Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет

 

ЕВРО-2012

 

 

У підготовці до Євро-2012 в Україні УЄФА залучає нових людей

Obk.lviv.ua

27.10.09

Представники УЄФА, які вчора прибули до України, не інспектуватимуть підготовку міст до Євро-2012. Про це «Об’єктивно» повідомив заступник міністра у справах сім’ї, молоді та спорту Ростислав Карандєєв.

Він зазначив, що вчора до України прибули працівники новоствореної дирекції під керівництвом інспектора УЄФА в Україні з підготовки до Євро-2012 із футболу Карлоса Лукаса. «Це нові люди, не українського походження. Вони прибули до України з метою ознайомлення та вивчення  реального стану у підготовці до Євро-2012», − каже Карандєєв.

Він зазначив, що ця команда УЄФА буде безпосередньо розробляти операційні плани, готувати проведені графіки і вирішувати питання організації фан-зон, зон гостинності та ін. «Тобто це безпосередньо представники УЄФА, які працюватимуть над підготовкою до Євро-2012, у сферу яких не входитимуть питання контролю та моніторингу. Фактично − це ті люди, які мають працювати у майбутньому із готовою інфраструктурою після введення її в експлуатацію», − говорить заступник міністра.

Водночас, згодом, за словами Карандєєва, у листопаді Україні слід очікувати візиту вже іншої групи представників УЄФА. Серед них буде Мартін Каллен. Метою його візиту буде вивчення остаточної ситуації із підготовки інфраструктури розміщення людей, а також транспортної інфраструктури у містах.

І останній візит високопосадовцями УЄФА буде здійснено у листопаді. Він стане завершальним перед прийняттям остаточного рішення із визначення українських міст, які прийматимуть Євро-2012, говорить Ростислав Карандєєв. «Виходить так, що одна група УЄФА приїжджає, інша від’їжджає. Щоб до 23 листопада, коли буде підсумкове засідання та доповідь, представлена УЄФА експертною групою Мартіна Каллена, отримати максимально повний зріз інформації з підготовки України до Євро-2012. І тоді 12 грудня під час засідання виконкому УЄФА буде прийнято остаточне рішення», − каже він.

+++

Євро − 2012: У Донецьку замало п'ятизіркових готелів

Карина Оганесян

Dw-world.de

27.10.09

Донецьк очікує, що експерти УЄФА будуть задоволені рівнем підготовки міста до проведення європейської футбольної першості.

Головний козир Донецька  серед  інших міст-кандидатів −  один з найкращих у Східній Європі п'ятизірковий  футбольний стадіон класу еліт, який відповідає всім вимогам УЄФА. Стадіон, розрахований на 50 тисяч глядачів,  забезпечує гарну видимість поля, незалежно від категорії  квитка.

Відвідувачі з обмеженими можливостями також не мають додаткових проблем, для них та осіб, які їх супроводжують, обладнано 188 місць. Як і на кращих європейських стадіонах, особлива увага приділяється технічним вимогам і питанням безпеки.

І хоча будівництво стадіону почали ще до рішення УЄФА про проведення Євро-2012 в Україні та Польщі, споруджували його з упевненістю, що він буде приймати матчі європейської футбольної першості. Архітектурний ансамбль з пафосом називають «Донецький діамант». «Це не стадіон, а фантастика»,− так оцінив присутній  на відкритті  «Донбас Арени» директор турніру Євро-2012 Мартін Каллен и тут же додав, якщо підготовка до чемпіонату буде такою ж чудовою, як і стадіон у Донецьку, то він буде щасливий відвідати Україну знову.

Готельний комплекс був, мабуть, найбільш вразливим місцем для Донецька, що викликало кілька місяців тому певне занепокоєння  у директора Євро− 2012. Тоді під час  відвідин Донецька Каллен  сказав:  «Нам потрібна певна кількість готелів, щоб розташувати команди і гостей. І ці  готелі мають знаходитися недалеко від міста, щоб уболівальники не витрачали багато часу на переїзди».

