Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет

 

ФУТБОЛ

 

 

Роз’яснення юридичного відділу ФФУ

Ffu.org.ua

11.11.09

Роз’яснення юридичного відділу ФФУ з приводу невиправданих претензій ОПФКУ «Прем’єр-ліга», які містяться у листах на адресу керівництва національної асоціації

Останнім часом на адресу керівництва Федерації футболу України надходить чимало звернень від посадових осіб ОПФКУ «Прем’єр-ліга», які свідчать про нерозуміння останніми статусу свого об’єднання у взаємостосунках з ФФУ. Через це спортивна громадськість країни отримує від ПЛ спотворену інформацію про реальні права та обов’язки цієї організації, як суб’єкта футбольної діяльності. Для того, щоб переконатися в абсурдності переважної більшості заявлених ПЛ претензій, достатньо зробити елементарний аналіз міжнародної та вітчизняної нормативно-правової бази, на підставі якої функціонує національна асоціація. У цьому зв’язку пропонується добірка основних положень директивних документів вищестоящого футбольного органу, які конкретно вказують на делеговані ним кожному своєму уповноваженому представникові управлінські функції.

Насамперед варто зазначити, що у ст. 10 Статуту ФІФА (редакція 2009 року) (далі − «Статут ФІФА») передбачено право вступу до Міжнародної Федерації Футбольних Асоціацій для будь-якої національної футбольної асоціації, яка має виключне право  контролювати  та  організовувати змагання футболу в своїй країні.

 ФФУ, приєднавшись до ФІФА, згідно п. д) ст.13 Статуту ФІФА  завірила ФІФА, що всі члени ФФУ чітко дотримуються статутних та регламентних норм ФІФА, а також рішень її керівних органів.

Також в ст.18 Статуту ФІФА за національними асоціаціями закріплений обов’язок, щоб усі ліги та інші колективні члени  підпорядковувалися у своїй діяльності національній футбольній асоціації.

Ст. 74 Статуту ФІФА передбачає виключне право своїх членів −  національних асоціацій бути власниками усіх прав, що пов’язані з організацією змагань та інших подій, що підпадають під її юрисдикцію. (Природно, що невід’ємним  правом, яке пов’язане зі змаганнями є і безпосереднє їх проведення).

У Додатку № 8 до Статуту ФІФА «Спортивна спільнота», в п.4 ст.19 зазначено, що національні асоціації  несуть виключну відповідальність за ті функції, які не можуть бути делеговані.

Одним із кроків, зробленим ФІФА з метою зміцнення іміджу та влади національних асоціацій в сфері надання повноважень щодо виключного регулювання футболу в країні, стала розробка моделі Договору про співробітництво, який асоціація повинна укласти з відповідними державними органами, що опікуються спортом.

В ст.3 цього Договору ФІФА передбачила обов’язок національної асоціації як організації, що організовує всю футбольну діяльність в країні − нести виключну відповідальність за організацію національних та міжнародних змагань.

На виконання цієї настанови ФІФА, ФФУ 22.03.2004 р. уклала Договір про співробітництво з Державним Комітетом України з питань фізичної культури і спорту (нині − Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту) строком дії до кінця 2012 року.

У розділі 1 (Предмет Договору), а саме в п.1.3. зазначено:

  «Комітет делегує Федерації повноваження щодо розвитку футболу, виключне право представляти футбол в УЄФА, ФІФА та на міжнародних спортивних змаганнях, а також виключне право на організацію та проведення офіційних міжнародних змагань на території України та національних змагань».

Модельний Статут, який затверджений ФІФА в червні 2005 р. −  є типовим документом, який ФІФА ставить за мету впровадити у всіх своїх асоціаціях − членах.

Так, в ст. 75 цього Статуту зазначено, що національна асоціація організовує та координує певний перелік матчів, який охоплюється її юрисдикцією. Виконавчий комітет національної асоціації  може делегувати своїм підпорядкованим Лігам право на організацію певних змагань. Організація змагань такими лігами не повинна жодним чином заважати змаганням, які проводяться національною асоціацією. Змагання, які проводяться  національною асоціацією є пріоритетними…

Національне законодавство України, у свою чергу, також дуже чітко і конкретно регламентує діяльність ФФУ, підтверджуючи і розвиваючи у своїх нормативних актах принципи правової логіки ФІФА.

Так, зокрема, у відповідності до ч.1 ст.36 (6 прим)  Закону України «Про фізичну культуру і спорт» виключне право на організацію та проведення офіційних міжнародних змагань на території України та національних змагань державою надано ФФУ. З цього випливає, що ФФУ не тільки не повинна, а і не має права, при здійсненні закріпленої за нею державою функції, делегувати її таким чином, за якого ФФУ втрачає повний контроль за здійсненням цієї функції, оскільки, виходячи з зазначеної норми, ФФУ відповідає за належне здійснення даної функції в національних інтересах.

При цьому, саме зазначеним Законом, його статтею 2, визначені завдання спорту в Україні серед яких, зокрема, і «утвердження міжнародного авторитету країни в світовому співтоваристві». Це є елементом державної політики у сфері регулювання фізичної культури і спорту, формування якої згідно до ст.3 того ж Закону відноситься до повноважень держави, а відтак не підлягає зміні та обговоренню на рівні суб’єктів спортивних правовідносин.

Відповідно до ч.3 ст. 5 того ж Закону спортивні федерації реалізують завдання, визначенні у ст. 2; саме на реалізацію цих завдань ФФУ і надані виключні повноваження на проведення змагань з футболу на території України.

Ця роль ФФУ безпосередньо закріплена відповідно до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» також і у основному акті саморегуляції в сфері футболу − в Статуті Всеукраїнської спортивної громадської організації Федерації футболу України. Зокрема, згідно з ч. 4 ст.1 Статуту ФФУ володіє правом користуватися також повноваженнями щодо розвитку футболу... а також виключним правом на проведення змагань з футболу в Україні. Ч. 5 ст.1 Статуту додатково визначає, що правовою основою діяльності ФФУ є Конституція України та законодавство України, Статут, регламентні документи та рішення загального характеру, що приймаються ФФУ у межах їх повноважень і є обов’язковими для всіх її колективних членів.

