятницю оновлений НСК «Олімпійський» пройшов бойове хрещення. Футбольна збірна України зіграла бойову нічию з Німеччиною. Перед матчем вулиці у центрі української столиці були перекриті, адже всі квитки на головну арену Євро-2012 були розкуплені десятками тисяч вболівальників.
Але перед цією яскравою подією в ЗМІ почала з'являтися інформація, яка зіпсувала свято організаторам чемпіонату Європи.
«Комерсант-Україна» опублікував статтю про те, що МВС розслідує кримінальну справу, в якій фігурує генпідрядник реконструкції київської арени − компанія АК «Інжиніринг». На думку слідчих, відбулося завищення вартості німецької вакуумної каналізації для стадіону, а АК «Інжиніринг» перерахувала держкошти для закупівлі продукції. Правоохоронці роблять припущення, що мала місце розтрата.
У розпорядженні «Економічної правди» опинилися судові рішення, які свідчать, що ця справа є не єдиним випадком, коли реконструкція НСК «Олімпійський» викликала питання у правоохоронців. Крім «олімпійських унітазів», тепер існують також «олімпійські стільці».
Податок на стільці
У липні Соснівський районний суд Черкас дозволив провести виїмку та розкрити банківську таємницю у рамках справи проти директора зареєстрованого у цьому регіоні підприємства «Спецпостач», яке було засноване міжнародним благодійним фондом «Безпека Країни». Яким було прізвище директора, який фігурує у справі, нам дізнатися не вдалось. Зараз в якості керівника цієї організації у держреєстрі записаний Олег Анатолійович Баркар.
У текстах постанов суду про виїмку та розкриття банківської таємниці відзначається, що 30 травня 2011 року старший слідчий податкової міліції Черкаської області порушив проти директора «Спецпостачу» кримінальну справу за частиною 3 статті 212 Кримінального кодексу.
Стаття 212 призначає покарання за ухилення від сплати податків. А частина 3 даної статті карає осіб, які раніше були засуджені за таке діяння, або якщо до бюджетів чи державних цільових фондів не надійшли кошти в особливо великих розмірах. За цей злочин присуджують від п'яти до десяти років позбавлення волі з конфіскацією майна, з одночасною втратою права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Фабула справи наступна. Як встановило слідство, підприємство «Спецпостач» закупило стадіонні крісла у ТОВ «Компанія «Вайліс». А далі ці самі стільці для стадіону підприємство «Спецпостач» продало ТОВ «АК «Інжиніринг» − генпідряднику реконструкції НСК «Олімпійський».
Податківці стверджують, що директор «Спецпостачу» незаконно включив до складу податкового кредиту свого підприємства завищену суму ПДВ з операцій закупівлі стільців у фірми «Вайліс». У податковій побачили в цій ситуації «умисне ухилення від сплати податків до державного бюджету».
На думку ДПА, директор умисно завищив податковий кредит з ПДВ в грудні 2010 року та не сплатив до бюджету 3,8 млн грн.
Це невелика сума на сьогоднішній день. Але слідчі також встановили, що продавець стільців «Вайліс» має ознаки фіктивності. Про це читайте трохи нижче.
Треба сказати, що справу намагалися закрити. 3 серпня 2011 року директор з невідомим нам прізвищем «Спецпостачу» оскаржив постанову слідчого про порушення справи проти себе. У суді його скаргу задовольнили і справу закрили. Суд не побачив приводів та підстав для порушення кримінальної справи проти директора.
Але прокурор Черкаської обласної прокуратури подав апеляцію, і 30 серпня Апеляційний суд області повернув скаргу директора «Спецпостач» на повторний розгляд іншим складом суду.
Далі у держреєстрі судових рішень немає жодних згадок про справу проти директора «Спецпостачу». У Нацагентстві з підготовки до Євро-2012 наполягають, що усі суди виграні, і справа закрита. Але ми не можемо перевірити ці твердження. Оприлюднених у відкритому доступі рішень немає.
Під час зустрічі представника «Української правди» з представниками Нацагентства, чиновники демонстрували якісь документи, що підтверджують ці слова. Але надіслати скановані версії вони відмовились.
Благодійний фонд
Піар-служба Нацагентства з підготовки Євро-2012 наприкінці 2010 року розповідала про принади нових стільців для реконструйованого стадіону. Повідомлялося, що усі сидіння НСК «Олімпійський» виготовлені з високоякісного вогнетривкого матеріалу.