Під час обговорювання цих питань з інспекторами УЄФА Донецьку вдалося знайти компромісні варіанти, враховуючи, що промисловий регіон не є «туристичною Меккою». За словами місцевої влади, УЄФА пішла назустріч місту, погодившись на умови, за яких можна використовувати готелі в  радіусі 100 км від Донецька, оскільки поблизу  знаходяться курортні зони з розвинутою готельною інфраструктурою:  південний напрямок − Приазов'я і північний  −  Святогорськ.

 «Представник УЄФА Мартін Каллен був в Святогорську і сказав, тут буде жити моя команда. У нас дуже багато роботи, щоб підготувати готелі.  Наше завдання − тризіркові зробити чотиризірковими ,а чотиризіркові номери − п’ятизірковими. Я гадаю, ми з цим, однозначно, впораємося»,− каже голова Донецької облради Анатолій Близнюк.

 В Донецьку, як і в інших містах-кандидатах, розроблений план використання альтернативного житла: пансіонатів, студентських гуртожитків та приватних квартир. Крім того,спеціально до Євро заплановано будівництво 19 нових готелів.

 Ще одна проблема − дефіцит п'ятизіркових номерів. Їх, за словами міського голови Александра Лук'янченка, приблизно половина від необхідної кількості. Донецьк сподівається,що узгодить з УЄФА питання про  заміну деяких п’ятизіркових номерів на чотири зірки. Та поки ще залишається питання, як залучити інвесторів до готельного бізнесу.

Як відзначає керівник головного економічного управління Донецького міськвиконкому Сергій  Никітенко, великі сподівання покладаються на державу.  «Інвестори… Ми ухвалили  рішення, звільнити від усіх податків ті об'єкти, які будуються для Євро-2012. Але найголовніше питання − це кредитування, банки кредитують під дуже великі відсотки − більше 30. Зрозуміло,що за таких умов готельний бізнес − це не той бізнес, який може окупитися».

Гарантії та ризики

На будівництво нового аеровокзального комплексу, яке почалося з 1 жовтня, держава зобов’язалася виділити 1,3 млрд. гривень. При стовідсотковому фінансуванні новий аеропорт буде побудований за 18 місяців і буде здатний приймати 30 тисяч пасажирів протягом 10 годин, запевняє місцева влада. У разі зриву фінансування Донецьк має запасний варіант − будівництво тимчасового терміналу, яким буде займатися компанія «Сіменс -Україна».

Державне фінансування викликає найбільше нарікань на місцях, зокрема, в питанні будівництва доріг. Практично всі центральні автомагістралі Донецька повністю реконструйовані, що відзначили і європейські інспектори. Утім, місто потребує державних коштів для відновлювання обласних магістралей. Що стосується вимог УЄФА до роботи транспорту, то за словами Никітенко, в цьому питанні обидві сторони не бачать проблем:

«Коли ми підготували план мобільності, то побачили, що існуюча на сьогодні транспортна інфраструктура нам повністю дозволяє справитися з пересуванням уболівальників».

 У рамках оновлення міського пасажирського транспорту Донецьк планує закупити  100 нових автобусів. До Євро-2012 готується і реконструкція залізничного вокзалу, тобто пропускна спроможність має збільшитися вдвічі, до 30 тисяч пасажирів на добу. Влада запевняє, що над всіма проблемними питаннями успішно працює разом з експертами УЄФА. А мешканці Донецька вже відчули великі  позитивні зміни: «У місті все покращується. Принаймні, я помічаю новий дизайн бульварів, алей, парків. Це великі грошові інвестиції, які підуть на користь нашому місту.  А також до Євро буде створено багато нових робочих місць. Що теж дуже важливо», −  розповідає Вікторія − одна з мешканок Донецька.

+++

Київ упевнений, що прийматиме фінал Євро-2012.

Олександр Савицький

Dw-world.de

27.10.09

Серед головних зобов'язань Києва УЄФА називає завершення реконструкції НСК «Олімпійський», міжнародного аеропорту «Бориспіль» та забезпечення гостей європейської футбольної першості готелями та транспортом.

