Резонанс

Телеканал «1+1»

 

Програма «ТСН», 08.06.11, 17:25

1) Ведучий: Рік до Євро. Львів підсумовує зроблене. Стадіон готовий, скажімо, на 65 %. Зараз монтують дах, до кінця літа обіцяють траву. Досі ново буд безіменний. Робоче ім’я «Львів арена». Фінальне пропонуватиме той, хто гроші заплатить. Єдине, що слово Львів в словосполученні має лишитись. А от з дорогами справи гірші − бюджетних грошей на це немає. Тож фінансування перетворення напрямків на дороги мусить здійснити місцева влада. Про це заявив профільний міністр Б. Колесніков. Щоб ніхто не забував, що час спливає у Львові відкрили годинник зворотного відліку. 2 метрова та 300 кілограмова конструкція встановлена неподалік опери. Для Колеснікова годинник вже запустили, а офіційна презентація сьогодні ввечері.

О. Засадний, директор департаменту Євро-2012: Невелика група людей, яка задіяна до організації, якщо ми беремо від кількості населення. Дійсно цей годинник виступає, як мотиватор до кращої роботи. Але є 750 тис. львів’ян, які чекають просто свята і для них цей годинник є приємним нагадуванням того, що буде відбуватися у червні наступного року.    

+++

Телеканал «1+1»

 

Програма «ТСН», 08.06.11, 23:15

 

1) Ведуча: Галопом по об’єктах Євро-2012. Такий тур одного дня по чотирьох містах влаштував віце-прем’єр Б. Колесніков. Спочатку маршрутом звозили делегатів УЄФА, а коли тим все сподобалася вирішили і журналістам показати. У найпомітніших недоліках чиновники зізналися самі. 

 

Автор сюжету: Львівський стадіон, його планують здати у жовтні цього року. У це мало віриться, бо ще навіть коробка не готова, годі й говорити про поле. Та віце-прем’єр упевнений у термінах, хоч вихваляння будівельників вислуховує скептично.

 

Будівельник: Мы даже внутреннюю ограду выполнили на 80%.

 

Б. Колесніков: Ограда, знаете где?

 

Будівельник: В тюрьме.

 

Б. Колесніков: Ограждение.

 

Будівельник: А ограда в тюрьме.

 

Б. Колесніков: И не только.

 

Г. Суркіс: И на кладбище.

 

Автор сюжету: Львів’янам до Євро дарують дві машини швидкої допомоги, щоправда усі інші в місті ось такі (на відео «УАЗ»). Містяни і гості зізнаються − щось робиться, але менше ніж хотілося б.

       А в Харківський аеропорт пригнали 650 студентів. щоб перевірити, чи пропустять 650. Їм видали фальшиві посадкові талони. Вони проходили паспортний контроль, огляд і так далі. Чи встигли за годину їх пропустити, ми не знаємо, бо одразу полетіли до Донецька. Там в аеропорту кінь якщо і валявся, то не до кінця − злітну смугу не скінчили, нову диспетчерську теж. Нові тролейбуси хоч і закупили та до летовища їдуть старі. Пана Колеснікова це так утомило, що він присів у кав’ярні. Про основні недоліки договорював президент ФФУ.

 

Г. Суркіс: Чесно − це дороги. Нам дуже важливо робити все належне для того щоб ми забезпечили належний рівень безпеки.

 

Автор сюжету: І на закуску пресі показали давно готовий об’єкт − «Донбас Арену». І поки віце-прем’єр сидів у кафе ми теж посиділи в одному з небагатьох уже завершених об’єктів до Євро.

 

+++

 

Телеканал «5 канал»

 

Програма «Час новин», 08.06.11, 20:30

1) Ведучий: За рік до початку Євро-2012, віце-прем'єр Борис Колесніков відвідав з інспекцією міста, де проходитимуть футбольні матчі. За один день він побував на будівництві стадіону у Львові, перевірив міжнародний термінал Харківського аеропорту та відвідав Донбас-Арену. Міністр уже повернувся до столиці. Із інспекцією також побував наш кореспондент Р. Сухан. Він зараз на прямому зв’язку зі студією. Романе, радий вітати. Які висновки урядової перевірки?

Журналіст: Ігоре, вітаю. Ось за моєю спиною знаходиться термінал , які будується спеціально до Євро-2012. Він має стати найбільшим, найпотужнішим терміналом тут у «Борисполі» і саме на цьому об’єкті закінчилося турне віце-прем’єра разом із журналістами по усім українським містам, які прийматимуть Євро-2012. Побаченим урядова делегація залишилася задоволена. Власне пообіцяли, що всі основні об’єкти, а це стадіони та аеропорти будуть збудовані вчасно. А от проблеми для всіх міст спільні. Здебільшого − це дороги між містами, а також громадській транспорт у містах. І власне все що встигли сьогодні побачити у Львові, Харкові, Донецьку, Києві.

Автор сюжету: На будівництві львівського стадіону робота кипить повним ходом. Колись найпроблемніший об’єкт Євро-2012 тепер будується чітко за графіком. Завершили зводити чашу стадіону, майже звели дах. Загалом зробили 65 % від запланованого, але відкриють вчасно, звітують будівельники профільному віце-прем’єру.

Б. Колесніков: Пока все в плане. Если приступили к дренажу, в принципе, будем готовы к полю уже через несколько недель. Это самая болезненная точка, которая уже зависит и от природных условий. В целом пирог поля. Это самое сложное. Все по плану, осенью будет сдан.

