Резонанс

Платіні не має сумнівів, що Євро-2012 буде в Україні та Польщі
УНІАН
19.09.09
Президент UEFA Мішель ПЛАТІНІ не має сумнівів, що Євро-2012 відбудеться, як раніше планувалося, в Україні та Польщі.
Як передає кореспондент УНІАН, про це він заявив італійській La Gazzetta dello Sport.
«Немає жодних альтернативних планів», − підкреслив він.
М.ПЛАТІНІ відзначив, що єдиним питанням на сьогодні залишається те, скільки міст з України зможуть поправити недоліки у підготовці до грудня цього року, аби приймати матчі чемпіонату.
«Залишається з’ясувати, чи Україна представить два чи чотири міста», − сказав він.
Як повідомляв УНІАН, у травні цього року UEFA затвердила містами-організаторами Євро-2012 чотири польські міста та Київ.
Ще 3 українські міста для остаточного їх затвердження організаторами отримали час до грудня цього року виправити недоліки у підготовці.
Київ також має виправити певні недоліки, аби в ньому відбувся, як раніше планувався, фінальний матч чемпіонату.
Довідка УНІАН. Україна та Польща виграли право організовувати фінальну частину чемпіонату Європи з футболу у 2012 навесні 2007 року.
Матчі у Польщі мають відбутися у Варшаві, Вроцлаві, Гданську та Познані.
В Україні − в Києві, Львові, Донецьку та Харкові.
+++
Платини: «Из Евро-2012 Украину не выбить»
Дмитрий Коротков
Сегодня
21.09.09
Сейчас решается, сколько наших городов примут матчи чемпионата − два или четыре
Евро-2012 точно примут Украина и Польша. «Альтернативы нет», — заявил глава УЕФА Мишель Платини, но добавил: «Остается выяснить, представит Украина два или четыре города». Ранее УЕФА объявил, что в число городов, которые примут чемпионат Европы, точно входит Киев и условно — Донецк, Львов и Харьков. Кто же самое слабое звено? Министр спорта Юрий Павленко от ответа ушел: «У каждого из трех городов есть сильные и слабые места. Мы работаем над тем, чтобы было четыре города». А вот заявление нам вице-мэра Киева, курирующего Евро-2012, Евгения Червоненко было парадоксальным: «Все зависит от того, сумеют ли сделать «Олимпийский» и аэропорт «Борисполь». Поэтому, если будут два города, то ими скорее станут Донецк и Харьков. В том, что Евро-2012 у нас не забирают, нет заслуги государства, есть лишь заслуга Ахметова, Коломойского и Ярославского, которые построили объекты для Евро-2012 в Донецке, Днепре и Харькове».
+++
Іван Васюник: Євро-2012 не ризикне зірвати жоден політик
Наталія Єфіменко
Zaxid.net
21.09.09
− Іншої формули, ніж «чотири на чотири», для України не може бути, інша формула неприйнятна…, а Львів з усіх чотирьох міст, приймаючих Євро-2012 в Україні, є унікальним…
Питання підготовки Львова до Євро-2012 викликає масу дискусій і нарікань. На цій темі щоразу спекулюють політики, заявляючи, що підготовку до Чемпіонату може бути зірвано через той чи той об'єкт − стадіон, аеропорт. Наголошують також на непрофесійності кадрів, особистих непорозуміннях між керівниками відомств. На найбільш важливі питання щодо підготовки Львова до Євро-2012 у експрес-інтерв'ю ZAXI.NET відповів віце-прем'єр-міністр України Іван Васюник.
− Чи збережеться паритетність міст, визначених господарями Чемпіонату, після 30 листопада?
− Це і є один з чинників, які мобілізовують керівництво області і Львова. Бо ми розуміємо, що є лише варіанти або «чотири на чотири» або «чотири на два». Тому, якщо Львів, Донецьк чи Харків не впораються, то автоматично вилітає два міста. Хочу вам наголосити, що іншої формули, ніж «чотири на чотири», для України не може бути, інша формула неприйнятна з позиції іміджу України і спроможності реалізовувати найвищі гуманітарні світові проекти. Тому кожен, хто залучений до цього проекту, повинен пам'ятати, що він відповідальний за долю і майбутнє держави.
− Однак ходять чутки, що підготовка до Євро-2012 у Львові гальмується через непорозуміння між мером Львова та міністром регіонального розвитку і будівництва.
− Я вважаю, що це вигадки. Я кілька днів тому мав розмову із мером Львова Андрієм Садовим і з міністром регіонального розвитку та будівництва Василем Куйбідою. Ні від одного, ні від другого я не почув будь-яких суб'єктивних налаштувань щодо проблеми Євро-2012. Проблема Євро-2012 винесена за їхні відносини. Я схильний вірити і Садовому, і Куйбіді.
− Чому тоді це питання постійно на слуху?