Реконструкція стадіону «Олімпійський» почалася в Києві  2009 року. Завершення будівництва планується в грудні 2010, а початок експлуатації, згідно зі всіма вимогами УЄФА, влітку 2011 року. Наразі тут завершене прокладання всіх інженерних підземних комунікацій, демонтаж старих та зведення нових конструкцій головної частини спортивної арени. Західна трибуна демонтована цілковито: тут, згідно з проектом, який склала німецька компанія GMP, має бути споруджена VIP-зона.

Радикальна реконструкція

Міністр з питань сім'ї, молоді та спорту України Юрій Павленко повідомив, що всі роботи виконуються українськими будівельниками. І лише для оздоблення трибун та зведення  навісу над ними найняли іноземні компанії. За словами міністра, конкурс на ці роботи виграла дніпропетровська фірма «Майстер-Профі», в консорціумі з якою виступають британська Bridon та німецька Hightex GmbH. «Досвіду спорудження подібних конструкцій в Україні нема», − визнав Павленко.

Побудова найбільшого у Східній Європі − 69-тисячного стадіону класу «еліт», згідно з попередніми розрахунками, має обійтися державі у 211 мільйонів євро. Директор Євро-2012 Мартін Каллен сказав, що цей проект «вельми ризикований», але зазначив, що «УЄФА не надто турбується щодо його завершення». Оскільки має намір контролювати проведення робіт з реконструкції стадіону протягом наступних 6-9 місяців. І якщо темпи робіт не вповільняться,  це буде запорукою затвердження Києва як міста, де відбудеться фінал Євро-2012.

Одночасно три пасажирські термінали будуються сьогодні в міжнародному аеропорту «Бориспіль». Хоча на місці найбільшого з них, терміналу «D» наразі лише забиваються палі, ген директор «Борисполя» Борис Шахсуваров впевнений, що за умов пікового навантаження вже 2011 року цей термінал пропускатиме п'ять тисяч 400 пасажирів на годину. Це, за словами гендиректора, не лише дозволить прийняти всіх вболівальників європейської першості, а й перетворить головний аеропорт країни на важливий авіатранспортний центр на шляху з Європи до країн Південно-Східної Азії.

Київська влада в пошуках грошей та готелів

Брак готелів для розміщення гостей чемпіонату спочатку здавався керівництву УЄФА проблемою, що не має розв'язання. Проте, вже  у вересні президент європейської футбольної федерації Мішель Платіні зі здивуванням констатував, що «готелі звідкись узялися». Як пояснив заступник київського міського голови Анатолій Голубченко, всього в Києві відібрано для обслуговування гостей Євро-2012 33 готелі.

За його словами, 14 з них вже переведені до «зеленої зони». Це означає, що реконструкція цих об'єктів забезпечена фінансуванням, проектами, землею і роботи на них вже тривають. Ще 14, за словами Голубченка, «мають все, крім фінансування». Міська влада наразі тримає їх в «зоні ризику» і провадить перемовини з банками, аби віднайти необхідні кошти. Ще п'яти готелям слід вирішити проблеми землевідведення, проектування та фінансування. Голубченко пообіцяв, що вболівальники, які мають невисокі прибутки,  буде цілковито забезпечена житлом, яке кияни здають в оренду, а також місцями в студентських гуртожитках, які влітку є вільними.

Розв'язання проблеми пересування великої кількості вболівальників Київ наразі не має. Прокладення залізниці від «Борисполя», який розташований за 34 кілометри від Києва, наразилося на фінансові проблеми. А організація перевезення десятків тисяч людей наземним транспортом ускладнюється перевантаженням київських автошляхів. Однак, Голубченко сказав, що влада закупить весь необхідний транспорт і вдаватиметься до обмеження руху для киян під час переміщення іноземних гостей. А також поклав великі сподівання на можливості київського метрополітену.

Кияни налаштовані обережно

Кияни до незручностей, які спричинені будівельними роботами на об'єктах Євро-2012, ставляться переважно спокійно. Вони з цікавістю стежили за демонтажем торгівельного центру, який почали зводити безпосередньо перед НСК «Олімпійським», а також мають можливість споглядати перебіг реконструкції стадіону, які уряд виніс в Інтернет за допомогою чотирьох веб-камер, що працюють цілодобово.