Автор сюжету: Закипіла робота у Львові і на автобусному заводі, тут відкрили спільне підприємство «ЛАЗа» і французького «Рено» будуватимуть машини швидкої допомоги до Євро-2012.

І. Чуркін, голова наглядової ради «ЛАЗ»: Впервые мы добились того, чтобы один из успешных производителей передает нам технологию для производства и освоения ее на Украине. Мы теперь получаем доступ до технологий, которые позволяют нам производить нам машины современного класса. Это даст нам возможность развивать производство, расширить рынки.

Автор сюжету: А от у Харкові увага прикута до нового терміналу аеропорту. Його відкрили ще у 2009. Нині тестують пропускну спроможність. Із харківських вузів привезли 1300 студентів. Окрім новозбудованого терміналу планують відремонтувати старий для віп-пасажирів і звести один тимчасовий. Так як і в Харкові добудувати до кінця року всі аеропортні об’єкти обіцяють у Донецьку. У березні минулого року там біля старого аеропорту була пустеля, а тепер майже збудований новий термінал, диспетчерська вежа та сучасна злітна смуга для літаків будь-якого класу.

М. Волков, перший заступник донецького міського голови: 100% сегодня готовы строительные конструкции аэровокзала. Идет строительство паркинга. Решены полностью вопросы по коммуникациям. У нас не вызывает сомнения, что мы введен аэропорт в установленный государством строк.

Автор сюжету: Ще один новий термінал обіцяють звести у Києві, окрім старих А та В, новозбудованого F узимку має запрацювати найбільший термінал D. За одну годину він зможе пропускати 5000 пасажирів.     

+++ 

Телеканал «Футбол»

Програма «Футбол news», 07.06.11, 01:00

1) Автор сюжету: Щодня тут працюють понад 1000 людей. Ці будівельники цілодобово зводять новий львівський стадіон, який буде вміщувати понад 33 тисячі глядачів. Роботи обіцяють завершити до кінця жовтня, а ще раніше, у вересні, тут з’явиться газон.

Віталій Сулима, директор з експлуатації стадіону у Львові: На 15 вересня, згідно графіку, який представив генпідрядник, у нас є закінчення робіт по влаштуванню самого газону, тобто трав’яний газон буде в рулонах настелений і відповідно прикріплений.

Автор сюжету: Уважно оглядали арену, яка прийматиме матчі Євро-2012, Борис Колесніков, Григорій Суркіс та представники УЄФА. Якість робіт їх влаштовує. Головне, кажуть, щоб об’єкт здали в експлуатацію вчасно. Найбільше хвилює УЄФА у Львові якість доріг. Тамтешні водії з цією проблемою згодні.

Валентин, водій: К сожалению, у нас не дороги, а направления движения. Я сам автомобилист и поэтому просто жалко свои машины.

Автор сюжету: А це вже Харків. Винятково студенти заполонили міський аеропорт. Тут триває тестування нового пасажирського терміналу, який готовий лише на 50 відсотків. На руках у хлопців та дівчат паспорти та всі необхідні документи. Вони допомагають перевірити, чи готовий термінал приймати тисячі туристів. Індійцю Джоджо така ініціатива сподобалась.

Джоджо, студент: Краще тут побути годинку, ніж іти на пари. Тим паче аеропорт і справді класний, навіть краще, ніж у нас в Індії.

Автор сюжету: Експеримент вдався − за годину термінал пропустив 1300 пасажирів. Усі служби спрацювали злагоджено.

Маркіян Лубківський, директор турніру Євро-2012 в Україні: Дуже успішно працює прикордонна міліція. Зараз час оформлення однієї людини становить десь орієнтовно 20-30 секунд.

Автор сюжету: А це єдиний стадіон в Україні, до якого не має жодних зауважень від УЄФА. «Донбас Арена» відповідає усім європейським стандартам. Тут збірна України планує провести 2 матчі чемпіонату Європи. Якщо у Донецьку стадіон готовий, то будівництво нового пасажирського терміналу досі триває. Ідентична ситуація і у Києві. Тут зводять термінал, який буде одним з найбільших у Європі.

Борис Колесніков, віце-прем’єр-міністр України: Осталось, чтобы пассажиры имели деньги. Как раньше − билет стоил 10 процентов от средней зарплаты. Но тут надо и снижать цену на билеты, и повышать заработную плату.

Автор сюжету: А однією із проблем усіх міст Борис Колесніков вважає громадський транспорт. До того ж погану підготовку персоналу, який далеко не завжди знає англійську мову. Та попри усе є й позитивні зрушення.

Борис Колесніков, віце-прем’єр-міністр України: Есть вопросы по скорости прохождения таможни, но уже намного легче паспорт-контроль: 20-30 секунд − это рекорд для нашей страны, по крайней мере. Есть какие-то шероховатости, над которыми надо работать. Без них не бывает.

Автор сюжету: До Євро-2012 залишився рік. Це багато і мало. Втім, в України ще є час, щоб засвідчити, що їй не дарма довірили проводити чемпіонат Європи.

2) Журналіст: Пане Маркіяне, рік залишився до Євро-2012. Що вже встигла зробити Україна і що ще їй залишилось зробити?