Інформаційний центр «Україна 2012» запевняв, що аналогічні крісла встановлені на стадіонах «Олімпійський» та «Уемблі» в Лондоні, а також «Соккер сіті» у Йоханесбурзі.
А головний «ідеолог» Євро-2012 віце-прем’єр Борис Колесніков особисто демонстрував перші зразки сидінь. За словами урядовця, стільці «Олімпійського» виготовлені італійською компанією, відповідають усім вимогам УЄФА з безпеки, і їх дизайн розробили спеціально для київського стадіону.
Але хто ж продав їх генпідряднику реконструкції стадіону? АК «Інжиніринг» купив стільці у підприємства «Спецпостач», яке засноване міжнародним благодійним фондом «Безпека країни».
Згідно інформації, яку ми отримали з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, цей фонд «прописаний» у місті Дніпропетровськ. Заснували його 8 осіб. Серед них є четверо дніпропетровців та троє киян. А статус міжнародного, мабуть, фонд має через те, що серед його засновників є громадянка Росії − Ольга Костирєва, яка зареєстрована у Єкатеринбурзі.
Цікаво те, що й ТОВ «Компанія «Вайліс», яке продало стільці підприємству благодійників, засноване громадянином Росії − Олександром Дмітрієвим, зареєстрованим у Москві.
Навряд чи дніпропетровсько-російські благодійники поставляли стільці на «Уемблі». Чому ж стільці закупили не напряму у італійського виробника, а через треті фірми?
Поки що це весь обсяг інформації, яку нам вдалося отримати за цією справою. Але під час її вивчення в нас виникло дежа в’ю. Щось подібне відбувалося за справою, яка привернула увагу слідчих МВС. Це справа про вакуумну каналізацію. Її сліди також ведуть до Дніпропетровська.
Дніпропетровські
Як відомо, АК «Інжиніринг» організувала тендер на закупівлю сантехнічного устаткування для стадіону, який виграла фірма ТОВ «Південьсантехмонтаж». Вона мала поставити вакуумну систему каналізації Roediger Vacuum виробництва Німеччини на суму 119,8 мільйонів гривень. Однак у переможця цього устаткування не виявилося.
«Південьсантехмонтаж» перерахував ці держкошти ТОВ «Діола», яке в свою чергу переказало гроші на рахунки ТОВ «Донзапчастинапродукт». Останнє ТОВ частину грошей витратило на закупівлю вакуумної каналізації на імена фізосіб Бортникова С. Ю. і Листопада К. А., а іншу частину перевело в готівку. У МВС підозрюють, що ціна вакуумної каналізації завищена, а бюджетні кошти розтрачені.
Як з'ясувала «Економічна правда», фірма «Південьсантехмонтаж» зареєстрована у Одесі. А один з посередників − фірма «Діола» − у Дніпропетровську. 30 грудня 2010 року Господарський суд Дніпропетровської області визнав останню банкрутом.
Підставою для такого рішення стала заява ТОВ «Архітектурно-будівельна компанія «Каркас» про несплачену заборгованість «Діоли» за простим векселем в розмірі 19 950 грн. Статутний фонд «Діоли» складав лише 9375 гривень.
А заснували фірму «Діола» батько і син − Петренко Анатолій Михайлович та Петренко Дмитро Анатолійович. Не виключено, що це батько та син. Цікаво, що цей самий Дмитро Петренко опікується в Дніпропетровську хокеєм − видом спорту №2 для Бориса Колеснікова, який є президентом хокейного клубу «Донбас».
Петренко є президентом Федерації хокею Дніпропетровська. В інтернеті можна знайти згадки про нього в контексті будівництва Дніпропетровської льодової арени. Також Дмитро Петренко був директором хокейного клубу «Придніпровськ».
Щодо «справи про каналізацію» ми звернулися з запитом до директора представництва німецької компанії Roediger в Україні Ігоря Чередниченка. Це представництво реалізує проекти каналізації з використанням обладнання німців.
Однак він зазначив, що представництво Roediger не поставляло систему на стадіон, а лише забезпечувало технічну підтримку. Втім докладно розповідати про те, хто ж саме поставив систему, він не став, пославшись на таємницю слідства, яке веде МВС. Однак обмовився, що ціна у 120 мільйонів (точніше, 119,8 млн грн за вакуумну систему каналізації Roediger Vacuum виробництва Німеччини − «ЕП») є близькою до реальності.
