Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет
ФУТБОЛ
Футбольна корупція. У справу втрутиться прокуратура?
Андрій Клименко, Ярослав Твардовський
Сhampion.com.ua
04.12.09
Футбольні скандали для нашої країни не новинка. Вболівальники звикли до взаємних обвинувачень ФФУ і Прем'єр-ліги, умовно «групи Сукріса» та «групи Ахметова», так само як і до щосезонних гучних скандалів із суддівством, яке викликає чи не найбільше нарікань у вболівальників. Звісно, адже переділ сфер впливу у футболу лишається малозрозумілим для непосвячених, а викривлені результати матчів і суперечливі рішення завжди наочні.
Останні півтора роки у нашому футболі відзначені лихоманкою при народженні Прем'єр-ліги, зміною керівництва у ПФЛ та кількома гучними суддівськими скандалами. Але події у цих неприємних для іміджу України ситуаціях переважно розгорталися «підкилимно», розбори функціонерів і власників клубів не завжди потрапляли у ЗМІ. Та і протягом усіх 18 незалежних чемпіонатів важко згадати, коли обвинувачення у корупції доходили до логічного завершення − кримінальної відповідальності обвинувачених, як і має бути в цивілізованих країнах.
Цей рік засвідчив, що у футбольній еліті з'явилася група бізнесменів, які хочуть конкурувати на рівних − саме через це прем'єр-ліга задекларувала створення інституту незалежного суддівства. На ці бажання наклався і гучний світовий корупційний скандал у футболі, розслідування у якому веде безпосередньо ФІФА. Фігурантом у ньому вже є найкращий доморощений рефері − Олег Орєхов, бригада якого готувалася ФФУ до обслуговування матчів Євро-2012. Швидше за все, з цими мріями доведеться розпрощатися, адже Орєхов вже позбавлений міжнародної ліцензії.
Іншим українським учасником скандалу є донецький «Металург» Сергія Тарути та Віталія Гайдука. Клуб вже встиг спростувати своє відношення до скандалу, на відміну від Орєхова, який підтвердив свою підслідність та позбавлення ліцензії. Поки ФІФА не оголосила жодних висновків, не можна з впевненістю казати про доведеність хоч одного факту договірного матчу або нечесного суддівства. Не хотілося би, щоб, як у випадку з такими справами в Україні, всі раптом виявилися «білими і пухнастими». Ні, ми не вимагаємо крові будь-якою ціною − лише об'єктивного розслідування, яке в наших внутрішніх умовах мало ймовірне.
Своєрідним вітчизняним винятком може стати ситуація з Професійною футбольною лігою, з-під відома якої вивели усіх впливових суб'єктів футбольної кухні. Можна припустити, що саме цей фактор дав можливість керівній структурі першої та другої ліг працювати рівновіддалено від Григорія Суркіса та Ріната Ахметова. Цікавими стали ініціативи ліги щодо проведення ще одного кубку між клубами нижчих дивізіонів та із залученням аматорів. Особливо на тлі потрясінь у екс-вищій лізі ПФЛ виглядала таким собі острівцем спокою і прогресу. Принаймні, так все виглядало для журналістів, які за розборами «вищіх футбольних сил» не встигали відстежувати ПФЛ.
Наче грім посеред ясного неба стало усунення Святослава Сироти від обов'язків керівника ПФЛ із паралельним обвинуваченням у нецільових витратах крупних сум з бюджету ліги. Погодьтеся, уявити таку ситуацію у ФФУ Григорія Суркіса чи ПФЛ за часів Равіля Сафіуліна просто неможливо.
У четвер скандал у нижчій за рангом лізі набув нової якості. Окрім суто футбольних структур до нього вже залучена прокуратура. Поки її попросили лише перевірити фінансову ситуацію у ПФЛ. Водночас новий «тимчасовий уряд» на чолі з Миколою Лавренком надав документацію для Сироти та попросив того відзвітувати до 17 грудня.
«Ми надали Сироті всі відповідні документи, щоб він ознайомився із ситуацією. Він їх забрав. Ми сподіваємося, що Святослав Анатолійович до 17 грудня, коли відбудеться засідання Центральної Ради ПФЛ, надасть нам пояснення та коментарі щодо коштів, яких не вистачає», − сказав виконуючий обов'язки президента Ліги Микола Лавренко.
При цьому Лавренко зазначив, що, якщо Сирота не надасть звітів, то у в. о. президента і Центральної Ради ПФЛ не буде іншого виходу, як звернутися до прокуратури на офіційному рівні. «Ми вже звернулися до прокуратури, щоб вона переглянула наше фінансове становище. Якщо ж до 17 грудня не буде відповіді від Сироти, то ми будемо залучати всі судові органи, щоб вони розібралися із цією ситуацією. З кимсь будемо судитися, з кимсь − іншими шляхами намагатимемося вирішити», − сказав Лавренко.
У той же час він не пояснив, які «інші шляхи» маються на увазі.