Серед цілей ФФУ, визначених в ст. 2 Статуту у відповідності з вищепроцитованою нормою Закону «Про фізичну культуру і спорт»,  пунктом 2.2 ч. 2 визначено «забезпечення гідного представництва України у міжнародному співтоваристві».

Серед безпосередніх завдань ФФУ (які за загальновизнаною доктриною теорії права в Україні є поняттям, підпорядкованим цілям) статтею 2 Статуту визначено:

«3.2. розроблення та забезпечення реалізації довгострокових програм розвитку футболу, у т.ч. підготовки футболістів міжнародного рівня, збірних команд України до участі в Олімпійських іграх, чемпіонатах світу, Європи та клубних команд у матчах клубних змагань УЄФА;

3.3. удосконалення принципів та критеріїв формування збірних команд, забезпечення динамічного зв’язку клубних і збірних команд України;

3.4. сприяння ефективній діяльності колективних членів ФФУ з виконання статутних завдань;

3.5. забезпечення організації змагань і турнірів, проведення футбольних чемпіонатів і першостей, розіграшів Кубків та інших змагань серед членів федерації;»

Виходячи із загальноприйнятих принципів тлумачення норм права, порядок закріплення (розташування) завдань певного органу (структури юридичної особи) в нормативних (квазі-нормативних) актах визначає їх ієрархічну пріоритетність. Відтак, стратегічні завдання, визначені в п. 3.2 ст.3 Статуту, визначають напрямок удосконалення принципів формування збірних команд та забезпечення динамічного зв’язку клубних і збірних команд України, а сприяння ефективній діяльності колективних членів ФФУ є не самодостатнім принципом, а підпорядкованим ефективному виконанню статутних завдань зазначеними членами (п.3.4 ст. 3 Статуту), зокрема вищевизначених завдань реалізації довгострокових програм розвитку футболу, належної підготовки збірних команд України, тощо.

Цим же завданням підпорядкована і функція реалізації забезпечення змагань і турнірів серед членів федерації (п.3.5. ст.3 Статуту).

Більш того, на ФФУ безпосередньо лежить завдання контролю та забезпечення всіма членами ФФУ установчих та регламентних документів ФФУ. Виходячи з ч. 1 ст. 7 Статуту, ФФУ не може безпідставно делегувати свої права колективним членам ФФУ, а її відповідні рішення мають відповідати Статуту, а відтак і всім вищезазначеним нормам-принципам.

Цьому положенню кореспондує його зворотне «віддзеркалення» у статті 8 Статуту, частина 1  котрої передбачає, що Ліги «підпорядковуються ФФУ і діють відповідно до наданих ФФУ повноважень», а частина 2 передбачає право (а не обов’язок) ФФУ делегувати лігам повноваження з організації та проведення змагань з футболу шляхом укладення з ними щорічних договорів.

При цьому, ліги, згідно з відсилочною нормою ч.4 ст.8, повинні виконувати обов’язки, визначенні п.2 ст. 7 Статуту, з якого, своєю чергою, випливає пріоритет рішень ФФУ, а не тільки її регламентних документів стосовно всіх змагань. Ст.8 також недвозначно і імперативно визначає, що у контексті свого правового статусу, встановленого законодавством, ФФУ має виключні та невід'ємні повноваження щодо загального керівництва та контролю за проведенням змагань з футболу. Зважаючи на те, що це положення є частиною статті, яка визначає права та обов’язки ліг, асоціацій  або інших груп клубів, воно має розглядатись як таке, що визначає межі користування лігами делегованими правами і невід’ємність повноважень загального керівництва ФФУ за проведенням змагань з футболу, в тому числі у випадку делегування функцій організації таких змагань лігам, асоціаціям тощо.

З вищевикладеного, незаперечно випливає декілька правових висновків, які, на жаль, принципово ігноруються керівництвом ПЛ в процесі підготовки до підписання Договору про організацію та проведення змагань серед клубів Об'єднання  професіональних футбольних клубів України «Прем’єр-ліга» сезону 2009/2010 рр., що значно уповільнює процес його підписання, дестабілізує організацію змагань, що проводиться ПЛ, та позбавляє їх легітимного правового статусу.

Враховуючи той факт, що ОПФКУ «Прем’єр-ліга» намагається будувати свої взаємостосунки з ФФУ, демонструючи тотальний правовий нігілізм, національна асоціація змушена черговий раз акцентувати увагу на цих самоочевидних висновках:

  1. ФФУ, відповідно до закону, як суб’єкт, який має надане державою виключне право на організацію та проведення змагань з футболу, та кореспондуючий обов’язок перед державою забезпечувати таку організацію проведення змагань, з дотриманням засадничих норм-принципів, визначених в законі.

  2. На ФФУ лежить відповідальність за дотримання зазначених обов’язків, що випливають з вищенаведених та інших імперативних норм-принципів, яка унеможливлює відступ від них у будь-яких сферах діяльності ФФУ.

  3. ФФУ має право, а не обов’язок делегувати частину відповідних повноважень, однак при цьому відповідальність, згадана вище, як і будь-який інший вид юридичної відповідальності не підлягає делегуванню.   Відповідно, ФФУ як суб’єкт відповідальності навіть у випадку делегування повноважень та проведенню змагань зберігає статус головного відповідального за проведення змагань суб’єкта права для чого, відповідно, за ФФУ зберігається право контролю за здійсненням делегованими нею повноваженнями відповідними третіми особами і втручання у неналежне здійснення делегованих повноважень як форма контролю, який без цього позбавляється будь-якого правового сенсу.

  4. Оскільки делегування повноважень по проведенню змагань є правом, а не обов’язком ФФУ, то й обсяг делегованих повноважень, засади їх використання, тощо, є суверенним правом ФФУ, яке до того ж, своєю чергою, обмежено обов’язком ФФУ дотримуватись принципових засад організації спортивних змагань, визначених в законі і відтворених в статуті ФФУ. Відтак, ФФУ не може відступити від цих засад, не порушуючи своїх власних обов’язків у правовідносинах з державою.