Як же це обладнання потрапило до країни? У прес-службі МВС нам повідомили, що перевіряють «законні підстави ввезення невстановленими особами на територію України на імена підставних фізичних осіб зазначеного обладнання, його розмитнення, а також подальше використання цієї продукції підрядними організаціями під час реконструкції НСК «Олімпійський».
Також міліціонери перевіряють факти можливої розтрати службовими особами стадіону та підрядних організацій бюджетних коштів шляхом завищення вартості встановленого обладнання.
Субпідрядники «Олімпійського»: «Ми не винні. Просто податковій потрібні гроші»
«Економічна правда» звернулася за коментарем щодо згаданих кримінальних справ до Нацагентства з підготовки до Євро-2012.
Це звернення викликало бурхливу реакцію: мовляв, журналісти тільки те й роблять, що підривають імідж країни і роблять смажені факти з нічого. Проте надати документи, які б спростували підозри податкової, в Нацагентстві відмовились.
Натомість керівництво Нацагентства влаштувало журналісту «Української правди» зустріч з представниками АК «Інжиніринг», «Спецпостачу» та «Південьсантехмонтаж». Всі вони в один голос запевнили, що ніякого порушення закону в їхніх діях не було.
Представник «Південьсантехмонтажу» активної участі у розмові не брав. А ось на думку представника «Спецпостачу» Юрія Костянчука, ситуація зі справою навколо стільців виникла через бажання податкової отримати більше коштів до бюджету.
«Компанія «Вайліс», яка певний час виконувала для нас логістичні моменти, виконала договірні обов’язки в повному обсязі у 2011 році. Після цього компанія здала річний звіт за 2010, квартальний за 2011. А після цього податкова заднім числом зняла податковий кредит на 3,8 мільйони. Після цього всі договори компанії визнають нікчемними, і перекладають відповідальність на останню ланку. В даному випадку − на АК «Інжиніринг», − зазначив він.
Заради справедливості, треба відзначити, що з початку цього року Податкова займалася такими розвагами. Вона навмисно анулювала податковий кредит посередині ланцюга посередників, щоб кінцеве підприємство ланцюгу (зазвичай велике) сплатило як можна більше ПДВ. Як переконує представник «Спецпостачу», це може бути саме такий випадок. На його думку, дії податкової не мали під собою ніяких об’єктивних підстав, крім бажання отримати більше податків.
Щодо благодійного фонду «Безпека країни», то, за словами представника «Спецпостачу», вся його роль в цій історії зводиться до того, що колись він виступив одним із засновників підприємства. Зараз же, за його словами, «Спецпостач» сплачує податки на загальних підставах.
Костянчук переконує, що конфлікт з податковою вичерпано, і його компанія двічі виграла в суді.
Без посередників немає життя
Щодо вакуумної каналізації німецької компанії, то керівник АК «Інжиніринг» Володимир Артюх каже, що в них немає тієї інформації, яка оприлюднена «Комерсантом». Він підозрює, що неіснуючі особи Бортников і Листопад, які фігурують у статті, мали відношення до розмитнення устаткування, але АК «Інжиніринг» не мав з ними ніякої справи.
«Ця каналізація була спроектова і закладена в проект Roediger. Ми проводили консультації зі ще однією компанією, але не вийшло. І компанія «Південьсантехмонтаж», з якою ми працювали раніше, і яка є надійною, була нами вибрана як підрядник. Її представник злітав на німецький завод і ми вирішили купувати саме цю установку», − пояснює Артюх.
Але чому купували через три фірми, які не мають до цього жодного відношення?
«Ми, не маючи валютних операцій, не можемо купувати на заводі. Та сама ситуація з ПСМ. Тому вони купили цю каналізацію в компанії, яка має валютний рахунок», − пояснює керівник АК «Інжиніринг».
«Практика, коли українські компанії не купують у закордонних напряму, − вона загальнодержавна. У нас все крім бетону, граніту, арматури, клеїв купуються через посередників», − каже Артюх.
Зазначимо, що відкрити валютний рахунок в Україні може майже будь-яка юридична особа. Для цього треба лише подати до банку пакет документів, та отримати нескладні дозволи. Умовно кажучи, з-за кордону ввозять іграшки та автомобілі десятки тисяч компаній, які є далеко не такими впливовими, як АК «Інжиніринг». Отже, аргумент керівника компанії нам видався дивним.