За словами Лавренка, який навів попередні дані ревізійної комісії, не вистачає близько трьох мільйонів гривень.
«За висновком ревізії перевитрати на сьогодні складають близько 2.8 мільйонів гривень. Тут і витрати на дочірнє підприємство «Футбол-профі» у сумі 1.275 млн грн, «КийАвіа» − 200 тисяч, позички на суму 847 тисяч, плюс перевитрати та інше», − заявив він.
Для ПФЛ, більшість клубів якої перебувають на межі існування, ця сума чималенька. Адже всього на проведення чемпіонату України 2009/10 у Першій і Других лігах, за словами того ж таки Лавренка, Професіональна футбольна ліга витрачає близько 12 млн. грн. Тому, саме через недостачу коштів, Центральна Рада ПФЛ може прийняти рішення про збільшення суми для участі у чемпіонаті. А це аж ніяк не може сподобатися президентам клубів.
У той же час ПФЛ буде прагнути повернути хоча б частину цих коштів. «На запитання, коли гроші ці повернуться, Сирота відповідає: «Не знаю». Наразі ми працюємо над тим, щоб повернути хоча б частину тих коштів. І з самим Сиротою. Це ж гроші власників клубів. Вони майже щодня телефонують і запитують, як йде справа. А я їм що можу відповісти? От найголовнішою моєю проблемою було зустрітися з лізинговою компанією. Я з ними зустрівся і припинив угоду, намагаючись скоротити витрати. А друге − повернути нашу позику концерну «КийАвіа». Позика була у сумі 300 тисяч гривень. Вдалося повернути 100 тисяч. Чи вдасться повернути інші − невідомо», − зазначив в. о. президента ПФЛ.
Сам же чинний президент ПФЛ обвинувачує в усьому працівників структури, які просто «зникли».
«Ця історія почалася у вересні. Мені зателефонували з одного клубу й запитали, а що там у вас у ПФЛ за проблеми із грішми. Я відразу ж звернувся до працівників ПФЛ, які мають відношення до фінансових питань, зокрема , до головного бухгалтера. Мене запевнили, що все нормально, проблем жодних. Те ж саме вони говорили й далі, коли історія одержала продовження. А потім в один момент ці люди просто зникли. Зараз, на жаль, розумію: я був занадто довірливим», − заявляв Сирота після початку скандалу, виправдовуючись тим, що не розуміється на фінансових питаннях.
«Зрозумійте, я ж не фінансист, не економіст, моїм головним завданням було вирішення суто футбольних питань. Повністю контролювати фінанси я просто не міг. І не хочу відповідати за порушення, які лежать на совісті інших людей», − наголошував він.
За словами адвоката Сироти Бориса Гвоздьова, всі документи та звіти комісія ПФЛ отримає вчасно, тобто до 17 грудня.
«Як можна вимагати гроші зараз, якщо контракт (зі структурами, куди пішли кошти − авт.) завершується у травні? І я скажу, що частина коштів, яких не вистачає, пішла на статутний фонд. Ми лише кілька днів тому почали отримувати документи по справі. І я вас можу завірити, що там немає жодних порушень. Це ж лише попередні дані ревізії. Їх потрібно проаналізувати, а на це потрібний час. Давайте дочекаємося звіту Сироти. Він зараз працює з документами. І я вас можу запевнити, що до 17 грудня звіт буде», − сказав Гвоздьов.
За його словами, на користь ПФЛ було би «не виносити сміття з хати» − тобто не звертатися до правоохоронних органів, поки не буде остаточних висновків комісії, яка проводить перевірку.
Однак, «виносити сміття» просто необхідно. Інакше справу цілком у дусі українських політичних та бізнесових традицій можуть просто зам'яти «між своїми». Для порівняння варто взяти суддівські скандали, у яких часто рефері «витягують» лише для того, щоб арбітр не назвав іншу сторону злочину − власника клубу, який так само має нести кримінальну відповідальність за дачу хабара. У нас же справа йде про цілу структуру, про команду людей, яка, ймовірно, працювала нечесно.
Редакції «Чемпіона» не вдалося оперативно зв'язатися зі Святославом Сиротою, однак ми лишаємося відкрити для усіх фігурантів та готові оприлюднити усі точки зору.
+++
В Севастополе объявлен тендер на реконструкцию стадиона «Горняк»
Protorgi.info
04.12.09
Тендерным комитетом управления капитального строительства Севастопольской горгосадминистрации объявлены открытые торги на закупку работ по реконструкции стадиона «Горняк». Тендерную документацию для участия в торгах, по информации ProTorgi.Info, можно получить по адресу: г. Севастополь, ул. Ленина, 2, каб. 704. Справочная информация об участии в тендере предоставляется по телефонам: (0692) 54-48-73, 54-39-76.