Водночас, як сказала одна з опитаних на вулицях перехожих,  яка назвалася представницею київської творчої інтелігенції,  люди ще підозріло ставляться до спроможності влади завершити розпочаті масштабні проекти.

«Враховуючи те, що  призначення виконавців будівельних робіт перебуває в руках нашої корумпованої бюрократії, складаються враження, що всі об'єкти та транспорт можуть підготувати до Євро-2012, але є сумніви у тому, що  все ефективно працюватиме і надалі», − сказала вона. Водночас молодий хлопець, який назвався «фаном київського «Динамо»,  погодившись з тим, що проблем з підготовкою є чимало,  висловив переконання, що Україна  впорається з цим завданням : « В нас ще достатньо часу, і влада, хоч і поступово, але просувається в цьому напрямку».

+++

Євро-2012: у Львові паралельно працюють над різними варіантами

Галина Стадник

Dw-world.de

27.10.09

Підготовка до європейської футбольної першості для Львова − це не кінцева мета, а лише частина великої стратегії, спрямованої на тривалий розвиток. Об’єкти до Євро− 2012 готують у першу чергу.

Найбільш проблемним питанням донедавна для Львова був аеропорт. Проект нового терміналу готовий давно, а от інвестора міністерство транспорту визначатиме лише 4 листопада. Як розповів в інтерв’ю „Німецькій хвилі” голова Львівської обласної державної адміністрації Микола Кміть, нині активно тривають роботи із реконструкції злітної смуги. Генпідрядник вже розпочинає монтування трьох цементних заводів, що забезпечить безперебійне постачання основного матеріалу.

Гра на випередження

До того ж, смугу буде продовжено на сотні метрів задля можливості приймати літаки будь-якого класу, в тому числі і „боїнги”, каже губернатор. Держава в повному обсязі здійснює фінансування. Нині деякі роботи виконують навіть з випередженням: „Ми деякі роботи, що були заплановані на 2010 рік, вже виконуємо. Наприклад, стоянка  важких літаків. Ці роботи можуть бути виконані і до кінця року. Це одночасно дозволить з’ясувати, чи ми правильно і якісно їх здійснюємо, бо стоянка є такого ж ґатунку, як і майбутня смуга, тобто  також у нас буде  резерв у часі”. Міжнародний аеропорт

Якщо говорити про авіавокзал, то тут  тривають підготовчі роботи, хоча інвестора ще немає, але держава вже профінансувала 40 мільйонів гривень, аби не гаяти часу, додав Кміть. Загальна вартість будівництва аеропорту становить близько двох мільярдів гривень: це реконструкція смуги і будівництво терміналу. До інвестиційного конкурсу вже зголосилося дві компанії з Польщі та Америки:

Паралельна робота над різними варіантами

„До Нового року у нас буде варіант «А» − інвестор, який зайде і далі будуватиме цей термінал, «Б» ми ведемо переговори з ЄБРР і ЄІБ про фінансування під державні гарантії. І варіант «В» − фінансування державою − рядочок у бюджеті вже заблоковано. Над всіма варіантами ми паралельно працюємо”.

У Львові на час чемпіонату діятиме три термінали: новозбудований, старий − реконструйований та тимчасовий, збудований у співпраці з німецькою компанією „Siemens”. Лише у такий спосіб Львів зможе вийти на пропускну здатність у дві тисячі осіб за годину, чого вимагає УЄФА.

Усі будівельні роботи на аеродромі контролює англійська компанія „Halcrow Group”, яка консультуватиме місто щодо відповідності об’єкта міжнародним стандартам і вимогам УЄФА. За останні місяці ми досягли значного прогресу і розуміння у співпраці з  урядом щодо підготовки саме цього об’єкту, додав губернатор.