Заступник голови Нацагентства Валерій Жалдак надав ще один аргумент. На питання, чому Нацагентство не подбало, щоб генпідрядник міг купити необхідні товари напряму на заводі, а не через купу посередників, він стверджує, що в цьому не було б сенсу.
«Якби, скажімо, ми з вами прийшли на німецький завод, то нам би сказали одну ціну, а Артюху − іншу, меншу. Бо він з ними давно працює. Ціна того ж обладнання для різних країн може бути різною − одна для Західної Європи і інша для Східної», − додає Жалдак.
«Якщо ми звернемося на завод, то він нас або пошле, бо в Україні дилер, або просто загне таку ціну, за якою нам невигідно працювати», − підтримав його Артюх. За його словами, якби генпідрядник все робив напряму, то його бухгалтери з’їхали б з глузду, а стадіон ще будували кілька років.
Щодо позиції Нацагентства, то, за словами Жалдака, в їх обов’язки не входить перевіряти, хто там працює субпідрядником на «Олімпійському». Для них головне, щоб об’єкт був зданий вчасно.
«Ми не можемо контролювати всі ці підприємства. І НСК «Олімпійський» не може їх контролювати. Він контролює лише генпідрядників...І в мене немає часу з ними всіма знатися. Для нас головне, щоб роботи були виконані. Якщо замовник буде незадоволений, тоді він спитає з генпідрядника», − пояснює заступник голови Нацагентства.
Непрозорість
Не виключено також, що у майбутньому виникнуть інші справи щодо закупівель для Євро-2012. Ми нікого не звинувачуємо, але дуже часто доводиться чути, що «відкати» за фінансування робіт по «Євро-2012» становлять 60-80% витрачених сум. Хіба це все вигадки?
Точно відомо, як був створений механізм, завдяки якому підготовка до Євро-2012 є вкрай непрозорою. У 2010 році Верховна Рада пішла на суперечливий крок. Щоб за будь-яку ціну встигнути підготуватися до чемпіонату, підконтрольному віце-прем'єру Борису Колеснікову Нацагентству дозволили розподіляти мільярдні держзамовлення без тендеру.
Після цього компанію Нацагентство без тендеру зробило АК «Інжиніринг» генпідрядником реконструкції НСК «Олімпійський». Далі почались дива.
Як відомо, кошторис реконструкції НСК «Олімпійський» неодноразово переглядався. Спочатку Кабмін планував витратити на це 1,5 млрд грн державних коштів. Наприкінці 2008 року сума була збільшена до 2,12 млрд грн, у квітні 2010 року − до 3,26 млрд грн. За даними віце-прем'єра Бориса Колесникова, остаточна вартість реконструкції склала від 4,5 млрд до 4,6 млрд грн.
Як пізніше з'ясували журналісти, АК «Інжиніринг» вів спільний бізнес з довіреними людьми Бориса Колеснікова. Хоча останній неодноразово спростовував свою причетність до цієї фірми.
Генпідряднику виділялися бюджетні кошти, і він був цілком вільний у виборі субпідрядників. Отже витрачав державні гроші на власний розсуд. Влада в особі керівників Нацагентства стверджує, що не може ці витрати контролювати. Мовляв, головне, щоб роботи були виконані.
А тим часом виділені гроші «проганяють» через три-чотири українські фірми, щоб купити італійські стільці та німецьку каналізацію. І в цих операціях податківці та міліціонери підозрюють ухилення від сплати податків та розтрату бюджетних коштів, що є закономірним наслідком закладеної від початку непрозорості.
Ми продовжуємо слідкувати за підготовкою до Євро-2012.
+++
ЛАЗу не вдалось заробити на Евро-2012
Олексій Грицак
Epravda.com.ua
17.11.11
Урядова програма зі закупівель транспорту для міст, які приймуть Євро-2012, виявилася цілком провалена. «ЛАЗ», якому були обіцяні масові закупівлі техніки, продав лише 10% запланованих обсягів. В той же час, непогані продажі демонструє «Богдан», який, що правда, не приймає участі у підготовці до Євро-2012. Або відносини Бориса Колесникова та власників «ЛАЗу» братів Чуркіних дещо зіпсувалися, або в держави просто немає грошей.