Маркіян Лубківський, директор турніру Євро-2012 в Україні: Насправді, зроблено дуже багато. Але зробити треба ще більше. Якщо говорити про частину інфраструктури, то у нас вже є 2 готові стадіони, які успішно функціонують. Це − «Донбас Арена» насамперед, по суті один з найкращих стадіонів у Східній Європі, та стадіон «Металіст», який вдосконалюється, як з точки зору відповідності вимогам УЄФА у конструктиві, та готується операційна команда, яка зростає буквально на очах. Будується 2 стадіон − у Києві та Львові. Є готові сьогодні і функціонують термінал у Харкові та термінал «F» у Києві, будується швидкими темпами термінал «D». Сьогодні будується активно львівський аеропорт, у терміналі вже проходять внутрішні роботи. Тому однією з вимог, або побажань УЄФА є те, щоб завершити якомога швидше будівництво і розпочати вже тестування самих об’єктів.

Журналіст: Дороги, аеропорти, стадіони, готелі. Де саме найбільше ще залишилось роботи?

Маркіян Лубківський: Я думаю, найбільше проблем зараз є у дорожній інфраструктурі, оскільки це, мабуть, найскладніша ділянка роботи. Вона потребує значних фінансових капітовкладеннь і часу.

Журналіст: Які зараз основні зауваження з боку УЄФА?

Маркіян Лубківський: Можливо не зауваження, а побажання. Часу залишилось мало − всього рік. Працювати потрібно швидко, оскільки часу було втрачено в попередні роки дуже багато.

Журналіст: Існує така думка, що в Польщі темпи підготовки вищі, ніж в Україні. Наскільки вона відповідає дійсності?

Маркіян Лубківський: Я вважаю, що ми рухаємося приблизно однаковими швидкісними ритмами. Я б сказав, навіть, з перемінним успіхом. Десь ми в якийсь час випереджаємо наших польських партнерів, десь вони нас. Але це не конкуренція − це співпраця.

Журналіст: Як УЄФА відреагувала на такі неприємні інциденти, які сталися цієї весни на українських стадіонах, зокрема йдеться про бійки між вболівальниками?

Маркіян Лубківський: УЄФА, насправді, дуже уважно відстежує ситуацію, а, насамперед, пов’язану з безпекою на українських і польських стадіонах. Все це пов’язане з тим, що в Україні не має ефективної системи безпеки на стадіонах. Така система працює лише на одному стадіоні − це «Донбас Арена». Я маю на увазі стюардінг, як явище нове для українського футболу. На стадіоні «Металіст» ця система починає утверджуватись і це дуже приємно. Але нам би дуже хотілось, аби стюардінг одержав своє поширення на всіх українських стадіонах, на всі українські міста. Стюарди − це люди які володіють необхідними навичками. Здійснюють моніторинг ситуації на трибунах і разом з тим допомагають глядачам потрапити у свій сектор, надають допомогу. Вони не дивляться матч, як це часто буває у нас, навіть в Києві.

Журналіст: Ви згадали, що в ідеалі не буде міліції на стадіонах. Де буде міліція? Вона буде патрулювати, де це буде відбуватись?

Маркіян Лубківський: Міліція буде патрулювати за межами стадіону. Вона буде забезпечувати безпеку і правопорядок за чашею стадіону, за периметром безпеки. Тобто, іншими словами, звичайно буде патрулювання, але в чашу стадіону міліція потрапляти не буде. Для нас дуже важливо, щоб люди, приїхавши в України один раз, повернулися до неї ще раз. А можливо і неодноразово.

+++

ЗА РІК ДО СТАРТУ

Марина Чорна

Хрещатик

09.06.11

Масштабний футбольний чемпіонат Євро-2012 у Києві приймуть гідно

Прес-конференція 7 червня у Києві завершила перший міжнародний медіа-тур містами України, що прийматимуть Євро-2012. Учасниками туру стали 50 журналістів провідних європейських видань. Спікери прес-конференції підбили підсумки підготовки українських міст до європершості.

До початку грандіозної події у житті України “Євро-2012” лишилося зовсім мало — рік. З цієї нагоди 7 червня у колонній залі Київської міськдержадміністрації відбулася прес-конференція за участю генерального секретаря УЄФА Джанні Інфантіно, віце-прем’єр-міністра України — міністра інфраструктури України Бориса Колеснікова, президента Федерації футболу України Григорія Суркіса, голови КМДА Олександра Попова та заступника голови КМДА Анатолія Голубченка.

Очільник столичної держадміністрації Олександр Попов презентував учасникам медіа-туру Київ як місто, що прийматиме футбольний чемпіонат, і розповів про підготовку інфраструктурних об’єктів столиці до турніру. “Запевняю, що місто виконає всі взяті на себе зобов’язання, і гостям буде в нас комфортно”,— переконує Олександр Попов.

Генеральний секретар УЄФА Джанні Інфантіно впевнений, що Україні та Польщі відведено почесну сторінку в книгах з історії, оскільки саме вони вперше прийматимуть Чемпіонат Європи з футболу на теренах Центральної та Східної Європи. “Дорога не була легкою. І проект мав велику загрозу зриву ще 18 місяців тому. Але сьогодні наші сумніви повністю розвіялися. Стадіони є, тренувальні центри, дороги, готелі та нові термінали будуються та модернізуються”,— сказав Джанні Інфантіно.

Генеральний секретар УЄФА під час зустрічі був у піднесеному настрої. На завершення своєї промови Джанні Інфантіно звернувся до присутніх українською: “Дуже дякую вам за гостинність!”

А ось критиків просять робити поправку на радянське минуле України. Зробити наші дороги ідеальними навіть до Євро-2012 не вдасться. “Ми жили в країні з плановою економікою. Тому попрошу для нас скидку, але зовсім невелику”,— зауважив Борис Колесніков.

Делегація на чолі з операційним директором УЄФА Мартіном Каленом уже вирушила до Польщі, де також оглянуть міста, що прийматимуть футбольний чемпіонат.