Заявки на участие в торгах принимаются по адресу заказчика, каб. 704 до 10:30 14 декабря 2009 г. Тендерное обеспечение − банковская гарантия на сумму 505 тыс. гривен. Раскрытие тендерных предложений состоится по адресу заказчика, каб. 701 в 14:30 14 декабря 2009 г.
Общественность и власти Севастополя решили провести реконструкцию стадиона «Горняк» в Балаклаве с тем, чтобы проводить здесь матчи местного профессионального футбольного клуба «Севастополь». Планируется довести его до уровня, соответствующаго требованиям ФФУ к стадионам, на которых проводятся матчи команд высшей лиги. Сейчас работы начаты, реконструирована одна из трибун, закуплено электронное табло. На следующем этапе предполагается уложить искусственное покрытие поля, построить еще одну трибуну и выполнить козырек над трибунами.
Реконструкция стадиона «Горняк» позволит получить еще один качественный футбольный стадион, на котором можно будет проводить матчи не только внутреннего, но и международного уровня.
По информации, доступной из открытых источников, в текущем году заказчиком проведено 142 тендера на общую сумму 248,4 миллиона гривен.
+++
ЕВРО-2012
Донецьк підписав з TUI PLC 140% угод
Ukrinform.ua
04.12.09
Донецьк, який претендує на здобуття офіційного статусу приймаючого міста Євро-2012, активно готується до цієї події. Вже сьогодні з туристичним оператором УЄФА TUI PLC підписано угод на 140% необхідних номерів − це 3 791 номер за необхідних 2945-ти.
Це дуже хороший показник для промислового центру, який не є «туристичною Меккою». Однак Донбас поки може надати «родині» УЄФА лише 44,6% п’ятизіркових номерів, що складає 634 номери. Мер міста Олександр Лук’янченко запевняє, що «є домовленість з Мартіном Калленом щодо заміни частини п’ятизіркових номерів на чотирьохзіркові».
Не менш важливим завданням, ніж розселення гостей, є створення атмосфери свята та зниження напруги серед великої маси людей. Як показав досвід юнацького Євро-2009, Донецьку та Маріуполю не вистачило фан-зон, у яких люди могли би безкоштовно дивитися матчі. За вимогами УЄФА в кожному районі міста, але не далі 4 км від місця проведення змагань − «Донбас-арени» − будуть розташовані центри для фанатів, які загалом зможуть прийняти до 100 000 людей. Також 2 фан-зони по 30 тисяч будуть розташовані в Краматорську та Маріуполі.
+++
Представники Мінтрансзв’язку та Мінпромполітики обговорили питання забезпечення українських міст, що прийматимуть Євро-2012, новими автобусами
Mintrans.gov.ua
04.12.09
Представники Мінтрансзв’язку та Мінпромполітики обговорили питання забезпечення українських міст, що прийматимуть Євро-2012, новими автобусами
Представники Міністерства транспорту та зв’язку України та Міністерства промислової політики України обговорили питання належного забезпечення українських міст, що прийматимуть Євро-2012, достатньою кількістю автобусів, які будуть задіяні для перевезень учасників та вболівальників Чемпіонату. Відповідна нарада відбулася в Мінпромполітики.
«Наша мета − налагодити діалог між виробниками автобусів та підприємствами-перевізниками. Саме це дозволить забезпечити виконання гарантій, які були надані Урядом України щодо надання європейського рівня послуг з перевезення учасників та вболівальників Євро-2012 в Україні», − підкреслив заступник Міністра − Голови Державтотрансадміністрації Петро Кравчук, який представляв на нараді Мінтрансзв’язку.
Основні питання, що обговорювалися під час заходу, були присвячені механізмам оновлення рухомого складу, зокрема, шляхам фінансування (лізинг, кредит, оренда), впровадженню уніфікованої системи оплати проїзду. Окрім того, учасники обговорили потужності вітчизняних виробників автобусів та визначили можливі обсяги оновлення рухомого складу.
За словами заступника Міністра, для належного забезпечення перевезень під час Євро-2012 потрібно близько 1400 транспортних засобів: 800-850 автобусів великої місткості для міських перевезень, 350-400 − підвищеної комфортності середнього класу та 125 − підвищеної комфортності великого класу.
«Для ефективної організації автобусних перевезень під час проведення в Україні Євро-2012 необхідно визначити механізми залучення нових сучасних транспортних засобів для обслуговування учасників, вболівальників та гостей Чемпіонату», − сказав Петро Кравчук. За словами заступника Міністра, забезпечення такої кількості автобусів під час Чемпіонату можливо шляхом закупівлі у вітчизняного виробника, оренди деякої частини рухомого складу у інших регіонах України чи за кордоном, імпорту.
Нагадаємо, відповідно до розробленої Мінтрансзв’язку із залученням зацікавлених сторін Методології та вимог до Планів мобільності приймаючих Євро-2012 міст передбачено забезпечити приймаючі міста достатньою кількістю рухомого складу для перевезень учасників та вболівальників Чемпіонату.
+++