Ще рік тому представники Кабміну була голосно анонсували програму оновлення міського транспорту під Євро-2012. Для міст, задіяних у проведенні чемпіонату, віце-прем'єр Борис Колесников пообіцяв закупити 2 тис нових автобусів і тролейбусів на 3,5 млрд грн. «Муніципалітети чотирьох міст отримають близько 2 тис одиниць абсолютно нового транспорту», − заявив тоді віце-прем'єр.
Весь обсяг замовлення тоді розподілили на «ЛАЗ» (ТОВ «Львівські автобусні заводи»), який контролюється братами Ігорем та Олегом Чуркіними. У 2010 році завод і Кабмін за підтримки віце-прем'єра і міністра інфраструктури Колесникова підписали відповідний меморандум про постачання 1,5 тис автобусів та 500 тролейбусів для чотирьох українських міст, у яких проводитиметься Євро-2012..
Дивина була як мінімум в тому, що відбір «ЛАЗу» стався без процедури відбору та конкурсу. Корпорація «Богдан», контрольована Петром Порошенко, майже відразу оскаржила подібну монополію, подавши скаргу в АМКУ. Проте, блокувати меморандум не вдалося, тому що «Богдан» передбачувано програв всі супутні процеси.
Цікаво, що між двома компаніями існує давня конкуренція на ринку поставок тролейбусів, і боротьба ведеться з перемінним успіхом. До неї намагалися залучитися росіяни, але жодного успіху не мали. Ще до історії з Євро-2012 «ЛАЗ» також через скаргу в АМКУ зірвав постачання «Богданом» 61 тролейбуса для Криму. Очевидно, тоді в Криму не знайшлося свого Колеснікова, який би наполіг на закупівлі в одного учасника. Втім, в липні цього року Крим таки купив у групи Порошенка транспорт на величезні суми.
Що стосується постачання для Євро-2012, то конкуренти «ЛАЗу» турбувалися даремно. Левова частка потенційного масштабного контракту так і залишилася не більше ніж словами. Або ж вони закінчилися резонансними PR-акціями на зразок тієї, коли Колесников за кермом нового автобуса ЛАЗ врізався в автомобіль ДАІ.
Чемпіонат вже наближається, а надходження новобуду в транспортні парки міст, за даними місцевих комунальних транспортних підприємств, виглядає наступним чином: Донецьк поки отримав лише 81 тролейбус і 16 автобусів, Харків − 55 тролейбусів і 16 автобусів, Львів − 16 автобусів, Київ − 9 автобусів. Разом − 136 тролейбусів і 57 автобусів. Разом це 193 нові одиниці, тобто менше 10% від того, що було обіцяно.
В той же час, «Богдан» почувається непогано. «Дуже активно за останній рік поповнювався парк маршруток − приватники закупили не менше 400 одиниць. Що ж до програми під Євро-2012, ми отримали лише 55 тролейбусів та 16 автобусів, ні а цьому все зупинилося», − повідомив представник транспортного департаменту Харківської міськради.
Що змінилося, невідомо. Зауважимо, свого часу Колесников дуже категорично висловлювався саме проти маршрутних таксі, заявляючи, що «ті автобуси, які випускає мій друг Петро Порошенко (відомі малі автобуси «Богдан» переважно жовтого кольору − «ЕП»), через 3-4 роки їздити не будуть». Зараз ж виявляється якраз навпаки − маршрутки продовжують витісняти великорозмірний міський транспорт. Випадкові факти наводять на думку, що відносини Колеснікова з власником «Богдана» досить непогані.
Як виявилося, скріплення гербовими печатками оптимістичного договору недостатньо для того, щоб втілити в життя найбільші мрії ЛАЗу. Справа в тому, що при всьому своєму дружньому ставленні до львів'ян віце-прем'єру так і не вдалося (або він на схотів) налагодити ефективну фінансову схему супроводу угоди.
Спочатку ідея полягала в тому, що міста отримають техніку за договорами лізингу: заплативши перший внесок у розмірі 10%, решту суми муніципалітети внесли б рівними частинами протягом 10 років. Але, мабуть, така схема виявилася занадто дискомфортною для державного Укрексімбанку, який ще давно планувався як банк-партнер цього напрямку. За відсутності зацікавленої лізингової компанії він мав би взяти весь тягар розподіленого фінансування на себе. Тому зупинилися на іншому сценарії.