+++

УСТИГНУТИ ВСЕ!

Хрещатик

09.06.11

За рік до Євро-2012 українські міста збирають перші плоди

Учора в Києві запустили годинник зворотного відліку часу до початку чемпіонату Європи з футболу 2012 року. За останні 364 дні українські міста, що прийматимуть Євро-2012, обіцяють устигнути зробити все, щоб не осоромитися перед європейцями.

НСК “Олімпійський” протестують восени

Кияни не могли не помітити, що краєвиди нашого міста стрімко змінюються. За рік до чемпіонату Євро-2012 у Києві тривають будівництво та реконструкції. Незабаром на місці будівельних майданчиків вималюється нове обличчя столиці.

За останній рік реконструкцію Національного спорткомплексу “Олімпійський” у Києві будівельники значно пришвидшили. Монтаж покрівлі вже наближається до завершення. Введення в експлуатацію й тестування спортивної арени призначено на осінь цього року.

Пасажири змогли відчути переваги сучасної інфраструктури терміналу F Міжнародного аеропорту “Бориспіль”. Його відкрили у жовтні минулого року. Найближчим часом у аеропорту відкриють ще й термінал D.

Після завершення всіх робіт головний аеропорт країни зможе обслуговувати до 4150 пасажирів на годину.

Дістатися від Борисполя до Києва під час футбольного турніру буде просто, переконують у Київській міській державній адміністрації. Між цими містами з інтервалом в одну хвилину курсуватиме 60 автобусів. Вони доправлятимуть пасажирів до найближчих станцій Київського метрополітену. Потяги прибуватимуть на станції з інтервалом у дві хвилини. “Відтак, з аеропорту “Бориспіль” до центру столиці можна буде доїхати за 45—50 хвилин”, — запевнив голова КМДА Олександр Попов. До слова, квитки на матчі чемпіонату на той час автоматично стануть й проїзними квитками у громадському транспорті.

Готельна галузь також стрімко розвивається, оскільки до початку чемпіонату потрібно значно збільшити кількість місць для проживання. На додаток до будівництва п’яти-, чотирьох− і тризіркових готелів Київ також запропонує варіанти розміщення вболівальників у гуртожитках, санаторіях і приватних квартирах. В цілому, це становить понад 83 тисячі ліжок.

Офіційна фан-зона УЄФА Євро-2012 буде знаходитися на Хрещатику та Майдані Незалежності. Вона вміщатиме до 70 тисяч уболівальників, які зможуть дивитися матчі та насолоджуватися запропонованою розважальною програмою.

Харків готовий до Євро-2012 на 80 відсотків

Харкову неодноразово погрожували відібрати Євро-2012. Готовність міста до футбольного турніру незалежні експерти оцінюють у 70 — 80 %.

Продовжує кипіти робота на стадіоні “Металіст” і тренувальних базах, злітно-посадковій смузі нового міжнародного аеропорту “Харків” та на реконструкції старого харківського аеропорту. Інвестори та влада запевняють, що все буде зроблено в обіцяні терміни. Їхній оптимізм поділяють і громадські спостерігачі.

Де поселять у Харкові гостей чемпіонату, поки що не до кінця зрозуміло. Найкраща ситуація з готельними номерами у чотири-, п’ятизіркових готелях. Згідно зі звітами харківської мерії, також триває підготовка 28000 місць у одно− та тризіркових готелях. Для цього ремонтують університетські гуртожитки та бронюють місця у санаторіях.

Головна проблема першої столиці України — відсутність транспортної логістики та погані дороги. За прогнозами УЄФА, Харків може відвідати до 730 тисяч уболівальників. 40 відсотків із них — це закордонні гості, зокрема уболівальники з Росії.

Новий стадіон у Львові відкриють у жовтні

За останній рік Львів суттєво надолужив прогалини в підготовці до футбольного чемпіонату. Про масштабні відставання в будівництві головних об’єктів до Євро-2012 уже ніхто не говорить. Однак слабким місцем лишаються дороги міста.

За рік зроблено чимало. Справи з будівництвом стадіону та аеропорту суттєво поліпшилися. На кінець жовтня цього року заплановано відкриття стадіону на 33 тисячі місць. А вже у листопаді збірні України та Австрії зіграють перший матч на новому стадіоні у Львові.

Загальну готовність спортивної арени з прилеглою інфраструктурою фахівці оцінюють у 65 відсотків, хоча сама адмінбудівля та чаша стадіону вже практично повністю готові. Щодо підготовки житлового фонду Львів упорався із завданням з розміщення цільової групи УЄФА на всі сто відсотків. Щоправда, половина номерного фонду буде зайнята у Трускавці.

Триває робота щодо створення місць проживання для вболівальників, гостей і туристів, а це тризіркові готелі, хостели, гуртожитки.

Донецький аеропорт прийматиме 3 тисячі пасажирів на годину

За рік до чемпіонату Європи з футболу готовність п’ятизіркового стадіону “Донбас Арена” до прийому футбольного чемпіонату не викликає запитань у експертів УЄФА. На порядку денному — аеропорт, готелі, міський транспорт.

Головним об’єктом цього року для Донецька є будівництво аеровокзального комплексу. За вимогами УЄФА, аеропорт має приймати 3 тисячі пасажирів на годину. Новий термінал заплановано здати в експлуатацію вже в грудні цього року.

А ще раніше, в липні, перший літак прийме нова злітно-посадкова смуга найвищого ступеня безпеки. Нині нова смуга завдовжки 4 кілометри готова на 95 відсотків.