  5. Як особа, яка визначена законом в якості відповідальної за належну організацію та проведення змагань і впровадження державної спортивної політики, зокрема закріпленої в законі, ФФУ не може самоусунутись в юридичному сенсі від контролю за здійсненням делегованих повноважень і зняти з себе відповідальність за впровадження засад державної політики у відповідній сфері, і, відповідно, зобов’язана забезпечити при делегуванні повноважень по проведенню змагань збереження ефективних і дієвих механізмів контролю за належним виконанням цих повноважень відповідно до основних засад державної політики в цій сфері, норм-принципів закріплених в законі.

  6. Утвердження міжнародного авторитету країни в світовому співтоваристві є одним з таких законодавчо-визначених норм-принципів та пріоритетів державної політики в сфері спорту.

Виходячи з вищенаведених самоочевидних елементарних засадничих принципів та елементів статусу ФФУ в організації проведення футбольних змагань,  зокрема обов’язку ФФУ забезпечення при цьому пріоритетів, визначених державою в законодавчому порядку, претензії ПЛ на визначення умов і засад проведення нею змагань, які ФФУ взагалі не зобов’язано делегувати, та ще й таких засад, що суперечать пріоритетам, визначеним Законом, не тільки не мають, а й не можуть бути задоволені ФФУ.

Доречно нагадати, що в своєму Статуті, а саме в статті 1 «Прем’єр-Ліга» визнала в п.8.1 ч.8, що «ФФУ є єдиною організацією, визнаною і уповноваженою ФІФА, УЄФА і центральним органом виконавчої влади здійснювати у повному обсязі управління футболом на території країни та представляти Україну за кордоном;

..в п.8.2 без жодних застережень визнала обов’язок виконувати рішення ФФУ з питань управління футболом в Україні;

..в п.8.3. визнала, що обсяг повноважень, які ФФУ делегує ПЛ, визначається передусім статутними і регламентними документами ФФУ, договором між ФФУ та ПЛ, тощо, а ПЛ набуває такі права і обов’язки лише в межах таких повноважень.

З огляду на це претензії ПЛ на силове нав’язування ФФУ умов делегування повноважень відповідним Договором виглядають додатково необґрунтованими з правової точки зору, як  такі, що суперечать обов’язкам, прийнятим на себе добровільно ПЛ при визначені її статусу як суб’єкта виконання повноважень, які їй можуть бути делеговані ФФУ.

Подальші спроби ПЛ узурпувати непередбачені для неї Законом повноваження особи, що має переважне право визначати умови, на які їй делегуються повноваження по проведенню змагань, після даних вичерпних роз’яснень означатимуть посягання на можливість виконання ФФУ покладених на неї державою функцій і завдань.

Безсумнівно, що ФФУ не може піти на створення умов,  за яких  унеможливлюється виконання нею завдань впровадження державної спортивної політики  із законодавчо визначеними пріоритетами. Підкреслимо, вона юридично не може собі цього дозволити, як суб’єкт відповідальності, покладеної на неї державою.

Роль ФФУ і покладені на неї законодавством завдання вимагають визначення ФФУ засад проведення змагань, які адекватно відображають визначені в Законі та її статутних документах пріоритети, і делегування повноважень по втіленню цих засад тому суб’єкту, який здатен і воліє їх дотримуватись. Інший варіант поведінки ФФУ суперечив би чинному законодавству. Це визначається не волею чи бажаннями окремих представників керівництва ФФУ, чи навіть її колективного керівного органу Виконкому, а Законом, відступ від якого ФФУ вважає неможливим.

Відповідно, неодноразово висловлене керівництвом ПЛ небажання слідувати рішенням ФФУ, спрямованих на створення належних умов для підвищення результатів Національної Збірної України з футболу, посилення потенціалу Збірної, її здатності досягнення високих результатів в міжнародних змаганнях (яскравим проявом чого стала незгода ПЛ щодо внесення змін в календар ПЛ на поточний сезон, необхідність котрих була обумовлена виходом національної збірної з кваліфікаційної групи на рівень play-off в Чемпіонаті Світу з футболу 2010 р.) в силу грубої суперечливості таких дій з боку ПЛ норми-принципу ст. 2 Закону України «Про фізичну культуру і спорт», яка визначає «утвердження міжнародного авторитету країни в світовому співтоваристві» як пріоритет державної політики у сфері спорту, ставить під сумнів можливість подальшого делегування повноважень по проведенню змагань цьому суб’єкту, тобто ПЛ.

Знову таки нагадаємо, що у зв’язку із систематичним порушенням ПЛ своїх зобов’язань по дотриманню рішень ФФУ, зокрема в частині внесення уточнень в графік проведення змагань ПЛ, пов’язаних з досягненнями національної збірної України з футболу в Чемпіонаті світу і необхідності їх подальшого закріплення, в тому числі за рахунок посилення тренувального процесу, ПЛ ставить ФФУ перед необхідністю пошуку адекватних організаційних засобів забезпечення виконання своїх зобов’язань перед державою.

Відсторонившись від суб’єктивної оцінки провокативної поведінки керівництва ПЛ, та абсолютно неетичного забарвлення переговорного процесу, в якому ПЛ привласнила функцію законодавця та особи, яка може силувати ФФУ до укладення договору, ФФУ наразі залишає можливість для ПЛ повернутися до нормального конструктивного діалогу і в найближчий термін вирішити для себе, чи має вона намір дотримуватись статусних і принципових законодавчих положень, пов’язаних з розподілом прав і обов’язків по організації змагань.

В разі адекватного самовизначення ПЛ з точки зору цих критеріїв − на що ФФУ попри все продовжує сподіватись − існує можливість врешті укласти договір, який би, в кінці кінців, легалізував  правомірність проведення ПЛ відповідних змагань, як необхідної передумови легітимності змагань − і врешті укладення такого договору на умовах, які відповідали б основним принциповим засадам, покладеним в основу державної політики у сфері спорту та квазі-нормативних актів ФФУ.

