Post Scriptum. У фокусі — арбітраж 31-го туру української Прем'єр-ліги

Комітет арбітрів ФФУ прокоментував рішення арбітрів під час матчів 31-го туру української Прем'єр-ліги.
12.05.2018. «Зірка» — «Карпати»
45 хв. На користь гостей було правильно призначено 11У за навмисну ГР з боку гравця № 16 господарів, який у незграбній та у неприродній манері підстрибує угору з руками, простягнутими до м'яча. У відповідності до нещодавно виданих положень IFAB, у цьому випадку ЖК не є обов'язковою (вона дається лише у випадку зриву ПА або у випадку із ЗОГМ, а в цьому випадку йшлося про ситуацію із м’ячем у повітрі).
87 хв. Гравцю № 70 гостей через отримання 2-ох ЖК була правильно винесена ЧК. На 41 хв. цей гравець порушенням проти суперника, футболіста № 77 господарів, перериває ПА. На 87 хв. він у точності повторює теж саме порушення, зриваючи ПА футболіста № 15 господарів. ЧК через отримання 2-ох ЖК винесена правильно.
12.05.2018. «Олімпік» — «Чорноморець»
47 хв. Гравець № 22 гостей грає в м'яч головою, грає вільно, чисто і очевидно випереджаючи суперника. Не досягнувши мети — взяття воріт, він згодом контактує з футболістом № 74 господарів, що не можна вважати порушенням, яке заслуговує на покарання. Арбітр правильно продовжив гру.
67 хв. Гравець № 95 господарів навмисно блокує просування футболіста № 97 гостей, перекриваючи йому шлях рукою. Хоча № 97 і перебільшує наслідки (він одразу падає), проте арбітр повинен був покарати блокування перспективної атаки ШУ+ЖК. Рішення продовжити гру не відповідало характеру скоєного порушення.
88 хв. На користь господарів було правильно призначено ШУ, який призвів до автоголу гостей. Гравець № 42 гостей, ведучи єдиноборство із суперником, завдає передньою частиною правої ступні удару у ліву п'ятку футболіста № 41 господарів. Було прийняте належне та точне рішення передбачене положеннями Правилі 12.
90+3 хв. Арбітр правильно продовжив гру тому, що не було скоєно жодного порушення. Гравець № 44 господарів чисто грає в м'яч, не торкаючись футболіста № 24 гостей, який падає сам по собі. 11У було не призначено правильно так само, як правильно було продовжено гру.
90+5 хв. АА № 1 правильно піднятим прапорцем привернув увагу щодо неправильного положення гравця, який забив гол не за Правилами. В момент передачі з боку його партнера по команді він сам знаходився попереду передостаннього захисника.
12.05.2018. «Сталь» — «Олександрія»
44 хв. Гравець № 66 господарів незграбно виконував прийом не за Правилами — він грав за межами штрафної площі не у м'яч, а у суперника, футболіста № 2 гостей. Арбітр вирішив продовжити гру, проте він повинен був зафіксувати порушення і призначити ШУ на користь команди гостей, винести ЖК футболісту № 66 господарів за зрив ПА.
78 хв. АА № 2 вирішує продовжити гру і тримає прапорець внизу в моменті, коли гості забивали другий гол. Відео показує, що нападник гостей в момент передачі його партнера по команді знаходиться попереду лінії м'яча і тому це положення поза грою, що підлягає покаранню. Таку ситуацію складно оцінити, але рішення зарахувати гол є неправильним.
90 хв. 11У було призначено правильно. Воротар гостей, № 24, помиляється із прийомом на виході і здійснює другу спробу відбити м'яч, але завалює при цьому гравця № 17 господарів. Така ситуація заслуговує на очевидне покарання у вигляді 11У.
13.05.2018. «Шахтар» — «Верес»
5 хв. Гравець № 7 господарів передає м’яч партнеру по команді, футболісту № 31. Зі стоп-кадру видно, що цей гравець майже на лінії із передостаннім захисником і його ймовірне положення поза грою є нескінченно малим та таким, що його не може вловити людське око (його можна встановити лише після вивчення відео). АА № 2 не фіксує це положення, виконуючи інструкції УЄФА, які кажуть про те, що «у випадку сумніву — флаг не піднімай» (“in doubt no flag”). А цей випадок є саме таким — 11У на користь господарів було призначено правильно за очевидне порушення скоєне гравцем № 4 гостей.
13.05.2018. «Зоря» — «Динамо»
60 хв. Гравець № 7 господарів намагається виконувати дриблінг на межі із штрафною площею команди гостей в той час, як футболіст № 26 гостей намагається вести боротьбу, щоб заволодіти м’ячем. Гравець № 7 господарів, коли суперник вступає з ним в єдиноборство, вже знаходиться у навмисному падінні, він очевидно та незграбно падає на газон. Відео не дає вимірної глибини (плоска картинка), з якого до того ж не можна зрозуміти чи відбувся, чи ні контакт із ступнею гравця № 7, який у той момент знаходиться за межами штрафної площі. Арбітр займає оптимальну позицію. Гравцю № 7 господарів було правильно винесене попередження за симуляцію.
Примітки:
11У — 11-метровий удар
АА — Асистент Арбітра
ВУ — Вільний Удар
ГР — Гра Рукою
ЖК — Жовта Картка
ЗОГМ — Зрив Очевидної Гольової Можливості
ПА — Перспективна Атака
СІП — Серйозне Ігрове Порушення
ЧК — Червона Картка
ШУ — Штрафний Удар
Циркуляр ІFAB щодо Правила 11 — поза грою: роз'яснення методичних рекомендацій з розрізнення рикошету та навмисної гри
Комітет арбітрів Української асоціації футболу звертає увагу на те, що...
Правила гри IFAB-2022/2023 українською мовою — на сторінці Комітету арбітрів УАФ
Комітет арбітрів Української асоціації футболу звертає увагу на те, що...
Український арбітр працюватиме на благодійному матчі за участі «Шахтаря»
На сьогоднішньому благодійному товариському матчі «Лехія»...
Циркуляр Міжнародної ради футбольних асоціацій щодо змін та доповнень до правил гри сезону-2022/2023
25 березня поточного року в Цюриху (Швейцарія) відбулося 136...