Якщо європейці віддають перевагу літакам, то російські туристи — а саме їхнього великого напливу очікують до Євро-2012 в Донецьку — пересуватимуться переважно автомобілями та потягами. Пропускна спроможність залізничного вокзалу після реконструкції, що триває, також зросте вдвічі — до 35 тисяч осіб на добу. Втім, питання про запуск швидкісних потягів Hyundai лишається поки що відкритим. Українська колія не призначена для швидкісних потягів, а її реконструкція є дуже дорогою.

Переваги проведення Євро-2012 відчують і самі донеччани. Це — комунальна сфера. Будинкам, поряд із якими проходитимуть протокольні маршрути гостей, зроблять бодай косметичний ремонт. Завдяки Євро-2012 суттєвого поліпшення зазнають центральні міські магістралі та пасажирський транспорт.

Місто поки що отримало 30 нових автобусів і тролейбусів Львівського автомобільного заводу. Щоправда, виникають проблеми з графіком поставок. Якщо цю проблему вирішать, то, як обіцяє влада, до 2012 року тролейбусний парк Донецька буде оновлено майже на 70 відсотків.

Уже цього року до Дня міста у Донецьку з’явиться новий музичний парк із фонтанами. До Євро-2012 у місті відкриють довгоочікуваний аквапарк. Окрім того, на гостей чекають лицарські бої, регати, турніри ковальської майстерності, рок− і джаз-фестивалі, оперні вистави англійською мовою.

За матеріалами сайтів міських адміністрацій Києва, Харкова, Донецька, Львова та сайту “Deutsche Welle”

+++

ЧАС ПІШОВ!

Валентина Юрчишина

Вечірній Київ

09.06.11

У столиці почався зворотний відлік часу, що лишився до старту чемпіонату Європи з футболу

Менш ніж за рік на столицю чекає справжнє футбольне свято. З цієї нагоди вчора о 19:00, рівно за рік до початку турніру біля центрального входу до міської адміністрації запрацював електронний годинник зворотного відліку часу до початку Євро-2012.

− Ми рахуватимемо дні до початку наймасштабнішого дійства на континенті, і передчуття цього свята щодня зростатиме, − зазначив керівник МОК УЄФА Євро-2012 Маркіян Лубківський. − Та довгоочікуваному святу футболу передує дуже багато копіткої роботи, і ми не маємо права згаяти жодної години. Адже всім нам хочеться, щоб турнір увійшов в історію як найкраще футбольне змагання за весь час його існування.

З історичного погляду, 14-й чемпіонат Європи з футболу вже особливий, адже вперше він проходитиме на теренах Центральної та Східної Європи.

Президент Федерації футболу України Григорій Суркіс не приховує свого піднесеного настрою в очікуванні великого спортивного свята:

− Півтора року тому багато хто вважав, що Євро-2012 перебуває під неабиякою загрозою. Але сьогодні ми всі пересвідчилися: запитання «Бути чи не бути?» більше не виникає. І якщо поглянути на третій у світі за значущістю спортивний захід з прагматичнішої точки зору, то вже нині можна спрогнозувати, що Євро-2012 стане не лише потужним поштовхом для розвитку вітчизняного футболу, а и новим імпульсом для реалізації євроінтеграційних планів у всіх сферах життя нашої країни, − додає він.

У свою чергу, голова КМДА Олександр Попов презентував представникам медіа-туру Приймаюче місто Київ та розповів про підготовку інфраструктурних об'єктів столиці до чемпіонату.

− Ми робимо все можливе, щоб Київ на високому рівні провів турнір і створив усі належні умови для перебування вболівальників та гостей столиці. Адже від цього залежатиме, яким саме постане наше місто перед світовою спільнотою, − наголосив він.

Зазначимо, що, готуючись до чемпіонату, Україна отримала чотири надсучасні міжнародні аеропорти, два нові стадіони в Донецьку та Харкові, решта два − київський і львівський − будуть відкриті восени цього року. До Євро-2012 планують запустити швидкісний рух поїздів між чотирма містами-учасниками чемпіонату, завдяки чому львів'яни, приміром, зможуть дістатися столиці за три з половиною години.

+++

ЗА РІК ДО СТАРТУ

Віктор Браницький, Володимир Краснодемський

Голос України

09.06.11

Генеральний секретар УЄФА Джанні Інфантіно стверджує: «ЄВРО-2012 в Україні та Польщі стане справжнім успіхом»

У Колонному залі Київської міської державної адміністрації відбулася прес-конференція, на якій підбито підсумки підготовки до фінальної частини європейської першості за рік до початку цієї справжньої футбольної фієсти, її учасниками разом з українськими колегами стали і журналісти 50 провідних європейських засобів масової інформації, які здійснюють перший міжнародний медіа-тур українськими містами, де відбуватимуться матчі континентальної першості. «Я маю надію, — звернувся до учасників прес-конференції директор турніру УЄФА Євро-2012 в Україні Маркіян Лубківський, — що в наших гостей залишаться найкращі враження від перебування в Україні і наступного року ми знову будемо разом під час проведення фінальної частини європейського чемпіонату з футболу... Адже всім нам дуже хочеться, щоб турнір 2012 року увійшов в історію як найкраще футбольне змагання за весь час його існування».