Проблемний стадіон

Розповідаючи про аеропорт чиновники заявляють, що працюють з випередженням часового графіку, однак ситуація зі стадіоном є дещо складнішою. Якщо сказати точніше, то роботи з будівництва уповільнилися впродовж жовтня. А все через робочі креслення, що не відповідають проекту. Нині ситуацію рятує німецький партнер, консультант „Arena.com”, що після підписання угоди з містом аналізує проект. Але роботи не зупиняються,  хоча темпи  дещо уповільнилися, бо немає робочих креслень, зауважив в інтерв’ю „Німецькій хвилі” керівник міського департаменту з підготовки до Євро-2012 Олег Засадний: „Якщо говорити про існуючий стан будівництва стадіону, то слід сказати, що здійснюються роботи з бетонування, вони складають близько 30 відсотків усіх робіт. На сьогодні зроблено фактично фундамент стадіону, залито колони першого ярусу трибун − це близько 10 відсотків всіх робіт. Це значний обсяг, а головне, що на зиму ми вже вийшли з рівня земляних робіт”. Проблемний об'єкт − стадіон

І хоча вартість стадіону понад 600 мільйонів гривень, що є фінансовим тягарем для міста, − з фінансуванням немає жодних проблем, додає чиновник. А все завдяки нещодавно підписаній інвестиційній угоді з міністерством  з питань сім'ї, молоді та спорту, яке стало співзасновником стадіону, а також  планує профінансувати до 30 відсотків витрат.

Проблема ще у тому, що свій стадіон Львів будує з нуля, інші міста вже готували цей об’єкт під окремі спортивні клуби, каже губернатор Кміть. Але у цього є і позитив, Львів може скористатися з чужих помилок та одразу будувати об’єкт за вимогами і новими стандартами УЄФА, а готові арени треба переобладнувати.

Хоча роботи і затримуються на місяць чи два, але це радше період переформатування,  після представлених нових креслень німецького партнера, ми зможемо не лише наздогнати, але випередити графіки, запевняє Микола Кміть. Він розраховує, що  об’єкт вдасться завершити вчасно, тобто до середини 2011 року.

Те, що стадіон розраховано лише на 33 тисячі місць, менше за арени у інших містах, які хочуть приймати матчі, жодним чином не бентежить чиновників. Як пояснює Олег Засадний, це відповідає потребам міста і  продиктовано концепцією розвитку.  „Наше завдання − потрапити в мережу міжнародних операторів стадіонами, аби на майбутнє цей об’єкт приносив прибутки місту і плідно використовувався. В Україні таких операторів немає”.

З інфраструктурою трохи краще

Ще одним, не менш важливим аспектом з підготовки до чемпіонату є наявність розвиненої інфраструктури: громадський транспорт, дороги, митні пункти пропуску. І тут Львів не пасе задніх. Отримавши фахову стратегію розвитку транспортної інфраструктури у співпраці з GTZ, місто починає реалізовувати проекти, які передбачені стратегією,  спрямовані суто на підготовку до чемпіонату.

„Вже підписано інвестиційну угоду з ЄБРР щодо модернізації громадського електротранспорту та реконструкцію трамвайних колій на 38 мільйонів євро. Ще один проект ми обговорюємо з KfW щодо будівництва трамвайної колії до майбутнього стадіону”,− каже Олег Засадний.

Загалом на дороги магістрального значення є потреба у фінансуванні на 100 мільйонів євро. Дорожню інфраструктуру міжнародного сполучення, магістралі, що поєднують пункти пропуску на кордоні і місто, активно реконструюватимуть вже з наступного року, каже губернатор. А от щодо пунктів пропуску, то тут немає особливих проблем. Вони вже підлягають реконструкції і модернізації. Згідно з вимогами УЄФА, пропускна здатність пунктів на добу має становити не менше 10 тисяч авто. Цю вимогу ми зможемо забезпечити, реконструювавши лише один пункт пропуску, без добудови нових переходів, додає Кміть. До того ж у нас заплановано будівництво ще  чотирьох пропускних пунктів, відповідно до міжнародних стандартів − 30 км між прикордонними пунктами.

