Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет

 

ЕВРО-2012

 

 

Євро-2012 у фокусі польських ЗМІ

  

Юрій Банахевич

Укрінформ

08.02.10

Упродовж минулого тижня увага польських ЗМІ в контексті підготовки до Євро-2012 була прикутою до організації жеребкування відбіркових груп до Євро-2012 у Варшаві. Більшість польських мас-медіа констатують, що першу серйозну перевірку в організації футбольного єврофоруму Польща і, зокрема, столиця країни пройшли успішно, передає власний кореспондент УКРІНФОРМу.

   

Польське агентство преси (РАР) зазначає, що церемонія жеребкування викликала схвальні відгуки як у керівництва УЄФА, так і запрошених гостей зі всіх частин європейського континенту. “Це прекрасний старт турніру. Гості могли відчути дух Польщі. З того, що я почув від гостей, усі задоволені церемонією”, − цитує інформагентство слова директора турніру Євро-2012 Мартіна Каллена. Схожу думку щодо проведеної церемонії має міністр спорту та туризму РП Адам Герш: “Це була професійно організована урочистість європейського зразка. Ми показали, що можемо організовувати важливі події для такого важливого проекту, як Євро-2012”.

  

На думку президента польської федерації футболу (PZPN) Гжегожа Лято, як пише РАР, церемонія жеребкування була “найкращим та найдешевшим способом” промоції Варшави та загалом Польщі у світі. “Організація події була взірцевою. Це був найкращий та найдешевший спосіб промоції Польщі, оскільки понад 100 країн спостерігали за перебігом жеребкування у конгрес-холі столичного Палацу культури та науки (PKiN)”, − констатував очільник PZPN. Він зазначив, що з самого початку функціонери УЄФА були скептичні щодо організації урочистості в приміщенні PKiN. Однак після того, як цю будівлю особисто відвідав президент організації Мішель Платіні, вирішено проводити жеребкування саме у ньому. “Він (М.Платіні − авт.) оцінив нас дуже високо”, − додав Г.Лято.

  

Продовжуючи цю тему, “Дзеннік Газета Правна” повідомляє, що єдиним виступаючим на урочистості від імені приймаючої сторони був голова Ради Міністрів Польщі Дональд Туск. Під час виступу він підкреслив, що Україна та Польща три роки поспіль інтенсивно готуються до великої спортивної події, якою стане Євро-2012. “Наша співпраця може бути прикладом для інших”, − цитує часопис слова польського прем'єра.

  

Видання “Польска Таймс” повідомила, що враження від бездоганного футбольного свята дещо зіпсував незначний інцидент перед суботньою прес-конференцією Мішеля Платіні. Інформується, що за підробленою перепусткою в будинок PKiN потрапила людина, що роздавала листівки з логотипом Євро-2012, в яких висловлювалися негативні думки на адресу власника одного з польських футбольних клубів. Крім того, працівники охоронних фірм затримали з фальшивими документами в PKiN і громадянина Угорщини. Газета констатує, що цим людям загрожує тюремне ув'язнення терміном до п'яти років. Коментуючи інцидент з листівками, директор турніру Євро-2012 в РП Адам Олькович сказав: “Якщо на тисячу справ одну не вдасться реалізувати, то слід говорити про решту 999 позитивних речей”. Він, однак, додав, що буде проведено ретельне розслідування інциденту, а особи, які допустили цю людину в приміщення, будуть покарані.

  

Водночас польські ЗМІ не випускають з поля зору вирішення проблеми з будівництвом стадіону до Євро-2012 у Вроцлаві. За інформацією РАР, після церемонії жеребкування міський голова Рафал Дуткевич запевнив, що місто вчасно впорається із підготовкою до Євро-2012. “Можу заспокоїти усіх. Ми розв'язали єдину складну проблему: обрано нового виконавця будівництва стадіону (німецька компанія “Ma Boegl”) і на сьогодні триває передача будмайданчика в його розпорядження”. Він подякував керівництву PZPN за особисту участь у фінальній стадії переговорів і запевнив, що місто встигне збудувати спортивну арену у визначені терміни.

