Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет

 

ФУТБОЛ

 

 

Футбол став жертвою боротьби між олігархами

Ольга Гнатів

Kyivpost.com

27.08.10

Тренер національної збірної України з футболу звільнився з посади на знак протесту проти того, що його клуб був покараний за договірний матч. Таким кроком він засвідчив довготривалу боротьбу між олігархами-власниками футбольних клубів за контроль над українським футболом.

Мирон Маркевич, який також тренує Металіст з Харкова, одну з команд яку покарано, виступив із заявою проти Григорія Суркіса, президента Федерації футболу України, з метою звернути увагу на його «наступ на його клуб» і підрив роботи в національній збірній.

Договірні матчі − це одна з найбільших проблем українського футболу, яка водночас є досить прихованою. Звільнення Маркевича з посади тренерами, багатьма сприймається як черговий конфлікт у довготривалій боротьбі між багатими власниками футбольних клубів, зокрема, Олександром Ярославським, власником харківського Металіста, Ринатом Ахметовим, власником донецького Шахтаря, Ігорем Коломойським, власником Дніпра, та з братами Суркісами, які контролюють ФФУ та київське Динамо.

Маркевич пішов з посади тренера 21 серпня, після оприлюднення рішення ФФУ 17 серпня щодо покарання Металіста та Карпат за матч, зіграний у Прем’єр Лізі в квітні 2008 року, який був домовлений на користь харківської сторони.

Як покарання, в обох команд заберуть по дев’ять очок у нинішньому чемпіонаті, а також оштрафують на суму в $25,000. Крім того, генеральний директор футбольного клубу Металіст Євген Красніков та екс-гравець Карпат Сергій Лещенков позбавлені права займатись футболом на все життя. Інші гравці клубів були покарані на суму від $5,000 до $10,000 залежно від участі у змові.

Почесний президент та власник Карпат Петро Димінський також був позбавлений права займатись футболом строком на 12 місяців від дати рішення ФФУ, а генеральний директор Карпат Ігор Дедишин дискваліфікований від роботи у футболі на п’ять років. Водночас, власник та президент Металіста Олександр Ярославський не отримав жодного покарання. Також на шість місяців від роботи відсторонено генерального директора Прем’єр Ліги Олександра Єфремова.

Три гравці збірної зі складу Металіста − Денис Олійник, Марко Девіч, Сергій Валяєв − послідували прикладу тренера.

«У мене немає морального права працювати в організації, яка навмисно руйнує харківський футбол», − сказав Маркевич у своїй заяві щодо покарання. Пізніше, в інтерв'ю українській службі BBC, він назвав ситуацію «фарсом, який відбувається за наказом окремих людей».

Суркіс, який керує ФФУ з 2000 року і разом з братом Ігорем є співвласником київського Динамо з 1993 року, відповів, заявивши, що Маркевичем маніпулюють. «Я не думаю, що він самостійно прийняв це рішення. Там є хтось за сценою, хто використовує Маркевича», − сказав він.

За словами учасників футбольного життя, Суркіс, швидше за все, має на увазі власника Металіста Олександра Ярославського.

Ярославський, своєю чергою, визнав, що Маркевич радився з ним з приводу свого рішення. «Проте я відразу сказав, що він повинен сам вирішувати. Я не збирався його переконувати. Йому ж працювати», − сказав Ярославський.

Обом командам, які раніше займали п'яте й шосте місце в чемпіонаті, тепер доведеться докладати чимало зусиль, щоб претендувати на вихід до престижних та прибуткових турнірів Ліги Чемпіонів або Ліги Європи 2011 року. Так, за даними УЄФА, Динамо (Київ) заробило в Лізі Чемпіонів 12 мільйонів євро, а Шахтар заробив два мільйони євро в Лізі Європи.

Український футбол вже давно перебуває під впливом потужних олігархів, які, на думку багатьох, використовують футбол для поліпшення власної репутації. За останні роки відбулась низка конфліктів, зокрема, які стосуються контролю Суркіса над ФФУ. Боротьба між сторонами не раз негативно позначалась на національній збірній команді.