− Можу сказати відверто, що Львів з усіх чотирьох міст, приймаючих Євро-2012 в Україні, є унікальним. Я би не дивувався, коли би ці чутки поширювали громадяни міста, а це виходить від теперішніх чи колишніх представників влади, тих, хто займає у владі чи бізнесі важливе місце. Постійно озвучуються альтернативні думки, такі собі роздуми, чи встигне Львів до Євро-2012. Робляться якісь критичні оцінки. На якомусь етапі депутатський корпус опонував меру, наголошуючи, що це великий бюджет і треба шукати інвесторів з будівництва стадіону. Інвесторів не знайшли. Потім були переживання, чи міський бюджет потягне Євро-2012. Я і тоді, і зараз відповідав, що за Чемпіонат держава несе відповідальність разом із містами − Києвом, Львовом, Харковом, Донецьком. Ви бачите, що держава у потрібний момент приймає відповідні рішення. Так було ухвалено рішення щодо виділення 300 млн грн на будівництво стадіону до Євро-2012 у Львові, фінансування головних об'єктів ДП «Міжнародний аеропорт «Львів».
Чільні представники міста дискутують замість того, щоб долучатися до проекту, як це роблять у Харкові, Донецьку. У Львові утворюють дискусійний клуб. Я ще раз звертаюся до влади − чинної, колишньої, майбутньої, опозиції, представників бізнесу, − що це не питання чиїхось амбіцій, а питання України, питання майбутнього громади Львова і розвитку міста. Треба припинити ці дискусії.
− В інших містах жодних застережень не було?
− Ви простежте, чи зможете хоч один такий факт знайти, наприклад, у Харкові. Там голова обласної адміністрації належить до однієї політичної сили, яка є при владі, мер міста входить до іншої політичної сили, опозиційної. Ще рік тому вони одне з одним не розмовляли, але коли зрозуміли, що пріоритет Євро-2012 − це пріоритет всієї влади і громади, знайшли спільну мову. Євро-2012 стало для цих людей майданчиком не лише для спілкування, а й прийняття ефективних кроків. Тільки за таких умов рішення можна приймати з дня в день, без дискусій та відтягувань. Звертаюся до всіх учасників процесу − припиніть дискусію, поважайте одне одного.
Я зараз бачу серйозну ключову функцію голови Львівської ОДА Миколи Кмітя, він не має проблеми у відносинах з мером Львова. Складається позитивне враження, що із рішенням Кабміну щодо передачі функцій замовника із реконструкції Львівського аеропорту до ЛОДА ми отримали відповідального і фахового замовника. Зараз формується професійна команда і відчувається прогрес. На превеликий жаль, це рішення дещо затримали, але вже відбулося розмежування функцій. Дирекція аеропорту продовжує займатися його експлуатацією у теперішніх його потужностях, водночас формується спеціальна фахова команда, яка має реалізовувати фактично найбільший проект на теперішній час на території Львівщини. Це єдиний шлях до того, щоб ми виконали всі роботи вчасно і якісно.
− Ви неодноразово наголошували, що основна проблема Євро-2012 у Львові − це керівництво аеропорту.
− Я неодноразово говорив, зокрема базуючись на висновках експертів УЄФА, на аналізі та оцінці підготовки графіків аеропорту до Євро-2012, про те, що в чинної дирекції «Міжнародного аеропорту Львів» немає потрібного сформованого потенціалу для реалізації цього проекту. Я неодноразово наполягав на тому, що дирекція і директор мають займатися виключно питаннями експлуатації аеропорту, організацією рейсів, розвитком, сервісом. Функції замовника з будівництва передані Львівській ОДА. Що стосується команди, яка експлуатуватиме Львівський аеропорт, то є різні варіанти. Зокрема, коли сюди прийде інвестор, то він визначатиме стратегію і кадрову політику, лише це зможе забезпечити ефективну подальшу експлуатацію цього об'єкту.
− Чи є зараз проблемні питання щодо будівництва стадіону до Євро-2012 у Львові?
− Якби я вважав за потрібне серйозно наголосити на проблемах стадіону, я би про це сказав пресі. Стадіон, проект стадіону, робочі креслення, як і в інших проектах, доробляють у процесі будівництва. Зараз до цієї роботи залучена серйозна фахова структура, яка має досвід з проектування стадіонів. І це відставання на кілька місяців не є проблематичним, його буде надолужено під час подальшої реалізації проекту. Я у цьому впевнений.
− Ви зазначали під час брифінгу, що є відставання на кілька місяців за графіками щодо злітно-посадкової смуги. Про які саме графіки йдеться − УЄФА чи внутрішні?
− За тиждень має бути остаточний графік щодо злітно-посадкової смуги, затверджений новим замовником. Поки що остаточного графіка немає. Коли затвердять, тоді лише його дотримання і аналіз виконання може нам підтвердити спроможність генпідрядника вчасно і якісно реалізувати проект. Щодо нового терміналу, то це складний об'єкт, але до роботи зараз приступив професійний підрядник. Якщо говорити про узгодження процесів будівництв і конкурсу з визначення інвестора, Міністерство транспорту продовжило конкурс до 4 листопада, оскільки деякі учасники не встигли перекласти документи, але ідея конкурсу не конфліктує із веденням робіт. Роботи триватимуть доти, доки ймовірний переможець конкурсу не підпише угоду, не перебере на себе проект, не поверне державі вкладені кошти.