  

Водночас мер Познані Ришард Гробельний, як повідомляє РАР, під час прес-конференції повідомив, що футбольна арена “PGE Arena Gdansk” вже збудована на понад 25%. “Віримо, що вже влітку цього року здамо стадіон в експлуатацію”, − сказав він. Р.Гробельний назвав досить цікавим фактом те, що понад 90% мешканців Познані нормально сприймають тимчасові труднощі, пов'язані з підготовкою країни до турніру.

  

Згідно з інформацією РАР, консорціум фірм на чолі з польською будівельною компанією Budimex S.A. виграв конкурс на ремонт головного залізничного вокзалу у Вроцлаві. Вартість цілого комплексу робіт оцінено в 324 млн злотих (близько 113 млн доларів США). Прес-секретар польської залізниці (PKP) Міхал Вжосек з цього приводу повідомив, що консорціум був єдиним учасником, який зголосився взяти участь у тендері. “Запропонована ними ціна була дещо вищою, ніж ми розраховували, але після детального аналізу вирішено погодитися на неї”, − заявив він. На думку М.Вжоска, не буде жодних протестів на проведення конкурсу, тому незабаром підпишуть угоду з виконавцем.

  

Інвестиція передбачає ремонт будинку вокзалу, перонів та площі перед об'єктом. Модернізація розпочнеться у першій половині цього року, а її завершення планується на початок 2012 року. Генпідрядник надасть також трирічну гарантію за виконану роботу. Під час дворічного ремонту об'єкт буде закритий, а подорожні обслуговуватимуться на іншому вокзалі міста.

  

Згідно з інформацією інформагентства, у Познані напередодні проведення Євро-2012 планують здати в експлуатацію новий залізничний вокзал. Відповідну угоду щодо будівництва об'єкту незабаром підпишуть польська залізниця (РКР) та інвестор − угорська фірма TriGranit, яка вже реалізувала в РП декілька проектів, зокрема зі спорудження торгівельних центрів в Катовіцах і Кракові.

  

Влада Познані вже задекларувала свою готовність допомогти генпідряднику збудувати вокзал. “Створимо робочі групи, щоб ефективно здійснити усі необхідні процедури. Хочемо, щоб новий вокзал, на який з нетерпінням чекають усі мешканці Познані, був готовий до Євро-2012”, − наголосив з цього приводу мер міста Ришард Гробельний.

  

За попередніми розрахунками, кошти першого етапу будівництва самого приміщення вокзалу становитимуть близько 30-35 млн євро. Крім того, навколо об'єкту згодом з'являться торгівельні центри, офіси, готель, житлові будинки, автобусні зупинки та паркінги. “Загальна вартість реалізації усіх інвестицій може скласти навіть 500 млн євро. Однак це лише проект, а будівництво цілого комплексу споруд може тривати навіть кілька років”, − цитує РАР виконавчого директора компанії TriGranit Томаш Лісецький.

  

Часопис “Дзеннік Газета Правна” зазначає, що з проекту будівництва 2,1 тис. км швидкісних доріг, які польський уряд задекларував збудувати до початку Євро-2012, не вдасться реалізувати значну частину. Зокрема, заступник міністра охорони навколишнього середовища РП Станіслав Гавловський повідомив, що 50% рішень про вплив дорожніх інвестицій на навколишнє середовище потребують поправок. Він пояснив, що ці рішення є дуже важливими для Євросоюзу, який виділяє на будівництво швидкісних автодоріг у Польщі понад 11 млрд євро. Водночас голова дирекції національних доріг та автострад (GDDKiA) Лех Вітецький наголосив, що його інституція не відмовляється від реалізації інвестицій, але обмежить їх до будівництва лише автомагістралей між великими містами. “Вони утворять своєрідний діамант − мережу автострад і швидкісних доріг, які поєднають найбільші міста”, − сказав Лех Вітецький.

+++

Харків лідирує по підготовці до «ЄВРО-2012». Сергій Стороженко

Kharkivoda.gov.ua

08.02.10

Як повідомив заступник голови облдержадміністрації Сергій Стороженко, незабаром до Харкова повинні надійти 36,6 млн. гривень для реконструкції ОСК «Металіст». Він також нагадав, що вказані кошти − остання частина з 206, 6 млн. гривень, які Уряд виділив на ці цілі, і які Прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко обіцяла під час свого недавнього перебування на Харківщині.