Коли українська збірна поступилась в Донецьку Греції у відбірному матчі до Чемпіонату світу 2010 року в листопаді 2009 року, Ахметов звинувачував Суркіса в прагненні заробити гроші на продажу квитків, штучно завищуючи цін. Зрештою, Україна програла з рахунком 1:0 на напівпустому стадіоні й не пройшла до фіналу Кубка Світу в Південній Африці.

Потім тренеру Шахтаря Мірча Луческу у листопаді 2009-го запропонували посаду головного тренера національної команди, до того як попередній тренер Олексій Михайличенко залишив цю посаду. Луческу відхилив пропозицію, а українська збірна залишилася без тренера аж доки в лютому 2010 року не призначили Мирона Маркевича.

Ринат Ахметов, власник Шахтаря, останнім часом активно просуває ідею ослаблення влади в ФФУ через об'єднання української та російської футбольних ліг. Генеральний директор клубу Шахтар Сергій Палкін на початку серпня запропонував об'єднати турніри двох країн, як перший крок до повного об'єднання.

У своїй прощальній заяві, Маркевич звинуватив ФФУ в «нехтування інтересів національної збірної, зокрема щодо формування графіка ігор, підбору гравців, фінансування і забезпечення відповідною інфраструктурою».

Джонатан Вілсон, англійський письменник та експерт з футболу у Східній Європі, вважає, що футбольні асоціації повинні мати можливість виконувати свою роботу без зовнішнього втручання.

«Ми бачили наскільки затримувався розвиток африканського футболу протягом десятиліть через махінації уряду та підприємців. Було б трагедією, якби нація, з такою історією як в України, повторить цей шлях», − додав він.

Досі не зрозуміло, хто замінить Маркевича. Зараз заступник тренера Юрій Калитвинцев керуватиме командою втовариських матчах проти збірних Польщі та Чилі на початку вересня. У британській газеті Daily Mail з’явилася інформація про те, що колишній тренер Англії Свен-Горан Ерікссон, який тренував Кот-д'Івуар у фіналі чемпіонату світу влітку цього року, зацікавлений працювати в Україні.

Водночас, Маркевич сказав українському BBC, що він «не вірить в майбутнє» національної збірної під керівництвом нинішньої адміністрації й додав, що іноземний тренер також не зможе впоратися із ситуацією. «Я думаю, що будь-який тренер з'їде з глузду, навіть найбільш титулований», − сказав він.

+++
ЕВРО-2012

Світ побачив новий випуск журналу УЄФА Євро-2012 «Alive»

Сергій Ющишин

Ukraine2012.gov.ua

27.08.10

Директор турніру Євро-2012 в Україні Маркіян Лубківський представив громадськості другий випуск інформаційного бюлетеня УЄФА та двох Місцевих організаційних комітетів Євро-2012 «Alive». Презентація журналу відбулася сьогодні, 27 серпня, у київському Будинку футболу.

Як і перший номер видання, другий його випуск вийшов трьома мовами − українською, польською та англійською. Тираж журналу − 5000 примірників, які були надруковані в Україні.

У ході презентації пан Лубківський розповів про зміст нового випуску журналу: «Цей номер «Alive» містить інформацію про логотипи українських міст-господарів Євро-2012, новини підготовки України та Польщі до турніру, маркетингову стратегію УЄФА, а також захист прав інтелектуальної власності. Окрім цього, видання містить інформацію про підготовку приймаючих міст єврочемпіонату − Познані та Донецька. Вміщує новий номер й  матеріал з історичними штрихами попередніх футбольних євротурнірів».

Крім того у другому випуску «Alive» можна ознайомитися з інтерв’ю із самим директором турніру Євро-2012 в Україні та його польським колегою Адамом Ольковичем.

Особливістю цього випуску інформаційного бюлетеня УЄФА Євро-2012 є також те, що він подається разом з кишеньковим додатком − календарем матчів відбірного турніру Євро-2012 і картою країн-організаторів чемпіонату.

У ході презентації журналу Маркіян Лубківський зазначив, що після проведення Мундіалю-2010 у ПАР, усі погляди світової громадськості прикуті до України та Польщі, що прийматимуть Євро-2012. «Приємно, що в плані підготовки наразі Україна йде в ногу з Польщею. Зараз, як зазначається в журналі, наша країна в організації єврочемпіонату рухається на повній швидкості», − зазначив директор турніру Євро-2012 в Україні.