Львів, одне із небагатьох міст, що вже запропонувало УЄФА надлишкову кількість готельних номерів у сегменті чотири та три зірки. Підписано угоди з офіційним туроператором УЄФА на понад три тисячі номерів. Нестачу відчуває місто лише у п'ятизіркових апартаментах. Але ця ніша швидко заповниться, адже будівництво п’ятизіркових готелів активно триває, як у місті, так і за його межами, каже губернатор. Майже 40 відсотків готельного забезпечення до чемпіонату знаходиться за межами міста у зоні до 80 кілометрів.

Туристичний аспект

Оскільки Львів  є привабливим для туристів містом, то розвиток цього сектору є особливо важливим, наголосив директор міського департаменту Євро-2012. І тут не йдеться про банальне задоволення вимог УЄФА, але й залучення туристів: „Важливою є співпраця з місцевим бізнесом. Коли говорити про готелі, то тут немає жодної копійки громади міста, з місцевого та державного бюджетів. Все ґрунтується на переконаннях громадян про важливість заходу”, каже Засадний.

Щодо більш дешевого розміщення гостей, то влада розраховує на 6 тисяч місць за рахунок студентських гуртожитків, а ще приватні хостели та кемпінги, можливо, і військові казарми, додає Засадний. Це приблизно 8 тисяч місць. Окремі студентські гуртожитки вже розпочали проекти з реконструкції, але це спільні програми з профільним міністерством.

Маркетингова діяльність УЄФА розпочинається за два роки до чемпіонату. Метою Львова є розмістити якомога більше людей за день-два до турніру, це додаткові гроші для міста і зменшення навантаження на аеропорт, розповідають у мерії.

„Досвід проведення великих подій Львів має, лише туристів на день міста цього року було понад 300 тисяч, а чемпіонат − це лише 90 тисяч осіб. Тому проблем не повинно бути, є лише одна особливість − турист-іноземець, тому стандарти слід виконати”, − підсумував керівник департаменту Олег Засадний.

Він також відзначив, що значно легше було б готуватися українським містам, якби цей процес був менш заполітизованим.

+++

Євро-2012: стадіон у Харкові готовий, але з аеропортом досі проблеми

Олександр Савицький

Dw-world.de

27.10.09

Модернізація аеропорту, будівництво готелів для гостей чемпіонату, реконструкція автошляхів та модернізація міської транспортної системи − такими є головні вимоги УЄФА до Харкова.

Змагаючись за право приймати матчі Євро-2012, Харків і досі не має справжнього сучасного аеропорту. Більше року тут триває подовження злітної смуги на 250 метрів, із тим, аби приймати літаки класу Боїнг-747. До цього часу вже змонтовані сталеві конструкції нового пасажирського терміналу, який має пропускати до 13 тисяч пасажирів на добу. Ще один тимчасовий термінал планується збудувати на час проведення європейського футбольного чемпіонату.

Харківський стадіон збудував бізнесмен

На відміну від Києва,  де будівництво стадіону провадить його власник − держава, в Харкові, так само, як у Львові, місцевий стадіон «Металіст» є комунальною власністю. Місцева влада скаржиться на затримку фінансування всіх проектів Євро-2012 центральним урядом. Але сорокатисячний стадіон та дві тренувальні бази місту вдалося збудувати з допомогою харківського мільйонера, власника компанії DCH Олександра Ярославського.

Директор проекту будівництва Олександр Рогачевський повідомив «Німецькій хвилі», що невдовзі стадіон буде зданий в експлуатацію за всіма стандартами УЄФА. За його словами, арена цілковито готова. «Наразі триває оздоблення всіх допоміжних приміщень, зали для прес-конференцій, VIP-зони, ресторану кухні та ін. Відкриття стадіону заплановане на 5 грудня, але я впевнений, що все відбудеться набагато раніше», − сказав Рогачевський.

Інвестор будівництва стадіону та інших місцевих проектів Євро-23012 Олександр Ярославський, який вклав в ці проекти близько восьмиста мільйонів гривень,  вважає, що всі вимоги УЄФА щодо спортивної та міської інфраструктури будуть задоволені. На запитання «Німецької хвилі» про спроможність міського транспорту впоратися із навалою багатотисячних вболівальників, Ярославський повідомив, що навколо стадіону збудовано 11 виходів від двох станцій харківського метро, яке щодня перевозить до мільйона пасажирів. А від аеропорту до стадіону вже прокладена багаторядова автотраса.