ФФУ стурбована тим фактом, що зусилля і досягнення клубів ПЛ, спортсменів, тренерів, всіх хто доклав чимало зусиль для забезпечення технічної частини успішного проведення чемпіонату серед команд ПЛ, можуть бути поставлені під ризик нівелювання безпідставними амбіціями окремих посадовців ПЛ, задоволення яких не передбачено законом. Подальше зволікання з підписанням договору і штучне затягування цього процесу з боку ПЛ, є деструктивним актом неповаги по відношенню до клубів ПЛ.

Керуючись наведеною правовою логікою, Федерація футболу України очікує термінової реакції про готовність ПЛ слідувати вимогам закону та Статуту ФФУ в контексті вищезазначеного, та повідомлення про її згоду або не згоду дотримуватись вищезазначених статусних положень і відповідного розподілу повноважень між учасниками правовідносин по організації змагань серед команд ПЛ для прийняття ФФУ остаточного рішення про підписання Договору про організацію та проведення змагань серед клубів Об'єднання  професіональних футбольних клубів України «Прем’єр-ліга» сезону 2009/2010 рр., або визначення альтернативних шляхів виконання своїх функцій по організації змагань.

Жоден із органів ФФУ не дозволить собі знехтувати своєю відповідальністю і діяти під впливом чинників, які суперечать  інтересам національного футболу.

+++

Цена билетов на матч Украина − Греция поставлена «от балды» − Генеральный директор ФК «Шахтер»

Ostro.org

11.11.09

ЗАО «Украина Футбол Интернэшнл» (УФИ) назначает цены на международные футбольные матчи  необоснованно. Об этом после совещания, посвященного подписанию меморандума по подготовке к проведению матча плей-офф ЧМ-2010 между сборными Украины и Греции, сказал Генеральный директор ФК «Шахтера» Сергей Палкин.

«У нас 19 тысяч абонементщиков, мы абонементщикам дали 50% скидку. При этом они выкупили 4 тысячи 800 билетов», − сказал Палкин. По его мнению, это показывает насколько трудно болельщикам приобретать билеты.

«Сегодня открылась свободная продажа в кассах, посмотрите, очередей там нет», − отметил он.

«Человеку не просто нужно купить билет, ему надо доехать, ему надо что-то купить на стадионе. В итоге вырисовывается, если этот билет за 600 гривен, то попадет уже в тысячу, а если человек едет из другого города, то это вообще безумные деньги. Так, где 40 тысяч народа, которые найдут эти деньги?», − высказал свое мнение гендиректор «Шахтера».

«Мы говорим о цене билета, которая уже установлена на сегодня, комментировать мне абсолютно нечего», − не согласился с ним Вице-президент ФФУ Александр Бандурко.

«Да просто с УФИ мы уже работали по финалам кубка Украины, они ставят цены просто «от балды», а потом полстадиона пустует, вот результат всей их работы», − возразил Палкин.

Заместитель Донецкого городского головы Валентин Лактионов сказал, что Донецк, в ответ на просьбу снизить цену на билеты «просто облили грязью» в прессе. Первый заместитель Донецкого городского головы Николай Волков, в свою очередь, добавил, что рядовой болельщик не станет разбираться во взаимоотношениях разных структур, а увидит пустые трибуны во время матча и сделает вывод, что это в Донецке такое отношение к игре.

+++

Сборные Украины и Греции в Донецке встретят девушками и музыкой от МВД

Ostro.org

11.11.09

Сборные Украины и Греции в Донецке встретят с музыкой. Об этом сказал сегодня совещании, посвященном подписанию меморандума по подготовке к проведению матча плей-офф ЧМ-2010 между сборными Украины и Греции, заместитель Донецкого городского головы Валентин Лактионов.

Валентин Лактионов зачитал основные пункты меморандума. Так, встречать сборные будет оркестр Главного управления МВД области, а также девушки в национальных костюмах. Согласно меморандуму делегации команд будут приглашены в Донецкий городской совет, где пройдет протокольная встреча.

Вице-президент ФФУ Александр Бандурко отметил, что опыт проведения матчей подобного уровня в Донецке есть, что облегчает процесс подготовки.

Сборная Греции разместится в отеле «Донбасс Палас», сборная Украины − в «Атласе», а арбитр из Португалии и его коллеги в гостинице «Прага».

Досмотр болельщиков на входе, по соглашению участников подготовки, будет более строгим. «Чтобы не повторилась ситуация в Днепропетровске, когда болельщики зажгли файеры», − пояснил Бандурко.

Кроме того планируется обеспечить всех болельщиков масками, которые будут выдавать при входе на трибуны.

На данный момент корректируется информация о количестве болельщиков, которые прибудут в Донецк как из других областей Украины, так и из Греции.

+++

Павлов в «Ворскле» на три года!

Андрей Иванов, Артем Лобанов,

Vorskla.com.ua

11.11.09

В пресс-центре ФК «Ворскла» состоялась конференция с участием масс-медиа, в ходе которой нынешний наставник команды Николай Павлов пролонгировал свои отношения с «Ворсклой».

В мероприятии приняли участие президент клуба Олег Бабаев, генеральный директор Дмитрий Яворский и сам, с позволения сказать, «виновник» торжества.

Олег БАБАЕВ, президент ФК «Ворскла». 

− Сегодня в 14-00, мы начинаем подготовку к оставшимся играм чемпионата. Сегодня у нас особый повод. Николай Петрович, работает в клубе два года. За этот период «Ворскла» достигла значительных успехов. Мы создали коллектив, который способен решать высокие задачи. Мы продлеваем контракт с Николаем Павловым на три года. Он пошел на встречу с нами и согласился остаться работать в полтавском клубе. Мы в свою очередь постараемся, чтоб Николаю Петровичу тут работалось комфортно. Мы обсудили условия этой работы. Мне очень приятно, что он согласился. Со всем тренерским штабом мы также продлили контракты.