За словами Маркіяна Лубківського, наразі розпочато роботу на третім випуском «Alive». Він має побачити світ орієнтовно у листопаді.

+++

УЄФА запустить проект «Друзі УЄФА» до ЄВРО-2012

Imk.com.ua

27.08.10

4 вересня в Польщі буде представлено новий проект УЄФА «Друзі УЄФА». Про це сьогодні під час прес-конференції сказав директор турніру ЄВРО-2012 в Україні Маркіян Лубківський, передає кореспондент ІМК.

«Я хочу анонсувати новий проект УЄФА, що буде представлено 4 вересня в Польщі, − «Друзі УЄФА», − сказав М.Лубківський.

За словами директора турніру ЄВРО-2012 в Україні, учасниками проекту стануть 100 людей, 50 із яких будуть видатними спортсменами та відомими діячами, а ще 50 будуть розіграні серед звичайних громадян у різноманітних конкурсах.

+++

В Україні до ЄВРО-2012 готово вже 17 тренувальних баз

Imk.com.ua

27.08.10

В Україні до ЄВРО-2012 готово вже 17 тренувальних баз і ще 3-4 перебувають на фінальній стадії підготовки. Про це сьогодні під час прес-конференції сказав директор турніру ЄВРО-2012 в Україні Маркіян Лубківський, передає кореспондент ІМК.

«Не потрібно вірити чуткам, що в Україні не вистачає тренувальних баз. Наразі ми маємо 17 тренувальних баз, хороших, комфортабельних, які відповідають вимогам УЄФА за комфортом і безпекою», − сказав М.Лубківський.

Також, за словами директора турніру ЄВРО-2012 в Україні, на фінальній стадії підготовки перебувають ще 3-4 бази.

«Ще приблизно таку саму кількість трансферних баз ми маємо на даний момент», − додав М.Лубківський.

+++

М.Лубківський: міста мають розробити транспортну систему до ЄВРО-2012

Imk.com.ua

27.08.10

Однією з основних проблем підготовки до ЄВРО-2012 є транспортна система міст, концепцію розвитку якої приймаючі міста повинні подати до 30 листопада. Про це сьогодні підчас прес-конференції сказав Директор турніру ЄВРО-2012 в Україні Маркіян Лубківський, передає кореспондент ІМК.

«Важливим елементом турніру є транспортне обслуговування. 30 листопада виходить термін подачі концепцій мобільності приймаючих міст, сьогодні ці концепції розробляються у чотирьох приймаючих містах», − сказав М.Лубківський.

«Транспорт взагалі є дуже болючим і складним питанням для України. Для нас критичним є створення автоматичних систем управління транспортом і потоками в містах, система сполучення з аеропортами, система сполучення з містами-сателітами, паркінги та інше», − наголосив Директор турніру ЄВРО-2012.

«З цими проблемами ми стикаємось щодня. Тому підготовка до ЄВРО-2012 є хорошим механізмом покращення роботи громадського транспорту в українських містах. Надзвичайно важливим є виділення смуг для громадського транспорту, на цих смугах не повинні паркуватися автомобілі, що сьогодні нажаль є фактом. Вже сьогодні очевидно водіїв українських потрібно привчати до дотримання правил дорожнього руху», − підкреслив М.Лубківський.

Також за словами голови турніру, ще одним питанням для вирішення є додавання до знаків дорожнього руху написів на латиниці для зручності гостей чемпіонату.

+++

У листопаді буде представлено талісман ЄВРО-2012

Imk.com.ua

27.08.10

У листопаді буде офіційно представлено талісман ЄВРО-2012, що наразі розробляється. Про це сьогодні під час прес-конференції сказав директор турніру ЄВРО-2012 в Україні Маркіян Лубківський, передає кореспондент ІМК.

«В листопаді 2010 року буде офіційне представлення талісмана турніру ЄВРО-2012. Також до цієї події відбудеться роад-шоу, як було з логотипами міст, що приймають Чемпіонат», − сказав М.Лубківський.

Талісман розробляється компанією «Warner Brothers» спільно з двома місцевими організаційними комітетами.