Про те, як готується українська столиця до головного футбольного дійства наступного року, розповів голова Київської міськдержадміністрації Олександр Попов. Презентацію стану підготовки міста на Дніпрі до Євро-2012 він розпочав з тих добрих справ, які вже зроблені і будуть зроблені найближчим часом у міжнародному аеропорту «Бориспіль», через який прибуватиме в нашу країну найбільше уболівальників. Олександр Попов нагадав, що ще 31 жовтня минулого року тут відкрито новий термінал F, який обслуговує міжнародні лінії. А тим часом триває активна робота щодо реконструкції і спорудження нових об'єктів головного летовища нашої країни. Уже в серпні цього року заплановано здати в експлуатацію термінал В, а в грудні завершити будівництво терміналу D.

Основний об'єкт у Києві, до якого сьогодні прикута найбільша увага — це − стадіон «Олімпійський», де у червні наступного року і стане відомий переможець європейської першості. Як повідомив журналістам голова столичної держміськадміністрації, роботи тут тривають згідно із запланованими термінами, і восени цього року на арені відбудуться перші матчі.

Підготовлено і чотири тренувальні центри для учасників фінальної частини Євро-2012, які проводитимуть свої матчі у столиці України. Це, зокрема, стадіон «Оболонь» і готель «Опера», тренувальна база ФК «Оболонь» та готель «Гранд Опера клуб», стадіон Податкового університету в Ірпені, тренувальна база ФК «Динамо» в Кончі-Заспі.

Належна організація турніру, атмосфера футбольного свята залежатимуть від злагодженої й ефективної роботи міського транспорту. Тому доїхати з аеропорту «Бориспіль» до станцій метрополітену можна буде на комфортабельних автобусах, які відправлятимуться у напрямку столиці щохвилини. Таким чином за 45—50 хвилин можна буде доїхати до центру столиці, де і розміщений «Олімпійський». Окрім того, в Києві, за прикладом попередників, запроваджується так званий клубний квиток, який за наявності квитка на футбольний матч дає право на проїзд у громадському транспорті.      І

За словами Олександра Попова, на сьогодні у столичних готелях уже законтрактовано 6636 номерів для гостей чемпіонату, з яких 944 — п'ятизіркові. Цього року у Києві почнуть роботу ще 8 сучасних готелів із загальним фондом 1426 номерів.

Очільник столиці запевнив присутніх, що місто виконає всі взяті на себе зобов'язання і створить умови для комфортного перебування гостей на футбольному святі.

«Вже сьогодні можна спрогнозувати, що Євро-2012 стане не лише поштовхом для вітчизняного футболу, а й новим імпульсом для реалізації євроінтеграційних планів України в усіх сферах нашого життя», — сказав президент Федерації футболу України Григорій Суркіс. За його словами, разом із будівництвом інфраструктури, завдяки Євро-2012 реалізуються нові соціальні проекти, які сприяють популяризації здорового способу життя серед громадян нашої країни.

«Діюча модель управлінської вертикалі, на чолі якої стоїть глава держави Віктор Янукович, на ділі засвідчила свою високу ефективність, тому діяльність віце-прем'єр-міністра — міністра інфраструктури Бориса Колеснікова справді вражає. Адже ще півтора року тому ми всі вважали, що проведення турніру Євро-2012 перебуває під великою загрозою», — наголосив Г. Суркіс.

«Вже сьогодні «Укрзалізниця» та міжнародний аеропорт «Бориспіль» оголосили про те, що вони своїми силами придбають 500 автомобілів, які матимуть відповідний обсяг багажних відділень, будуть оснащені лічильниками та приладами для прийому кредитних карток, платіжними терміналами, які прийматимуть плату за таксомоторні послуги», — наголосив на прес-конференції віце-прем'єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков.

Також він додав, що термінал «D» буде оснащено спеціальними чипами, які контролюватимуть в'їзд таксі. «З безладом у таксомоторних перевезеннях ми покінчимо раз і назавжди», — зазначив Б. Колесніков.

— Європейський футбольний Союз задоволений тим, чого досягла Україна в контексті підготовки до чемпіонату Європи з футболу 2012 року, — сказав генеральний секретар УЕФА Джанні Інфантіно. — Найголовніше те, що ми вийшли на фінішну пряму і Україна зробила дуже багато. Але дорога була непростою. Півтора роки тому проекту загрожувала серйозна небезпека. Сьогодні завдяки відданості команди, яка відповідає за європідготовку, усі сумніви зникли. Стадіони будуються, аеропорти, тренувальні бази, готелі, залізничні станції впорядковуються», — наголосив футбольний функціонер, який до речі, розпочав і завершив свій виступ українською мовою.

На переконання Джанні Інфантіно, той факт, що УЄФА отримав понад 12 мільйонів запитів на квитки чемпіонату, свідчить про високу зацікавленість українців в тому, щоб турнір відбувся на найвищому рівні. «У сучасній історії Україна і Польща залишаться країнами, які вперше приймали чемпіонат в Східній та Центральній Європі. Завдяки Євро Україна змінюється, і ми бачимо, що українське суспільство чекає на модернізацію країни. За результатами Євро-2012 Україна отримає заслужене світове визнання», — наголосив Джанні Інфантіно.

+++

Резонанс-Альтман-09.06.11 18 00

Альтман не будет совмещать работу в «Таврии» и в сборной

Championat.com

09.06.11

В четверг, 9 июня, Семен Альтман был официально представлен в качестве главного тренера симферопольской «Таврии». По словам специалиста, ради крымского клуба он решил уйти из сборной Украины.

