Лист від УЄФА меру Донецька

Донецька міська рада

Меру міста Олександру Лук’янченку

Шановний мере Лук’янченко!

Вчора у Бухаресті відбулося засідання Виконавчого комітету УЄФА, на якому розглядалися та обговорювалися звіти, подані адміністрацією УЄФА щодо існуючого стану підготовки інфраструктури до фінального турніру чемпіонату Європи УЄФА 2010/2012 з футболу («УЄФА ЄВРО 2012™»), який має відбутися у Польщі та Україні з 9 червня по 1 липня 2012 року.

Після ретельного аналізу цих звітів та проведення консультацій з приймаючими асоціаціями Виконавчий комітет УЄФА хотів би відзначити, що в Донецьку необхідно виконати великий обсяг робіт, оскільки стан підготовки стадіону, аеропорту, міського транспорту та інфраструктури розміщення у місті не є достатнім, щоб гарантувати повну та належну відповідність існуючим вимогам до ЄВРО 2012. Тим не менше, враховуючи постійне прагнення та зацікавленість Донецька в успішній організації чемпіонату та досягнутий на сьогоднішній день прогрес, Виконавчий комітет УЄФА вирішив надати адміністрації УЄФА додатковий термін для більш ретельного моніторингу ситуації в місті перед тим як прийняти рішення щодо визначення Донецька офіційним приймаючим містом групових матчів УЄФА ЄВРО 2012.

Будь-ласка, візьміть до уваги, що якщо Виконавчий комітет УЄФА вирішить підтвердити призначення Донецька як приймаючого міста, то таке рішення стосуватиметься лише групових матчів (а не жодних інших матчів на стадії плей-офф, що відбудуться після цього). Копія рішення Виконавчого Комітету УЄФА додається для Вашого розгляду.

Оскільки в Донецьку залишається велика кількість відкритих питань пов’язаних зі стадіоном, аеропортом, наземним транспортом та розміщенням для матчів УЄФА ЄВРО 2012™, які потребують вирішення, Виконавчий комітет УЄФА вирішив, що Донецьк має надати додаткові зобов’язання та гарантії для прийняття такого рішення. Викладені вище питання були основними, які піднімалися на засіданні Виконавчого комітету УЄФА.

Надзвичайно важливо, щоб Ви вирішили ці питання впродовж встановленого терміну. Якщо УЄФА на власний розсуд вирішить, що приймаються недостатні кроки для належного вирішення цих питань в Донецьку, або якщо виявиться, що в Донецьку продовжують виникати організаційні та логістичні проблеми, які загрожують успішному проведенню та організації будь-якого матчу УЄФА ЄВРО 2012, тоді УЄФА у будь-який час має право відмінити підготовку та організацію матчів УЄФА ЄВРО 2012 в Донецьку. Відповідне рішення Виконавчого Комітету УЄФА буде прийнято в грудні 2009 року.

1. СТАДІОН

Ряд ключових питань стосовно інфраструктури стадіону в Донецьку були визначені адміністрацією УЄФА у звітах Огляду проекту стадіону, копії яких були надіслані Вам раніше. Таким чином, очікується, що органи місцевого самоврядування не пізніше 31 серпня 2009 року нададуть УЄФА достатні докази того, що різноманітні питання, які були підняті у звітах Огляду проекту стадіону, будуть вирішені з метою проведення будь-якого потенційного групового матчу УЄФА ЄВРО 2012™ у Донецьку.

2. АЕРОПОРТИ

2.1 Фінансування

І органи місцевого самоврядування Донецька, і оператор Донецького аеропорту мають надати не пізніше 31 липня 2009 року письмові гарантії УЄФА, у яких вони підтверджують що отримають, забезпечать та здійснять усе необхідне фінансування для завершення будівництва та/або реконструкції усієї необхідної інфраструктури та споруд у Донецькому аеропорті для прийому у м. Донецьк будь-яких потенційних групових матчів УЄФА ЄВРО 2012.

У зв’язку з пропозицією використовувати допоміжні аеропорти Маріуполя і Луганська в якості складової частини при обчисленні пропускної спроможності аеропорту у Донецьку, УЄФА також вимагає, щоб органи влади міста та оператори запропонованих допоміжних аеропортів надали до 31 липня 2009 року такі самі письмові гарантії до УЄФА, у яких вони підтверджують що отримають, забезпечать та здійснять усе необхідне фінансування для завершення проектів будівництва та/або реконструкції усієї необхідної інфраструктури та споруд у відповідних аеропортах для прийому будь-яких потенційних групових матчів УЄФА ЄВРО 2012.