Незаможні зможуть заночувати в казармах

Мер Харкова Михайло Добкін також впевнений, що місто встигне до 2012 року вивести на вулиці нові автобуси та тролейбуси, як цього вимагає УЄФА. Наразі містом, як і скрізь в Україні, пересуваються некомфортний транспорт, а також  такий, що не відповідає європейським нормам безпеки. Добкін повідомив, що для тих вболівальників, які не зможуть потрапити на стадіон, міська влада організує фан-зону на «найбільшому в Європі» майдані Свободи, який здатний вмістити до ста тисяч людей. «Я був у Нюрнбергу та Зальцбурзі, які мають тісні взаємини з Харковом і особисто поринув у незабутню атмосферу футбольних чемпіонатів», − сказав Добкін.

Згідно з вимогами УЄФА, Харків має забезпечити дві тисячі 765 готельних номерів для самих лише функціонерів, спонсорів УЄФА, футболістів та командного персоналу. За словами директора міського департаменту з підготовки до Євро-2012 Віктора Христоєва, вже відібрано 58 готелів. З них 15 п'ятизіркових, 31 − чотирьохзіркових і 12 тризіркових.  Незаможних вболівальників планується розмістити у квартирах городян, які здаються в оренду, студентських гуртожитках  і навіть казармах військових частин. Христоєв послався на світовий досвід розміщення гостей під час великих спортивних подій в студмістечках. Але визнав, що в Харкові спочатку слід спочатку реконструювати гуртожитки за усталеними в ЄС санітарними та гігієнічними нормами.

Харків'яни прагнуть знайомств з європейцями, але бояться вандалів

Опитані на вулицях міста городяни з ентузіазмом чекають на Євро-2012. Один з місцевих студентів назвав майбутні зустрічі з європейськими туристами «шансом для кожного українця поглибити знання європейських мов» та «можливістю познайомитися з європейцями». Натомість, власниця однієї з приватних крамничок в центрі міста  зізналася, що її тривожать вияви емоцій європейських футбольних вболівальників: «Ось, наприклад, в Англії квітне  футбольне хуліганство… Не хотілося б реконструювати стадіони, аеропорт, готелі, а після від'їзду побачити побиті та розмальовані шибки, стіни та поламані меблі».

+++

Украина хочет поднять автопром

Autonews-ua.com

27.10.09

По словам президента Ассоциации автопроизводителей Михаила Резника, подъем автопрома очень важен для всей Украины, так как это одна из базовых отраслей экономики страны.

По информации ukrautoprom.com.ua, Резник отметил, что до кризиса этот сектор экономики давал 4% ВВП − в бюджеты всех уровней за счет автопрома перечислялось порядка 7 млрд. грн. Сейчас это около 2 млрд. грн. Кроме того, не менее важно, что на автопром работает огромное количество компаний и порядка 50 тыс. людей. Автомобильная отрасль в состоянии потреблять, как минимум, 1 млн. тонн проката, что важно для металлургов. Химическая отрасль заинтересована в том, чтобы масла, краски, все, что поступает на конвейер, было украинского производителя, а не зарубежного.

Хотя сейчас и наблюдается стагнация рынка − практически на 85% упали объемы производства, на 70% − объемы продаж (во Франции, Германии падение составило 30%, в России − 34%, в Японии − свыше 50%), примечательно, что Украина все же имеет серьезное производство легковых автомобилей. Это крупный Запорожский автомобильный завод, большой завод в Варшаве, принадлежащий «УкрАвто», есть «Проминвест» и его корпорация «Богдан», которая занимается сборкой южнокорейских автомобилей и автомобилей ЛАЗ. В Ужгороде динамично развивается компания «Еврокар». С такими мощностями и потенциалом нельзя пренебрегать автомобильной отраслью, считает Михаил Резник.