«Ми отримали дозвіл залучити 275 млн грн в кредит в Ощадбанку під 14,5% річних строком на 3 роки. Половина цієї ставки компенсується за рахунок держбюджету. Але самим проблемним виявилося знайти заставне майно під позику, яке задовольнило б банк. На всі необхідні процедури пішло більше півроку», − розповідає начальник департаменту економічної політики Львівської міськради Ірина Кулинич.
Звичайно, схема лізингу була б зручнішою, адже в якості застави виступили б самі об'єкти лізингу. Звичайно, якщо б міста сплачували за цими договорами. Наприклад, у розпорядженні «ЕП» є інформація про те, що влада Харкова не схотіла цього робити.
До речі, закріплених в утопічному меморандумі між «ЛАЗом» і Кабміном 3,5 млрд грн у бюджеті теж не виявилося: підтримка з держскарбниці обмежилася виділенням коштів для компенсації відсотків за кредитами на суму близько 200 млн грн. Притому, що в цей же рік на інші проекти відомство Колесникова витратило більше 10 млрд грн бюджетних грошей. Може, відносини віце-прем’єра Колеснікова та власників «ЛАЗу» братів Чуркіних дещо зіпсувалися?
«Ще у липні (між Колесниковим та Чуркіними − «ЕП») все було чудово. Може, дійсно немає грошей? Ще я чув, що це Порошенко намагається через АМКУ блокувати рішення місцевої влади про закупівлю. Але чи це правда, не знаю», − дивується такому припущенню джерело «ЕП», наближене до мерії Львова.
Тролейбуси довго не живуть
Є ще одна проблема. Навіть ті мізерні закупівлі, які містам таки вдалося здійснити, супроводжувалися гучними скандалами. У Львові, наприклад, вже після підписання договору з виробником в додаткову угоду до нього загадковим чином з'явилася правка, після якої автобуси з екологічними двигунами Євро-3 перетворилися на вже зняті з виробництва всієї Європою мотори стандарту Євро-2.
«Ми підписували правку, але змінили тільки модель автобуса, пішовши назустріч самому ж виробникові. А тепер виявляється, що буде вже інший двигун», − скаржиться представник департаменту ЖКГ та інфраструктури міськради Львова Володимир Будізан.
Визнати цей факт прикрим непорозумінням на заводі не поспішають, намагаючись все ж продати рідному місту техніку вчорашнього дня.
«Ми чітко дотримуємося укладених домовленостей, і поставляємо техніку згідно з тою специфікацією, яку в нас замовляють», − виправдовуються в прес-службі «ЛАЗу».
Правда, варто визнати і провину мерій. Міста замовляють автобуси і тролейбуси за даною програмою в найдешевшій комплектації. Тому не дивно, що машини поставляються з китайською електронікою, хоч виробник пропонує також варіанти з «начинкою» від західних постачальників − чеської Cegelec або німецької Siemens.
Ряд конфліктів між «ЛАЗом» і споживачами були пов'язані з постійним виходом техніки з ладу. У тому ж Львові місцеві служби транспорту скаржилися, що техніка «ЛАЗу» іноді більше коштує в депо на ремонті, ніж обслуговує пасажирів. Подібні проблеми виникли і в Києві: з неповного десятка відправлених туди автобусів третину виявилася непридатною до експлуатації через низку конструкційних недоробок.
Техніки та ремонтники скаржаться, що запчастини від ЛАЗу не надходять вчасно, а пасажири вже встигли помітити, що в деяких тролейбусах відсутні обіцяні кондиціонери. Єдиним винятком став Донецьк: туди постачається техніка в найдорожчій комплектації, тролейбуси оснащені кондиціонерами в салоні і асинхронними тяговими двигунами, а також опцією автономного руху з опущеними штангами, лише на самих акумуляторах.
Янукович сказав, що дасть грошей
Всупереч невиконаним обіцянкам, влада має намір і далі дотримуватися обраного курсу. Як сказав нещодавно президент Віктор Янукович, держзамовлення на «ЛАЗі» буде навіть збільшене.
Потенціал цього ринку залишається досить великим. Навіть у містах-господарях Євро, які є представниками найбільш населених й економічно активних, стан парків громадського транспорту досить плачевно і ніяк не тягне на рівень європейських міст.
«Найновіший парк тролейбусів зараз у Києві, так як місто регулярно закуповував нову техніку. Основу парку столиці складає техніка у віці менше 10 років», − повідомили «ЕП» в Центрі економічного та політичного аналізу (ЦЕПА).