Якщо будь-яка інша державна або не державна структура задіяна у фінансуванні будівництва та/або реконструкції проектів аеропортів, у такому випадку кожна з цих організацій має надати до УЄФА не пізніше 31 липня 2009 року письмові гарантії, які підтверджують їх участь у проектах та їх зобов’язання щодо фінансування.

2.2 Команда з управління проектами

Органи місцевого самоврядування Донецька разом з оператором Донецького аеропорту мають не пізніше 31 липня 2009 року надати УЄФА письмове підтвердження того, що вони призначили команду з управління проектами, яка володіє необхідними навичками та досвідом для здійснення нагляду за будівництвом та/або реконструкцією у Донецькому аеропорту в зв’язку з прийомом у Донецьку будь-яких групових матчів УЄФА ЄВРО 2012.

2.3 Пропускна спроможність аеропортів

Передбачається, що у дні проведення матчів повітряним транспортом прибуде та відлетить значна кількість вболівальників. Базуючись на наших останніх розрахунках, ми передбачаємо, що пікове навантаження складатиме 31 000 пасажирів за день для групових матчів УЄФА ЄВРО 2012™. У разі, якщо у Донецьку гратиме українська національна збірна, пікове навантаження може знизитися на тридцять відсотків (30%) до значення 21 500 пасажирів за день.

І в тому, і в іншому випадку, Донецька міська рада разом з власником аеропорту Донецьк мають надати УЄФА до 31 жовтня 2009 року конкретні докази того, що інфраструктура та споруди Донецького аеропорту будуть спроможні обслужити повністю усю прогнозовану кількість пасажирів на приліт та відліт для таких матчів.

2.4 Тимчасові термінали

Якщо для проведення у м. Донецьк будь-яких матчів УЄФА ЄВРО 2012™ у будь-якому з аеропортів буде встановлено та використовуватимуться тимчасові термінали, то до 31 жовтня 2009 року необхідно надати до УЄФА деталізовані проекти цих терміналів, які будуть у змозі обслужити повністю усю прогнозовану кількість уболівальників на приліт та відліт, які відвідуватимуть матчі УЄФА ЄВРО 2012™, та усі необхідні гарантії від відповідних органів управління аеропортів та органів влади відповідальних за безпеку про те, що розмір, структура та запропонована схема управління такими тимчасовими терміналами відповідає усім місцевим та національним законам і регламентним нормам України. Крім того, ви повинні надати письмові гарантії від будь-якої організації, яка бере участь у фінансуванні будівництва цих тимчасових терміналів, де підтверджується їх участь в проектах та відповідальність за повне покриття відповідних витрат.

2.5 Програма моніторингу аеропортів

Експерти УЄФА продовжуватимуть моніторинг процесу будівництва Донецького аеропорту та допоміжних аеропортів у Маріуполі та Луганську. Очікуємо, що ви та відповідні оператори аеропортів, разом з командою управління проектом аеропорту, проведете для експертів УЄФА на місці детальну презентацію дизайну та програми робіт відповідно до проектів будівництва і/або реконструкції в цих аеропортах та не пізніше 31 жовтня 2009 року подасте до УЄФА фінальний план проекту.

Експерти УЄФА повинні перевірити остаточну версію плану проекту та підготувати до 30 листопада 2009 року власний звіт для Виконавчому комітету УЄФА щодо статусу підготовки Донецького аеропорту та допоміжних аеропортів у Маріуполі та Луганську.

Крім того, ми очікуємо, що під час моніторингу ви забезпечите для експертів УЄФА усю необхідну підтримку з боку операторів відповідних аеропортів та команди управління проектом аеропорту, яка відповідно до попередніх домовленостей з експертами УЄФА включатиме в себе подання до УЄФА таблиць з моніторингу прогресу останнього дня кожного кварталу.