Кроме того, Резник акцентировал внимание на том, что трудно переоценить важность подъема автопрома в процессе подготовки к  Евро-2012. Напомним, что не так давно Юлия Тимошенко подчеркнула: украинский автопром обеспечит все необходимые запросы транспортных и туристический компаний, перевозчиков на необходимые виды автобусов, в том числе − повышенной комфортности. Премьер-министр отметила, что гостей будут обслуживать не старыми автобусами, а абсолютно новыми машинами украинского производства, так как в нашей стране есть 8 заводов, которые в состоянии выпускать нужную автобусную, транспортную технику.

Осталось только наладить более четкую совместную работа с Федерацией футбола, с предприятиями, которые занимаются организацией технической стороны проведения Евро-2012, обеспечить прозрачное проведение тендеров между перевозчиками, туристическими компаниями.

+++

Проекты Евро-2012 − альтернатива для украинского бизнеса, потерявшего экспорт 

Нина Новикова

Dozor.kharkov.ua

27.10.09

Любые экономические реформы должны нести четкий сигнал правительства: «Мы будем делать все, чтобы поддержать собственника [предприятия]».

Об этом народный депутат (ПР), заместитель главы комитета по вопросам экономической политики Верховной Рады , министр экономики теневого правительства Ирина Акимова заявила на конференции «Украина: вызовы и возможности», организованной в Москве газетой «Ведомости» и Фондом «Эффективное Управление».

Политическая нестабильность в Украине сегодня лишь усугубляет последствия финансового кризиса. Поэтому, по мнению И.Акимовой, лидеры президентской гонки будут просто обязаны найти консенсус между основными экономическими приоритетами страны.

Ключевыми задачами экономики Украины в краткосрочной перспективе (ближайшие полгода) народный депутат считает восстановление доверия к банковской системе, как залог остановки девальвации гривни, и начало координации действий правительства и НБУ.

«Сегодня нам как никогда нужна прозрачная политика рефинансирования банков. В очереди на рекапитализацию стоят два системных банка», − сообщила И.Акимова.

Кроме того, политик настаивает на необходимости стимулировать внутренний спрос за счет специального предложения экспортерам со стороны правительства.

«Кабмин просто обязан предложить компаниям, потерявшим экспортные рынки, достойную альтернативу на рынке внутреннем. На мой взгляд, ключевым направлением в этом смысле должно стать Евро-2012, в проектах которого найдется место для инициатив отечественного бизнеса, пострадавшего от кризиса», − заявила И.Акимова в ходе дебатов «Россия − главный партнер Украины при выходе из экономического кризиса».

Между тем, эксперт уверена в том, что и монетарная, и фискальная политика государства должны носить антикризисный характер и «в среднесрочной перспективе».

Основными вызовами для страны в ближайшие 1-3 года, по ее словам, останется снижение объемов государственного долга и дефицита бюджета, который уже достиг 12%.

«Чтобы его нивелировать, необходимо на 3-4% ежегодно снижать расходы (или пропорционально же увеличивать доходы ВВП), что в сегодняшних условиях без внешних инвестиций сделать крайне сложно», — считает Ирина Акимова.

Однако по ее мнению, население вправе рассчитывать на социальные стандарты, адекватные индексу инфляции. Впрочем, речь идет не об «электоральном популизме».

«Популизм, который можно было стимулировать из госбюджета, до последнего времени был ключевым фактором избирательной кампании. Сейчас такого ресурса нет. И это формирует в обществе запрос на ответственных политиков, которые смогут вернуть доверие к власти», − подчеркнула Ирина Акимова.

Напомним также, что сегодня, 27 октября, народный депутат от Партии регионов Ирина Акимова заявила, что часть средств, выделенных Украине МВФ, могли пойти на предвыборную кампанию Тимошенко.

27 октября народный депутат Александр Ефремов рассказал, какие у страны есть неиспользованные возможности для того, чтобы заставить экономику снова работать. По его мнению, сейчас украинцам нужно хвататься за Евро-2012 как за спасительную соломинку, потому что это прекрасный шанс запустить экономику через строительство.

Підписатися на новини