Але експлуатувати сучасні машини, за словами експерта, в Києві та й інших містах Україні просто не вміють.
«Через це абсолютно нові тролейбуси та автобуси приходять в непридатність вже менш ніж через три роки експлуатації й подовгу простоюють «на приколі», − кажуть у ЦЕПА.
Це стосується навіть найдорожчої імпортної техніки вартістю 300 тис євро за одиницю. У підсумку термін служби тролейбусів і автобусів в Україні зрідка становить 10 років, після яких транспорт у нас вже зараховується в «підлягає списанню». Це у багато разів збільшує економічні перспективи заводів-виробників, але абсолютно не відповідає європейській практиці, де завдяки ефективному сервісному обслуговуванню техніка служить по 30-40 років як нова.
Потрібно сказати, що в Україну стара техніка теж їздить по вулицях, але вона зовсім не «як нова». У Львові та Харкові, хоч ці міста в останні роки якось оновлювали рухомий склад, навіть серед нових надходжень переважають архаїчні моделі ще радянських розробок або б/у транспорт, списаний у Європі.
Разом з цим, жадібність мерій призводить до того, що міста України дуже повільно впроваджуються тролейбуси, оснащені асинхронними двигунами і акумуляторами для автономного ходу. Завдяки отриманим ефектів енергозбереження та підвищення маневреності машин така техніка вже давно стала невід'ємною частиною міських пейзажів у країнах заходу. Посилання української влади на те, що до жадібності їх змушують тендерні процедури, є некоректним, тому що для підготовки до Євро-2012 вони не застосовуються
В Україні, за даними ЦЕПА, експлуатується лише близько 120 тролейбусів з асинхронними двигунами. Замовляючи найменш прогресивну техніку, держава фактично продовжує дотувати технологічно відстале виробництво − замість того, щоб створювати ринок збуту для інноваційної індустрії. Чи стане виключенням випадок з закупівлею «ЛАЗів» під Євро-2012?
+++
Під час будівництва НСК «Олімпійський» на арені не було продумано камерних позицій
Teleprostir.com
17.11.11
Під час будівництва НСК «Олімпійський» на арені не було продумано камерних позицій
Під час будівництва НСК «Олімпійський» по периметру арени не було продумано камерних позицій. Про це повідомив Олексій Маркін програмі «Про футбол», що вийшла в ефір телеканалу «2+2» 13 листопада 2011 року
«Не було продумано найголовнішого. Не було продумано камерних позицій. Стадіон сам по собі красивий, цікавий, новий. Однак як показувати з цього стадіону? − говорить пан Маркін. − Нам довелось знімати з продажу квитки на деякі місця по всьому периметру стадіону, щоб на них можна було розмістити камери».
Як повідомили ТелеПростору у прес-службі НСК «Олімпійський», на арені передбачені спеціальні платформи для розміщення телекамер, і частково вони були використані офіційними бродкастерами матчу Україна − Німеччина.
У прес-службі підтвердили факт демонтажу сидінь та встановлення на їх місця додаткових платформ. Однак, за повідомленням прес-служби, це було зроблено через бажання офіційних бродкастерів розмістити камери на другому ярусі арени замість частини глядацьких місць.
Проте, як зазначили у прес-службі головної спортивної арени України, білети на ці місця не друкувались та не продавались.
Як буде здійснюватись показ матчів Євро − 2012 з НСК «Олімпійський» у прес-службі поки коментувати не поспішають, однак наголошують, що на час проведення чемпіонату арена буде знаходитись у розпорядженні Місцевого організаційного комітету УЕФА і рішення про місця розміщення телекамер прийматимуть представники Союзу європейських футбольних асоціацій.
+++
Пресс-центр Евро-2012 разместят в торговом центре Глобус
Korrespondent.net
17.11.11
Пресс-центр Евро-2012 разместят в торговом центре Глобус Пресс-центр Евро будет размещен на первом этаже ТРК Глобус
В торгово-развлекательном центре Глобус на Майдане Независимости к Евро-2012 будет размещен пресс-центр, сообщил заместитель главы Киевской городской государственной администрации Александр Пузанов.
На пресс-конференции в четверг он сообщил, что КГГА удалось «восстановить справедливость» и добиться передачи в собственность территориальной общины более 1 тыс. кв. м в ТРЦ Глобус.
По его словам, это помещение на первом этаже в части центра, которая расположена за Монументом независимости.