− Конкурс постійно продовжується, виглядає на те, що інвестора таки не буде, і держава сама будуватиме новий термінал.
− Інвестор для аеропорту буде або цього, або наступного року, або після завершення будівництва. Розвиток аеропортів, доріг у більшості країн − це відповідальність держави.
− У львівській пресі з'явилась інформація про те, що ініціатива щодо передачі функції замовника з підготовки аеропорту до ЛОДА, спричинена чиїмось наміром «підставити» керівника облдержадміністрації?
− Такого не знаю, не думаю, що це має місце. Є така приказка, що набагато ефективніший і набагато корисніший у роботі не той, хто має бажання, а той, хто має відповідальність.
− Зараз виникло питання розірвання угоди із концесіонером з будівництва автобану Львів-Краківець NDI S.A, оскільки, якщо вони не почнуть будувати дорогу до 15 жовтня, то до Чемпіонату проект не встигнуть реалізувати?
− Поживемо − побачимо.
− Наскільки Євро-2012 страждає від політичних амбіцій перших осіб держави?
− Донедавна, до початку дискусії між керівниками держави щодо схеми фінансування, в УЄФА цей проект сприймали як позаполітичний. Тому, коли Україна почала дискутувати на найвищому рівні, який шлях фінансування кращий, це змусило УЄФА поставити до нас деякі запитання. Але ми це пройшли. Об'єкти Євро-2012 фінансують.
− Чи може політика зірвати підготовку Чемпіонату?
− Покажіть мені того політика, який до або після виборів зможе зупинити процес підготовки до Євро. Кожен з них, задумуючись над цим питанням, починає відлік свого політичного небуття.
+++
Официальное заявление ФК «Металлист»
Metallist.kharkov.ua
21.09.09
ФК «Металлист» выражает свое глубокое возмущение содержанием «заявления Премьер-Лиги», направленного 17 сентября текущего года в адрес Президента ФФУ номинальным руководителем ПЛ Виталием Даниловым.
Во-первых, на так называемой «рабочей встрече» 15.09.09 г. (надуманный формат, не предусмотренный Уставом Премьер-Лиги) присутствовало не 10, а 9 представителей футбольных клубов*. То есть, хотя номинальное руководство ПЛ и попыталось обойти требование учредительных документов о наличии кворума и условие обязательного присутствия владельцев клубов, добиться полноценной представленности членов ПЛ не удалось. Соответственно, нет оснований рассматривать результаты данной встречи как консолидированное мнение украинских профессиональных футбольных клубов.
Во-вторых, выпады г-на Данилова о применении штрафных санкций за якобы неуплату рядом клубов обязательных заявочных взносов для участия в чемпионате, выглядят просто смешно. Только футбольному клубу «Металлист» номинальное руководство Премьер-Лиги все ее задолжало за прошлый сезон 390 тыс. грн., что даже больше пресловутых 381 тыс. грн. Во время предварительного обсуждения заявления ФК «Металлист» относительно взыскания с дирекции ПЛ указанной задолженности, члены Контрольно-дисциплинарного комитета ФФУ уже высказались в поддержку идеи взаимозачета соответствующих сумм и компенсации ФК «Металлист» разницы между ними. И это не единственный случай, другие клубы также столкнулись с явным нежеланием ПЛ рассчитываться по своим обязательствам. То есть сегодня на повестке дня Премьер-Лига имеет долги перед клубами, а не наоборот. Тем более, что целевое использование средств, перечисляемых клубами Премьер-Лиге, вызывает у экспертов сомнение, равно как и источник финансирования, из которого г-ну Данилову удалось заплатить взнос за ФК «Харьков».
Перечень нагромождений лжи г-на Данилова можно продолжать бесконечно. Виталий Данилов, как известно, не являющийся согласно решению Контрольно-дисциплинарного и Апелляционного комитета легитимным руководителем Премьер-Лиги, уже не первый раз демонстрирует полное пренебрежение принципами fair play. Манипуляции, двойные стандарты, заангажированность, огульные обвинения и необоснованные претензии − именно такова, к сожалению, сегодня политика, проводимая номинальным руководством ПЛ. Совмещая вопреки законодательству должность президента ПЛ со статусом народного депутата, г-н Данилов занимается не развитием украинского футбола, а интригами и самопиаром. Возникает риторический вопрос − сколько еще нужно доказательств украинскому футбольному сообществу, чтобы убедиться в том, что в действительности представляет собой этот человек?
Поведение номинального руководства ПЛ − первопричина скандалов и деструктивных процессов в украинском футболе. Этому раз и навсегда нужно положить конец. Сейчас, когда решением футбольного суда назначены перевыборы президента ФФУ, члены ПЛ должны приложить максимум усилий, чтобы этот пост занял высокоморальный, авторитетный и ответственный человек, который будет заниматься этой работой 24 часа в сутки.
* Не присутствовали (перечислены в алфавитном порядке): «Арсенал», «Динамо», «Днепр», «Ильичевец», «Металлист», «Кривбасс», «Таврия».