«Я выхожу из тренерского штаба украинской сборной, — передает слова Альтмана корреспондент «ЧЕМПИОНАТ.com» Александр Матвеев. − Формальности еще не улажены, но принципиальное решение принято. Я тренер-практик, и мне хотелось работать. Нельзя усидеть на двух стульях. В свое время у меня был подобный опыт, когда я работал с «Черноморцем», и тогда понимал, что распыляться нельзя».

По словам Альтмана, «Таврии» нужны несколько опытных игроков, способных повести за собой команду. «Сейчас «Таврия» на таком уровне, что она должна не просматривать игроков, а приглашать», — добавил тренер.

+++

Резонанс-УП-пресс-тур-Евро-2012-09.06.11 18 00

Євро-2012: чотири міста за один день

Сергій Щербина

Pravda.com.ua

09.06.11

Рівно за рік до початку Євро-2012, «профільний» віце-прем'єр Борис Колесніков вирішив влаштувати ревізію. У кращих традиціях Жуля Верна він за один день облетів всі чотири міста, які прийматимуть матчі чемпіонату.

З собою Колесніков взяв свого запеклого ворога − главу Федерації футболу Григорія Суркіса та два автобуси журналістів. Ще у травні віце-прем'єр стверджував, що «Суркіс рятує своє крісло ганьбою для країни», а тепер сидів поруч з ним у бізнес-класі.

Очевидно Колесніков вирішив не дражнити УЄФА та ФІФА війною з Суркісом, яка одного разу вже ледь не закінчилася погано. Через наполегливі спроби прибрати Суркіса з Федерації футболу, УЄФА погрожувало відібрати в України чемпіонат.

Турне мало на меті продемонструвати стрибок України у підготовці до Євро-2012 на фоні минулорічних «кратерів» на місці стадіонів та аеропортів. Зараз Колесніков демонстрував хоча й незавершені, але вже будівлі.

Міста приймали начальника Євро-2012 майже як президента. Місцева влада зустрічала його та Суркіса прямо біля трапа літака.

Автобуси з Колесніковим та журналістами машина ДАІ увесь час супроводжувала. Колоні робили «зелений коридор» за маршрутом слідування і на перехрестях неминуче накопичувалися машини городян, яких змусили зачекати.

Взагалі організатори створили для гостей максимальний комфорт в умовах спеки − хороші автобуси з кондиціонерами, літак «Боїнг 737-500» Міжнародних авіаліній України, якісне харчування на борту... Словом, ідеальна транспортна інфраструктура, у якій швидко забуваєш, що таке, наприклад, непрацюючий кондиціонер у потязі.

Львів: «У вересні все повинно стояти»

Львів був великим «головним болем» для УЄФА, яка відверто ставила під сумнів можливість проведення на місцевому стадіоні матчів у 2012 році. У квітні 2010 керівник асоціації Мішель Платіні зазначав, що про львівський стадіон «поки нема чого і сказати».

Саме львівський стадіон став першим об'єктом, який інспектувало високе начальство. Його планують здати 15 листопада.

Зараз ступінь готовності арени оцінюють на 65%. Вже йдуть роботи зі встановлення даху та будівництва дренажу майбутнього газону. Директор будівництва Василь Огородник, який проводив екскурсію для керманичів Євро-2012, похвалився, що через півтора місяці на стадіон привезуть табло.

Колесніков не втримався від легкої «накачки» будівельника: «У вересні все повинно стояти». Віце-прем'єр також звернув увагу на електричну мережу, згадавши, що на «Донбас-арені» траплялося відключення світла.

Взагалі, судячи з висловлювань Колеснікова, він не дуже задоволений міською владою Львова, яка має облаштовувати інфраструктуру навколо стадіону. «Хай місто зробить зелену зону, траву посадить з квіточками. Прямо сьогодні передамо у міськраду. А то міськрада ножки звісила...», − відповів Колесніков.

Після стадіону у віце-прем'єра був запланований піар-захід. Колесніков повіз журналістів на вручення місту двох машин «швидкої допомоги» спільного виробництва місцевого заводу ЛАЗ та французького «Рено».

Новенькі «швидкі» виставили навпроти Львівської опери і навіть натягнули червону стрічку, яку чиновники мали урочисто розрізати. Однак, після виголошення коротких промов, Колесніков та львівський губернатор Михайло Цимбалюк про стрічку начисто забули та пішли спілкуватися.

Дівчина з вишитою подушкою, на якій лежали канцелярські ножиці, залишилася на самоті біля швидких. Її помітив хтось з делегації та «розвернув» віце-прем'єра і губернатора для здійснення обряду.

Коли чиновники різали стрічку, хтось з журналістів не втримався від питання: «Борис Вікторович, за кермо сядете?». Минулого року у Львові Колесніков мав сумний водійський досвід: перебуваючи за кермом автобуса від того ж ЛАЗу, він протаранив автомобіль ДАІ.

«Так то міліцейську машину не шкода, а швидку шкода», − віджартувався Колесніков.

Харків: «Усе буде, як при Сталіні»

У Харкові Колеснікова та Суркіса зустрічала місцева влада в особі Михайла Добкіна та Геннадія Кернеса і бізнесмен Олександр Ярославський. Їх, разом з журналістами, погрузили у автобус і повезли показувати будівництво аеропорту.

Ярославський, за кошти якого будуються термінали аеропорту, пообіцяв Колеснікову повністю здати всі три будівлі 20 вересня.

А ось Григорій Суркіс та Геннадій Кернес стояли трошки подалі. Очевидно, щоб розважити Кернеса, який мав дещо сумний вигляд, Суркіс закатав рукав піджаку «Бріоні», та, вказуючи на свій годинник, сказав: «Дивись, це Patek Philippe. Таких роблять десять штук на рік».