Николай ПАВЛОВ, главный тренер «Ворсклы»:

− Давайте подпишем сразу контракт, чтоб я себя спокойно чувствовал, а то наговорю сейчас... Мой самый любимый фильм − «Крестный отец» там есть фраза: «Предложение от которого не возможно отказаться». За пол года до окончания контракта, мне предложили новый, это очень приятно. Я должен думать в первую очередь, не только о себе, но и о футболистах, у которых заканчивается контракт. Сейчас нужно уже принимать решения по некоторым игрокам. Я всегда разговариваю с футболистами, на которых клуб уже не рассчитывает. Вместе ищем варианты где они могут дальше трудоустраиваться. Мы планируем приобрести игроков зимой, плюс молодежь и плюс игроки, которые у нас есть. Мы попытаемся сделать все, чтобы было не стыдно болельщикам за нас и нам перед болельщиками.

− Никто гриппом не заболел?

− У нас есть одна потеря, четырехмесячный сын Йована Маркоски приболел.

− Зарплата у вас такая же осталась или больше?

− Больше стала.

− Слухи о возвращении Главины это правда?

− Мы с ним разговаривали, но все будет зависеть от руководства обоих клубов. 

+++
ЕВРО-2012

 

 

До 2015 года Украина полностью откажется от аналогового телевидения

Ubr.ua

11.11.09

Переход на цифровое эфирное вещание позволит эффективнее использовать освобожденные частоты, а также внедрять новые технологии передачи сигнала. А именно развивать сверхскоростной Интернет, мобильное телевидение, существенно повысить качество изображения и звука. Страны ЕС завершат переход на цифру через два года.

До 2015 года Украина должна полностью отказаться от устаревшего аналогового телевидения и перейти на цифровое эфирное вещание.

Комментирует для UBR Николай Гончар, глава государственной администрации связи: «Мы планируем это раньше сделать. Почему? Потому как приближается Евро-2012. Все наши операторы, имеющие лицензии и возможности, должны их задействовать, чтобы стать официальными партнерами Евро-2012. Если это сделаем, то все эти сроки, о которых вы говорите, мы тоже будем сокращать. 2015 год − я не вижу вообще проблем. Было бы только желание».

+++

Україна може ратифікувати Конвенцію Ради Європи №108 на початку 2010 року − посол у Польщі

УНІАН

11.11.09

Верховна Рада України може ратифікувати Конвенцію Ради Європи №108, яка визначає умови збору особистих даних громадян, і додатковий протокол до неї, у першій половині 2010 року.

Таку думку кореспонденту УНІАН у Варшаві висловив український посол у Польщі Олександр МОЦИК.

За його словами, ухвалення конвенції та протоколу необхідні у рамках підготовки до Євро-2012, і всі органи влади в Україні активізували роботу для ратифікації цих документів.

„Думаю, справді буде зроблено все можливе і неможливе, аби ці два документи якнайшвидше були ратифіковані”, − сказав посол.

„Не виключаю, що це може статися у першому кварталі чи першій половині 2010 року”, − додав О.МОЦИК.

Він зауважив, що власті держав Євросоюзу, до якого входить також Польща, ретельно вивчають так званих “футбольних хуліганів”, для недопуску яких на матчі Євро-2012 необхідно мати договір про обмін особистих даних з Україною.

Крім того, за його словами, ухвалення цих документів необхідне для запровадження спільного контролю на польсько-українському кордоні.

Довідка УНІАН. 108-ма Конвенція Ради Європи про захист приватних осіб у зв’язку з автоматизованою обробкою даних особистого характеру була підписана 28 січня 1981 року.

Метою конвенції є забезпечення на території кожної зі сторін дотримання прав та основних свобод кожної людини, незалежно від її громадянства або місця проживання, особливо права на недоторканність особистої сфери у зв'язку із автоматичною обробкою персональних даних

+++

У Харкові до Євро-2012 здано в експлуатацію вулицю Державинську

УНІАН

11.11.09

В рамках підготовки до Чемпіонату Європи з футболу 2012 року у Харкові здана в експлуатацію вулиця Державинська, яка зв’язує стадіон «Металіст» з міжнародним аеропортом.

Як повідомили кореспонденту УНІАН у прес-службі групи DCH, на сьогодні завершений головний етап реконструкції вулиці Державинської − важливої ланки транспортної системи Харкова, яку місто планує модернізувати до Євро-2012.

Фінансування робіт з реконструкції вул. Державинської та прилеглих територій, оформлення зовнішнього виду навколишніх будинків і споруд здійснене за кошти групи DCH Олександра ЯРОСЛАВСЬКОГО, яка реалізує Комплексну програму підготовки Харкова до Євро-2012.

Ця вулиця найкоротшим шляхом з’єднує стадіон «Металіст» з міжнародним аеропортом «Харків» − цим маршрутом буде здійснюватися основний рух учасників, уболівальників та гостей Чемпіонату.

Зокрема, за даними прес-служби, по вул. Державинській, прилеглій вулиці Храмова та провулку Власівському, а також в районі стадіону «Металіст» за європейськими технологіями укладений високоякісний крупнозернистий асфальт. Після остаточного завершення всього комплексу робіт, які виконує місцева компанія «Стальконструкція», Харків отримає міську вулицю 1-го класу.

Також сьогодні здана в експлуатацію однорівнева транспортна розв’язка з проспекту Гагаріна на вулицю Державинську, яка, за висновком спеціалістів, значно спрощує рух. Інженерні та будівельні роботи всіх указаних об’єктів виконані згідно з нормами ДБН, що забезпечить їх нормальну і тривалу експлуатацію.

Комплексна реконструкція вул. Державинської, а також здача в експлуатацію в серпні 2009 року Пушкінської та Римарської вулиць у центрі Харкова, є важливим етапом в реалізації програми підготовки транспортної системи міста до Євро-2012, підкреслили у прес-службі. Цією програмою передбачена реконструкція 62 вулиць Харкова загальною протяжністю понад 120 км.

Довідка УНІАН. Комплексну програму підготовки Харкова до Євро-2012 реалізовує група DCH − одна з найбільших бізнес-груп України. Бенефіціар − О.ЯРОСЛАВСЬКИЙ. Комплексна програма включає реконструкцію ряду об`єктів спортивної інфраструктури міста (зокрема, стадіону «Металіст») і міжнародного аеропорту «Харків».