«Ще 76 млн. гривень Уряд виділив на підготовку злітно-посадочної смуги харківського аеропорту, − сказав заступник керівника області. − На жаль, зараз роботи на аеродромі припинені через низькі температури (в таких умовах не можна укладати високоякісний бетон), але як тільки потеплішає, роботи продовжаться».

За словами Сергія Стороженка, нині Харків займає перше місце в країні по підготовці до «ЄВРО-2012».

«У нас майже готовий аеровокзал, до кінця поточного року буде готове все необхідне обладнання для аеропорту. В 2011 році буде введена в експлуатацію нова злітно-посадочна смуга. Що стосується стадіону, то всім відомо, що там залишився мінімум робіт для того, щоб ця арена повністю відповідала кращим європейським стандартам», − пояснив він.

Сергій Стороженко особливо наголосив на заслугах голови облдержадміністрації Арсена Авакова щодо вибору Харкова містом, що приймає ігри «ЄВРО-2012».

«Саме він першим на Харківщині підписав першу (!) гарантію УЄФА, підтверджуючи своїм ім'ям виконання всіх вимог, необхідних для проведення «ЄВРО-2012», − сказав заступник керівника області.− Арсен Аваков робив і робить все необхідне для підтримки цього проекту − за його ініціативою Харківська обласна і міська ради виділили кошти на підготовку до чемпіонату, а в Києві він неодноразово проводив переговори в Міністерстві економіки, Мінфіні і Уряді, погоджуючи численні питання. Тому не дивно, що Харків лідирує в підготовці до «ЄВРО − 2012».

+++

Резервний аеропорт у Луцьку пропонує добудувати інвестор

Korrespondent.net

08.02.10

ТОВ Альфа Транзит має намір взяти 76% акцій ВАТ Луцьке авіапідприємство в оперативне управління, щоб не допустити зриву будівництва резервного аеропорту.

З такою пропозицією ТОВ Альфа Транзит звернулося до Волинської обласної ради.

Як повідомив прес-центр обласної ради, ТОВ Альфа Транзит вважає, що необхідно вжити термінових заходів, щоб не допустити зриву будівництва резервного аеропорту в Луцьку. Потенційний інвестор зобов'язується виконати всі умови, які були передбачені при проведенні аукціонів з інвестування Луцького аеропорту і його підготовку до Євро-2012, за винятком встановлення реальних термінів будівництва (до 1 квітня нинішнього року).

Як повідомлялося, 50% +1 акція Луцького авіапідприємства були виставлені на конкурс із початковою ціною 2,84 млн гривень. За умовами конкурсу, переможець зобов'язаний був протягом трьох місяців після підписання договору купівлі-продажу погасити кредиторську заборгованість підприємства, реконструювати злітну смугу, побудувати пасажирський перон і кермові доріжки, реконструювати будівлю аеродрому.

Крім того, інвестор повинен був виконати всі зобов'язання з підготовки об'єкта до проведення Євро-2012, інвестувати протягом півтора року не менше 10 млн грн, зберегти профільну діяльність підприємства.

Призначений на 24 листопада відкритий конкурс з продажу 50% +1 акція ВАТ Луцьке авіапідприємство не відбувся через відсутність заявок. Наприкінці грудня 2009 року аукціонний центр Волині намагався повторно провести аукціон з інвестування в аеропорт, проте він не відбувся, тому що на конкурс було подано заявку лише від Альфа Транзит.

Планувалося, що 1 квітня 2010 року польські авіалінії переведуть свої рейси на Луцький аеропорт, тому що Львівський аеропорт закривається на реконструкцію до Євро-2012.

Як повідомлялося раніше, у січні Управління капітального будівництва Львівської обладміністрації призначило тендерні торги, в результаті яких визначиться підрядник на виконання робіт з проектування будівництва тимчасового терміналу Львівського аеропорту, який функціонуватиме на час проведення Євро-2012.

Підписатися на новини