Можна припустити, що така показова відвертість керівника Федерації футболу стала наслідком невеликого фуршету, влаштованого львівською владою перед відльотом високих гостей до Харкова.

Кернес лише сумно посміхнувся, дивлячись на елітний швейцарський годинник керівника Федерації футболу, вартістю 325 тисяч доларів.

Тим часом автобус їхав біля старої будівлі аеропорту, зведеної ще після Другої світової війни у характерному для тих часів архітектурному стилі.

Цей аеровокзал зараз реконструюють і у ньому буде термінал для VIP-гостей. Колесніков поцікавився у Ярославського, чи буде збережений історичний вигляд будівлі. «Все буде як при Сталіні», − відповів Ярославський.

Потім гостей відвезли у вже збудований новий термінал аеропорту, де мало відбутися показове тестування пропускної здатності. З цією метою в аеропорт привезли більш як півтори тисячі студентів, які грали роль пасажирів.

Директор аеропорту Володимир Васильченко запевняв, що така кількість студентів у люту спеку приїхала в аеропорт цілком добровільно.

Результатами тестування Колесніков залишився в цілому задоволений. Питання виникли тільки до Митної служби. Також віце-прем'єр розповів, що у Харкові вже збудували 2 кілометри злітно-посадкової смуги з 2,5. Залишилося вкласти 400 мільйоні гривень.

А ось губернатор Харківщини Михайло Добкін розказав, що його регіон готовий до Євро-2012 більш ніж на 80%. Єдиним проблемним місцем залишаються дороги. Добкін каже, що рівно за рік до чемпіонату дороги готові на 50%. «Ми повністю у програмі», − запевняє він.

Донецьк: унікальна смуга

У Донецьку ревізори теж каталися на автобусі по аеропорту. Новий термінал та перон біля нього будівельники обіцяють завершити у грудні 2011 року. У листопаді-грудні закінчать аеродромно-диспетчерську вежу, а у вересні − рятувальну станцію.

«Екскурсоводом» Колеснікова і компанії був представник аеропорту. Однак його розповідь про дати і об'єкти не вразила донецького губернатора Анатолія Близнюка, який голосно гукнув: «Тісленко! У нас тут такий коментатор, блін... Йди сюди, розкажи».

На голос губернатора через весь автобус побіг голова ради директорів фінансово-промислової групи «Альтком» Олександр Тісленко. «Українська правда» вже писала про те, як компанії цієї групи отримали без тендеру підряди на будівництво об'єктів під Євро-2012 по всій країні.

Тісленко почав розповідати про будівництво унікальної злітно-посадкової смуги. За його словами, на неї зможе сідати найбільший у світі Аеробус А-380. «У Росії такої смуги немає», − похвалився Тісленко, пообіцявши закінчити будівництво 28 липня.

Після відвідування аеропорту, всю делегацію повезли на Донбас-арену. Журналістів відправили на екскурсію стадіоном, а Колесніков і Суркіс разом з донецькими керівниками засіли у «фан-кафе». Був там і секретар Донецької міськради Микола Левченко, який останнім часом став справжньою кінозіркою завдяки фільму «Інший Челсі».

Київ: «Ідіотський» проект аеропорту

Повернувшись до Києва вже ввечері, Колеснікову і журналістам залишилося оглянути будівництво терміналу D у Борисполі. Делегацію водив будівництвом новий директор аеропорту, колишній фінансовий директор авіакомпанії «Донбасаеро» Антон Волов.

Він запевнив присутніх, що термінал готовий на 60% і буде зданий у грудні цього року.

Але проектом «Борисполя» категорично   незадоволений   Борис  Колесніков.

У розмові з «Українською правдою» він назвав «Бориспіль» «найбільш ідіотським проектом». «Вони зробили проект, і ніхто не проконтролював − ні міністр транспорту Рудьковський, ніхто! А виходить, що внутрішній та зовнішній транзит неможливий», − сказав віце-прем'єр.

«Виходить, ти береш валізу у терміналі F і йдеш кілометр з дітьми, з валізою до терміналу D», − розповів Колесніков, додавши, що зараз йде перепланування аеропорту. На думку віце-прем'єра, терміналу D вистачить на всі потреби Києва. «Термінал F можна залишити для лоу-костів», − наголосив він.

Наостанок Колесніков та Суркіс дали брифінг для журналістів, під час якого працівники аеропорту намагалися вгамувати старанного будівельника, який почав голосно стукати, заважаючи своїм начальникам.

Після брифінгу журналістам роздали фірмові футбольні м'ячики Євро-2012, а турецьким будівельникам більше ніхто не заважав продовжувати «будівництво сторіччя».

Що залишилося?

Під «Донбас-ареною» Колесніков розповів журналістам про головні проблеми Євро-2012, які поки не вирішені. Всього їх три − дороги, готелі та персонал. Однак віце-прем'єр переконаний, що Україна все встигне, адже відставання у будівництві вже ліквідоване.

Він підтвердив, що персонал стадіону у Львові та НСК «Олімпійського» буде стажуватися на «Донбас-арені». «Я думаю, часу достатньо», − додав Колесніков.

А от з готелями все складніше − ще жодне місто не забезпечило необхідної кількості місць. «Те, що ми називали 20 років тому готелями, ними не є», − вважає Колесніков.

Також він пообіцяв, що уряд профінансує будівництво доріг Харківщини, які ведуть до державного кордону. З іншими дорогами віце-прем'єр обіцяє розібратися вже після Євро-2012.

Підписатися на новини