+++

Засадний звітуватиме про львівський стадіон у Києві

Ukrinform.ua

11.11.09

Експерти УЄФА зі стадіонів та безпеки на чолі з керівником відповідного департаменту Європейського футбольного союзу Марком Тіммером заслухають звіт керівника департаменту Євро-2012 Львівської міськради Олега Засадного в Києві. Про це повідомив начальник міжвідомчої координації львівського департаменту Євро-2012 Віктор Горобцов.

За його словами, експерти безпосередньо не приїжджатимуть у Львів з перевірками. У Києві Олег Засадний звітуватиме про стадію будівництва львівського стадіону та виконання плану запланованих графіків.

Загалом фахівці експертної групи разом із представниками Місцевого організаційного комітету «Євро-2012 Україна» зустрінуться з проектними командами спортивних арен Києва, Харкова та Львова для ознайомлення з прогресом будівництва.

Нагадаємо, що поточний візит інспекторів УЄФА відбувається в рамках регулярного моніторингу проектів стадіонів, які готуються приймати матчі фінального турніру Євро-2012. Висновки цієї перевірки, що триватиме до 12 листопада, ляжуть в основу чергового звіту УЄФА з питань стадіонів.

+++

Львівські правоохоронці подали пропозиції щодо питання безпеки під час Євро-2012

Obk.lviv.ua

11.11.09

Комісія УЄФА зі стадіонів та безпеки, яка учора приїхала в Україну, не перевірятиме питання програм безпеки на об’єктах до Євро-2012 у Львові. Про це в коментарі «Об’єктивно» повідомив заступник начальника ГУ МВСУ у Львівській області з питань підготовки до Євро-2012 Василь Рябошапко.

«Щодо цього візиту, в мене є інформація, що їх цікавить суто будівельна складова у підготовці до Євро-2012. Це не торкається наших питань. Але ми працюємо, продовжуємо пропагувати питання безпеки і вони достатньо нормально сприйнятті комісією УЄФА. Концепції загальнодержавної програми безпеки до Євро-2012 ще немає, але ми вже подали свої пропозиції», − говорить Василь Рябошапко.

Він також додав, що правоохоронні продовжують виконувати свою роботу щодо питання безпеки на стадіоні, міжнародному терміналі та інших об’єктах до Євро-2012. Крім того, правоохоронці на сьогодні допомагають встановити власників гаражних кооперативів, які планують перенести з території будівництва нового терміналу аеропорту «Львів».

Нагадаємо, начальник департаменту по підготовці до Євро-2012 Олег Засадний перебуває на нараді Федерації футболу України. Зокрема, Олег Засадний звітуватиме перед експертами УЄФА про стадію будівництва львівського стадіону та про виконання плану.

+++

Польща та Україна до Євро-2012 планують відкрити на спільному кордоні два нових пункти пропуску

УНІАН

11.11.09

Польща та Україна до проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу 2012 року планують відкрити на спільному кордоні два нових пункти пропуску.

Про це кореспонденту УНІАН повідомив посол України у Польщі Олександр МОЦИК.

Він зазначив, що сторони узгодили спорудження пунктів пропуску „Будомєж-Грушів” та „Угринів-Довгобичув”, які будуть розміщені на польській території, а прикордонний та митний контроль спільно здійснюватимуть українські та польські служби.

Посол зауважив, що на останньому засіданні консультаційного комітету президентів (9-10 листопада) сторони домовились внести змінити до міжурядової угоди від 2001 року про перетин українсько-польського кордону, що сприятиме запровадженню спільного контролю на кордоні.

О.МОЦИК також повідомив, що українська влада практично завершила узгодження будівництва ще одного пункту пропуску на польській території „Нижанковичі-Мальховіце”, а також запропонувала Польщі затвердити спорудження 4-х пунктів в Україні. Мова йде про „Белз-Бандрув”, „Боберка-Смольнік”, „Мшанець-Бистре”, „Адамчуки-Збереже”.

Посол зауважив, що представники Польщі та України не визначили точних термінів спорудження цих пунктів пропуску, зауваживши, що на політичному рівні задекларовано необхідність будівництва щонайменше 7 нових пунктів пропуску на спільному кордоні.

О.МОЦИК також зазначив, що на польсько-українському кордоні, який фактично є кордоном України з 27-ми державами Євросоюзу, протяжністю близько 540 кілометрів, є лише 12 пунктів пропуску, з яких 6 автомобільні. Водночас у Німеччині, протяжність кордону з Польщею також близько 500 км, було 38 пунктів пропуску, з яких 19 автомобільних.

+++
Региональные печатные СМИ

ФУТБОЛ

 

Михайличенко каже, що «до Греції їдемо за перемогою!»

Андрій ВОРОНИЧ

Високий Замок (Львівська область)

11.11.09

Гравці Еллади натомість вірять, що «пройдуть» Україну...

Перед відльотом в Україну на повторний матч плей-оф із “синьо-жовтими” футболістів збірної Греції щепитимуть від грипу... Ось би їм ще й водночас острах перед підопічними Олексія Михайличенка прищепили! Але де там − греки налаштовуються тільки на перемогу.

«У груповому турнірі ми грали не дуже добре, були внутрішні проблеми, − заявив травмований гравець команди Отто Рехагеля Янніс Аманатідіс. − Гравці починали скаржитися, коли їх не випускали на поле. Був присутній егоїзм. Але перед матчами плей-оф, впевнений, все це залишиться позаду… Отто Рехагель завжди хоче бути переможцем… У плей-оф Греція знову буде командою і пройде Україну»…

Утім, не всі грецькі футболісти налаштовані так «шапкозакидацьки». «Футболісти української збірної грають в основному в «Динамо» й «Шахтарі». Я подивився, як грав у Києві «Інтер», і можу сказати, що легкого життя нам чекати не доводиться», − визнав капітан збірної Греції, півзахисник «Панатінаїкоса» Георгіос Карагуніс.

Вірять у загальний успіх у матчах, що відбудуться 14 і 18 листопада в Афінах і Донецьку, і в таборі «синьо-жовтих».