Пузанов отметил, что после проведения Евро-2012 эти помещения будут переданы для использования в некоммерческих целях.
В частности, он не исключил, что там будет размещен пресс-клуб, часть помещений может быть передана для нужд Музея Киева, а также для размещения учреждений культуры.
Ранее глава местного организационного комитета Евро-2012 Украина Маркиян Лубкивский в интервью немецкому изданию Die Welt заявил, что Украина стремится провести самый лучший футбольный Чемпионат Европы за многолетнюю историю таких турниров.
+++
До конца года в Киеве проведут три открытых ЕВРО-урока
Kievpress.net
17.11.11
До конца года в Киеве должны состояться три открытых урока «Мы хозяева Евро-2012. Создаем историю вместе» в учебных заведениях столицы. По информации Главного управления по вопросам подготовки к Евро-2012, открытые уроки планируют провести 9 декабря, собрав школьников Французской международной школы и школы №104 Оболонского района, а 15 декабря − посетить Британскую международную школу. Поскольку во время европейского футбольного турнира 2012 года будет играть 16 национальных сборных, то не случайно выбрано еще одно учебное заведение столицы под номером 16. Кроме того, упомянутая школа является специализированной с углубленным изучением английского языка и там мероприятие состоится ближе к Новому году.
«Мы очень рады подарить детям такой праздник. Это интересные и полезные уроки, когда в актовом зале школы собирается больше сотни, а иногда и две сотни школьников и все задействованы в мероприятии. Организаторы Евро 2012 в занимательной форме рассказывают об истории чемпионата Европы по футболу, подготовке столицы к приему большого количества болельщиков, значимости события для страны и для города Киева, возможности привлечения школьников к грандиозному футбольному празднику. Дети, в свою очередь, демонстрируют свою осведомленность о Евро 2012 в игровой форме с песнями, танцами, конкурсами, викторинами − урок превращается в настоящее шоу» − отметила начальник Главного управления по вопросам подготовки и проведения Евро 2012 Татьяна Слишик.
Такие уроки уже были проведены в киевской гимназии им. П. Тычины и в школе №170. В гости к старшеклассникам приходили заместитель председателя Киевской городской государственной администрации Анатолий Голубченко, Директор турнира Евро-2012 в Украине Маркиян Лубкивский, талисманы чемпионата Славек и Славко, Друзья Евро-2012: Сергей Притула, Ольга Фреймут, Алексей Михайличенко, Яна Клочкова, Иван Малкович и другие известные личности.
Урок «Мы хозяева Евро-2012» странствует школами принимающих городов с 2010 года и продолжает серию образовательных мероприятий, посвященных европервенству.
+++
Португалия предпочитает жить в Польше на Евро-2012
Sport.segodnya.ua
17.11.11
Пока единственной страной, которая выразила желание базироваться в Украине, остается Россия
Португальцы предпочитают базироваться в Польше по время Евро-2012, хотя и зарезервировали базы в двух странах. Как рассказал спортивный директор федерации футбола Португалии Карлос Годиньо, Польша предлагает лучшие условия.
«По причинам логистики, за год до чемпионата мы зарезирвировали тренировочные базы в двух странах-хозяйках Евро-2012», − сказал Годиньо. И окончательное решение касательно базирования сборной будет принято уже после жеребьевки группового этапа. Однако, как пишет 2012ua.net, результаты жеребьевки едва ли изменят мнение португальцев.
Напомним, что португальцы завоевали право сыграть на Евро-2012 в стыковых матчах против команды Боснии (0:0 и 6:2).
Где будут базироваться сборные во время Евро-2012 (данные пока неофициальные, из открытых источников):
сборная |
страна |
город |
|||
1 |
Украина |
Украина |
Киев |
||
2 |
Польша |
Польша |
|||
3 |
Голландия |
Польша |
Краков |
||
4 |
Германия |
Польша |
|||
5 |
Англия |
Польша |
Краков |
||
6 |
Италия |
Польша |
Краков |
||
7 |
Испания |
Польша |
Гневино |
||
8 |
Франция |
||||
9 |
Греция |
||||
10 |
Дания |
||||
11 |
Швеция |
||||
12 |
Россия |
Украина |
Киев |
||
13 |
Португалия |
Польша |
|||
14 |
Хорватия |
||||
15 |
Чехия |
||||
16 |
Ирландия |