2.6 Процедури перетину кордону

Хоча керівництво УЄФА і звертатиметься з цього питання безпосередньо до відповідних державних органів, відповідальних за митний і прикордонний контроль в Україні, ми звертаємо вашу увагу на те, що ми потребуватимемо від влади міста Донецьк, оператора Донецького аеропорту, операторів допоміжних аеропортів у Маріуполі та Луганську та будь-яких інших відповідних місцевих органів влади гарантованої співпраці щодо сприяння та полегшення проходження процедур прикордонного контролю для всіх пасажирів на приліт та виліт в цих аеропортах

3. ТРАНСПОРТ

Усе ще необхідно здійснити великий об’єм робіт для розвитку громадського транспорту та впровадження системи управління транспортними потоками (інакше відома як «план мобільності»). Ви повинні працювати з усіма відповідними національними та місцевими органами влади для того, щоб не пізніше ніж 31 жовтня 2009 року презентувати на розгляд УЄФА фінальний комплексний план мобільності. План має включати в себе вивчення використання в зв’язку з УЄФА ЄВРО 2012™ автобусів-шатлів для усіх відвідувачів в напрямку до та з Донецького аеропорту, допоміжних аеропортів, стадіону у Донецьку, центру Донецька, та усіх маршрутах з та до основних зон інфраструктури розміщення, а також оновлений перелік гарантованих транспортних проектів, інвестицій та проектів підготовки транспортної інфраструктури у Донецьку та навколо нього.

4. РОЗМІЩЕННЯ

Наразі УЄФА зустрівся зі значними труднощами в ході переговорів і укладання контрактів щодо існуючих готельних номерів у Донецьку та в його околицях для УЄФА ЄВРО 2012™. В Донецьку досі існує значний дефіцит зручностей для розміщення цільових груп УЄФА. До сих пір УЄФА, на жаль, вдалося укласти контракти лише з невеликою кількістю готелів, більшість з яких розташовані поза межами центру міста. Ми нагадуємо вам про те, що у Донецьку УЄФА потребує не менше 2945 номерів на кожну добу проведення УЄФА ЄВРО 2012™ (які складаються з: 1420 номерів у п’ятизіркових готелях, 1315 номерів у чотиризіркових готелях та 210 у тризіркових готелях), які знаходяться в готелях, що плануються побудувати до кінця 2011 року.

Як наслідок, міська влада Донецька та відповідні власники готелів повинні надати до УЄФА не пізніше 31 серпня 2009 року письмові гарантії про те, що будівництво та/або ремонтні роботи відповідних готельних споруд та інфраструктури для розміщення цільових груп УЄФА при проведенні будь-яких потенційних групових матчів УЄФА ЄВРО 2012 ™ у Донецьку буде завершено до листопада 2011 року.

Крім того, розцінки на номери в деяких готелях в Донецьку та навколо нього є надто високими і не відповідають стандартам доступної інфраструктури та споруд. Тому органи влади міста Донецьк і відповідні туристичні агентства та органи влади, відповідальні за розвиток туризму у місті Донецьк, повинні докласти усіх зусиль для забезпечення необхідної підтримки та допомоги з боку різних готелів щодо розміщення цільових груп УЄФА при проведенні у Донецьку будь-яких потенційних групових матчів УЄФА ЄВРО 2012™. Зверніть увагу, що всі угоди з готелями, які будуть задіяні в розміщенні цільових груп УЄФА у Донецьку повинні бути укладені не пізніше 31 серпня 2009 року, ґрунтуючись на помірному рівні цін та обґрунтованих умовах.

Крім цього, органи місцевого самоврядування м. Донецьк повинні забезпечити можливість розміщення великої кількості вболівальників, що очікується на матчах групового турніру УЄФА ЄВРО 2012™, як в місті, так і навколо нього, та запровадження легкодоступної системи бронювання номерів для вболівальників. Не пізніше 31 жовтня 2009 року міська влада Донецька повинна надати до УЄФА добре обґрунтовані плани виконання вищевказаного.

Ми віримо, що Ви невідкладно звернете Вашу увагу на підняті у цьому листі питання. Ми хотіли б подякувати місту Донецьк за його незмінну прихильність та відданість справі успішної організації цього заходу та з нетерпінням чекаємо можливості працювати разом з Вами і Вашими колегами протягом наступних 1122 днів для організації УЄФА ЄВРО 2012™.

З повагою,

президент УЄФА Мішель Платіні

Підписатися на новини