«Добре, що федерація надала нам додатковий відпочинок, перенісши тур у Прем’єр-лізі, − вважає нападник Андрій Шевченко. − Для багатьох футболістів два-три додаткові дні відпочинку дуже важливі. Збірна Греції − потужна атлетична команда, яка грає в колективний футбол із акцентом на оборону, з непоганими нападниками, які увесь час рухаються. Гра буде непростою… Є два матчі, треба обидва зіграти добре, щоб виконати поставлене завдання. Для мене немає різниці, яким буде рахунок. Нам потрібна путівка на Мундіаль у ПАР − решта мене не цікавить».

«Кожен з нас розуміє, наскільки важливими є ігри зі збірною Греції, − заявив Анатолій Тимощук. − Я знаю деяких греків. Проти них я грав. У них хороша команда. Гекас став найкращим бомбардиром відбірного етапу. Так що легко не буде». Натомість Артем Мілевський висловився чи не найрішучіше. Мовляв, хоч греки − «бойова команда», до Афін українці їдуть лише за перемогою − навіть нічия на виїзді «синьо-жовтих» не влаштує… «До Греції їдемо за перемогою, − підтвердив головний тренер національної збірної Олексій Михайличенко. − На нічию гравців ніхто налаштовувати не буде».

Телетрансляція буде… Але на якому каналі?

Питання з трансляцією першого матчу плей-оф Греція-Україна − «на стадії вирішення». Матчі української збірної групового етапу відбірного циклу транслював телеканал «Україна». Проте ігри плей-оф у цей «пул» не входили, ось питання з трансляцією матчу з Афін і «зависло»… Наразі жодна з українських телекомпаній ще не купила «картинку» гри, що відбудеться 14 листопада. Як заявили в компанії «Україна Футбол Інтернешнл» (партнер ФФУ), переговори між телеканалами й агентом, що володіє правами на трансляцію, тривають… Орієнтовна вартість трансляції − 200-300 тисяч доларів. Крім «України», бажання показати матч Греція-Україна мають також «Інтер» і УТ-1.

А тим часом...

«18 листопада відбудеться матч-відповідь плей-оф між збірними України й Греції. У ньому вирішиться все! А саме − чи потрапить наша національна команда на чемпіонат світу-2010 у ПАР, − заявив президент донецького «Шахтаря» Ринат Ахметов. − Але для цього необхідна надзвичайна атмосфера на «Донбас Арені». Збірна потребує підтримки вболівальників. Ось тільки з ними вчинили, м’яко кажучи, дуже негарно. ФФУ встановила позахмарні ціни на квитки. Далеко не кожен уболівальник може їх купити. Тим більше, під час економічної кризи. ФФУ вирішила заробити на квитках близько 36 мільйонів гривень. Навіть 50-відсоткові знижки, запропоновані ФК «Шахтар» своїм уболівальникам, не знімають проблему повністю. Ціни все одне непомірно великі. Нехай вчинок ФФУ залишиться на совісті її керівництва. Якщо, звичайно, вона у нього є»…

Думка експерта

Юрій Калитвинцев, екс-гравець збірної України

Вважається, що краще починати боротьбу в гостях, оскільки вдома можна все виправити. Однак мені хочеться, щоб на «Донбас Арені» наша команда не виправляла щось, а добивала греків! Треба спокійно грати у Греції. Як би Отто Рехагель не притримував своїх підопічних, мовляв, не біжіть усі вперед − одержите контратаку, їм все одно потрібно забивати. Трибуни поженуть греків вперед, і 5-6 разів за матч вони підуть уперед великою групою... Треба використовувати моменти, які у нас будуть, а вдома просто завершити справу!

+++

«Карпати» хочуть санкцій до Ковеля − з боку ФІФА

Ганна ЄРМАК

Високий Замок (Львівська область)

11.11.09

За словами генерального директора “Карпат” Ігоря Дедишина, повідомив сайт pressball.by, львівський футбольний клуб має намір у ФІФА клопотати про дискваліфікацію гравця раменського «Сатурна» й збірної Білорусі Леоніда Ковеля. Цей півзахисник свого часу втік з табору “зелено-білих” у підмосковний “Сатурн”.

«Документи наразі не надіслані, це зробимо відразу після їх доопрацювання, − заявив Ігор Дедишин. − Суперечка тягнеться вже більш як півтора року, тому нас передусім цікавить не швидкість відправки, а якість документів». Раніше Спортивний арбітражний суд у Лозанні визнав розірвання контракту з «Карпатами» з боку Ковеля незаконним. «Вердикт суду в Лозанні остаточно підтверджує обґрунтованість претензій «Карпат» у справі Ковеля. На його підставі ФІФА має винести рішення про застосування санкцій до футболіста і продовжити розслідування... за позовом «Карпат» до мінського «Динамо» й «Сатурна»... На превеликий жаль, навряд чи справа дійде до санкцій щодо головного, на нашу думку, винуватця конфлікту, який ховається під невразливим з юридичного боку статусом «радника» футболіста». Як повідомляли деякі ЗМІ, “радником” є начебто відомий на пострадянських теренах футбольний агент Шандор Варга.

+++

Алексей Михайличенко проигнорировал харьковчан

Олег Столбецов

Вечерний Харьков (Харьковская область)

11.11.09

14 ноября, в Афинах на стадионе «Олимпийский» и 18 ноября в Донецке на «Донбасс-Арене» в стыковых матчах со сборной Греции национальной сборная Украины по футболу поспорит за путевку на чемпионат мира, который будущим летом пройдет в ЮАР.

Главный тренер украинской сборной Алексей Михайличенко для подготовки к этим играм, как, впрочем, и к заключительным в групповом турнире, не вызвал ни одного футболиста харьковского «Металлиста».