+++

Очень важно завершить все объекты − М.Лубкивский

Imk.com.ua

27.08.10

Определены сроки ввода основных объектов инфраструктуры Чемпионата ЕВРО-2012. Об этом сегодня во время пресс-конференции сообщил директор турнира ЕВРО-2012 в Украине Маркиян Лубкивский, передает корреспондент ИМК.

«Очень важно завершить вовремя или даже досрочно все объекты, которые сегодня возводятся, чтобы иметь время для их тестирования и ввода в эксплуатацию», − сказал М.Лубкивский.

«Следовательно, по всем договоренностям и исходя из объективных реалий, определены сроки для операционной готовности основных объектов инфраструктуры», − отметил директор ЕВРО-2012.

Операционная готовность такова:

Аэропорты:

Киев − 30 ноября 2011 года;

Донецк − 30 ноября 2011 года;

Харьков − 4 квартал 2011 года года;

Львов − 31 мая 2011 года.

Стадионы:

Киев − 1 июня 2011 года;

Львов − 1 июля 2011 года.

«Это реальные сроки, согласованные Украиной и УЕФА. Мы надеемся, что эти сроки будут соблюдены», − добавил М.Лубкивский.

+++

“Укравтодор” стверджує, що ремонт на дорогах в бік Конча-Заспи та «Межигір’я» виконується на вимогу УЄФА

УНІАН.

27.08.10

Ремонтні роботи на автодорогах в бік Конча-Заспи та «Межигір’я» виконуються на вимогу УЄФА в рамках підготовки до проведення Євро-2012

Як повідомили УНІАН в прес-службі заступника голови Верховної Ради Миколи ТОМЕНКА, про це йдеться у роз’ясненні «Укравтодору».

В прес-службі нагадали, що на початку серпня М.ТОМЕНКО звернувся до керівництва «Укравтодору» з вимогою пояснити, на підставі яких рішень та за які кошти здійснюється ремонт «VIP-доріг», зокрема, дороги від Києва у напрямку Конча-Заспи, де знаходиться багато будинків високопосадовців, та будівництво і заміна дорожнього покриття із залученням великої кількості техніки та працівників по маршруту від центра Києва до резиденції «Межигір’я», де, як відомо, проживає Президент Віктор ЯНУКОВИЧ.

У свою чергу Державна служба автомобільних доріг України повідомила, що багаторічна проблема транспортного сполучення на підходах до столиці потребує невідкладного розв'язання напередодні проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи з футболу Євро-2012.

В листі зазначається, що відповідні застереження з цього питання були висловлені в процесі підготовки України до Євро-2012 міжнародними установами, зокрема УЄФА.

В листі також повідомляється, що до 2012 року “Укравтодор” повинен завершити розпочаті ремонтно-будівельні роботи за маршрутами Євро-2012 на підходах до Києва по автодорогах Київ − Чоп, Київ − Одеса, Київ − Ковель − Ягодин, Київ − Харків − Довжанський, покращити технічний стан дороги Київ − Чернігів − Нові Яриловичі, а також інших, які потребують невідкладного ремонту. А на дорозі Київ − Обухів та Київ − Вишгород − Десна через постійні недоремонти значно погіршилась аварійно-небезпечна ситуація, яку потрібно ліквідувати до початку Євро-2012.

Окрім того, «Укравтодор» повідомив, що по автодорозі Київ − Обухів, окрім ремонту проїжджої частини з її розширенням на початку траси для забезпечення пропускної здатності дороги, передбачається відремонтувати існуючі автобусні зупинки з автопавільйонами, встановити транспортну огорожу протяжністю 11,5 км, виконати роботи з розмітки пішохідних переходів у кількості 26 одиниць, влаштувати пішохідні доріжки протяжністю 2,5 км, а також виконати інші роботи, пов'язані з приведенням до належного стану технічних засобів її облаштування.

А по автодорозі Київ − Вишгород − Десна на під'їзді до Києва також передбачається відремонтувати покриття дороги, влаштувати освітлення на аварійно-небезпечних ділянках протяжністю 8,3 км, покращити стан зупинок громадського автотранспорту у кількості 4 одиниці, влаштувати пішохідні доріжки довжиною 1,5 км та реалізувати інші заходи, пов'язані з безпекою руху.

Підписатися на новини