Среди тех, кто не сыграет с греками — также вратарь киевского «Динамо» Александр Шовковский и полузащитник днепропетровского «Днепра» Сергей Назаренко, получившие травмы. Зато вернулись в состав сборной защитники Андрей Русол из того же «Днепра» и Дмитрий Чигринский из испанской «Барселоны», пропустившие из-за травм матчи против сборных Англии и Андорры. А атакующий полузащитник львовских «Карпат» Игорь Худобяк вызван в национальную сборную впервые. Всего в сборной к матчам с греками готовятся футболисты семи клубов. Наибольшее представительство имеет киевское «Динамо» — девять человек, семерых делегировал донецкий «Шахтер», четверых — днепропетровский «Днепр», по одному — полтавская «Ворскла», львовские «Карпаты», испанская «Барселона» и немецкая «Бавария» (Мюнхен).

Кстати, национальная сборная Украины будет пытаться пробиться в финальную стадию мировых и европейских чемпионатов уже в четвертый раз. Три предыдущих попытки оказались неудачными. Путь на чемпионат мира 1998 года нам преградили хорваты. Последней преградой по дороге на Евро-2000 для украинцев стала еще одна сборная из стран бывшей Югославии — словенская. И, наконец, на мировое первенство 2004 года нашу сборную не пустила команда Германии. По оценкам специалистов, в нынешнем противостоянии Украины и Греции шансы соперников примерно равны.

А 13 ноября молодежная сборная Украины в городе Сент-Труйдене проведет очередной матч квалификационного турнира чемпионата Европы-2011 (U-21) против сверстников из сборной Бельгии. В этой встрече главный тренер нашей «молодежки» Павел Яковенко также не сможет рассчитывать на игроков «Металлиста» — Евгений Селин и Владимир Лысенко травмированы. Впрочем, воспитанники харьковского футбола в молодежной сборной все же представлены. Это − принадлежащий «Металлисту» находящийся в аренде в луганской «Заре» Алексей Курилов, а также бывший игрок молодежного состава «Металлиста» Юрий Плешаков, выступающий ныне за ПФК «Севастополь» (он, кстати, возглавляет с 11 мячами список бомбардиров отечественной первой лиги). После четырех матчей молодежная сборная Украины имеет восемь очков и возглавляет турнирную таблицу в восьмой отборочной группе. Впрочем, такое же количество очков имеют французы и бельгийцы, так что вся борьба за выход в финальную стадию еще впереди.

+++


ЕВРО-2012

 

Кандидатский минимум-2009

Максим СТРЕЛЕЦКИЙ

Жизнь (Донецкая область)

11.11.09

Менее чем через месяц эксперты УЕФА огласят свой вердикт − перейдут ли украинские города из статуса кандидатов на проведение матчей Евро-2012 в положение принимающих городов. Кабинет министров тем временем решил защитить кандидатский минимум минимальным финансированием.

Максим СТРЕЛЕЦКИЙ

И опубликовал постановление от 21 октября о выделении 1,493 млрд. грн. из Стабилизационного фонда госбюджета на реконструкцию и строительство инфраструктурных объектов к проведению чемпионата Европы по футболу в 2012 году. Это − минимальная сумма, необходимая в текущем году для подготовки объектов чемпионата, − говорят распорядители бюджетных средств.

Наименьшие суммы получат Министерство финансов (47,6 млн. грн.) − на подготовку инфраструктуры Национального университета государственной налоговой службы к Евро-2012 (какова будет функциональная нагрузка данного объекта во время проведения чемпионата Европы 2012 года пока не известно) и Министерство по вопросам ЖКХ (80 млн. грн.) − на строительство главного городского канализационного коллектора в Киеве (участок на территории НСК «Олимпийский»). Наибольшие суммы получат министерства по делам семьи, молодежи и спорта (664,1 млн. грн.) и транспорта и связи (701,07 млн. грн.). За счет бюджетных средств проведут реконструкцию НСК «Олимпийский» (504,29 млн. грн.), завершат реконструкцию стадиона «Металлист» в Харькове (106,6 млн. грн.), продолжат строительство стадиона во Львове (50 млн. грн.) и реконструируют стадион Львовского госуниверситета физкультуры (3,2 млн. грн.). На проектирование, строительство, реконструкцию и ремонт международных аэропортов «Борисполь», «Киев» (Жуляны), «Донецк», «Львов», «Харьков» и аэропортов Луцка, Полтавы и Луганска выделено 701,07 млн. грн. Средства, оставшиеся на счетах главных распорядителей бюджетных средств к 31 декабря текущего года, будут возвращены в бюджет. С учетом этой нормы крайне важно, чтобы процесс непосредственно перевода денег на места не оказался затянут на неопределенный срок, в противном случае города могут не успеть их освоить. С другой стороны, выделенных сумм крайне мало для финансирования всех необходимых направлений подготовки. Следовательно, если города все же получат средства, то вряд ли выпустят из рук и сделают все, чтобы освоить их в максимально короткий срок.

Министр по делам семьи, молодежи и спорта Юрия Павленко уверяет, что бюджетные средства поступят уже на этой неделе. «Уверен, что процедура согласования с Минфином, парламентом и Госказначейством пройдет очень быстро. Ведь это не абстрактные цифры, а минимальные суммы, в которых нуждаются города для проведения строительных работ на объектах. Потенциально в месяц мы расходуем 105 млн. грн. Только по комплексу НСК «Олимпийский» проведены работы на 83 млн. грн. больше, чем было выделено»,− отметил министр. В пресс-службе Минтранса сообщили, что бюджетный запрос министерства был больше, чем выделенные 701,07 млн. грн. Киев еще в октябре авансом получил право принимать матчи чемпионата. Но Донецк, Львов и Харьков должны до 30 ноября показать, что выполняют график подготовительных работ, в противном случае UEFA может отстранить их от проведения Евро-2012.

Представители местных органов по-разному оценивают информацию о выделении финансирования для строительства объектов Евро-2012. Харьков и Львов, получавшие ранее транши на подготовку со стороны государства в размере 100 и 50 млн. грн. соответственно, ожидают только перечисления. Что касается Донецка, то здесь обещанную господдержку ждут уже давно, однако предпочитают больше доверять не обещаниям, а реальным средствам, которые можно использовать в кратчайшие сроки. Кроме того, мэры высказывают опасения, что в связи с выборами деньги не будут выделяться в январе и феврале, а под угрозой срыва окажется уже план подготовки на 2010 год.

Підписатися на новини