Резонанс

Вето Президента на фінансування «Євро-2012» є вимогою МВФ, тому воно подолано не буде, − нардеп від БЮТ Гринів
Zik.com.ua
04.08.09
Вето Президента на закон про виділення Нацбанком 9,8 млрд грн на підготовку до «Євро-2012» пов’язано з меморандумом Міжнародного валютного фонду, тому воно, можливо, подолано не буде. Але для фінансування робіт по «Євро-2012» є й інші механізми, в тому числі й той, про який говорить Президент. Тобто вето Президента не є загрозою проведення «Євро-2012». Про це сьогодні, 4 серпня, у коментарі ЗІКу повідомив народний депутат від БЮТ Ігор Гринів.
За його словами, паралельно з фінансуванням і проведенням «Євро-2012» потрібно максимально зменшити дефіцит бюджету, що є вимогою МВФ. «Це питання більше технічне і повинно вирішуватися в професійно-технічній сфері, а не в резонансно-політичній», − переконаний нардеп.
Ігор Гринів вважає, що фінансування будівництва об’єктів під «Євро-2012» має бути змішане, тобто як за рахунок державних коштів, так і за рахунок залучення приватних інвестицій. «Але уряд розуміє, що проведення «Євро-2012» для України є надзвичайно важливим завданням і якщо інших коштів не буде, то треба буде використати кошти з державного бюджету», − зазначив Ігор Гринів.
Довідка ЗІКу.
Президент України Віктор Ющенко ветував Закон про внесення змін до Державного бюджету на 2009 рік, зважаючи на передбачену в ньому норму щодо авансового перерахунку НБУ своїх прибутків до Держбюджету в обсязі 9,8 млрд грн. Як повідомив сьогодні керівник Головної служби соціально-економічного розвитку Секретаріату Президента Роман Жуковський, йшлося про те, що ці кошти можуть бути спрямовані на фінансування Державної цільової програми з підготовки та проведення в Україні фіналу «Євро-2012» року з футболу, − інформує прес-служба Президента.
Говорячи про мотиви, якими керувався Президент, приймаючи рішення ветувати Закон, Р. Жуковський нагадав: у нинішніх кризових умовах перед банківською системою − і НБУ в тому числі − постає необхідність формувати резерви під свої вкладення. Відтак, зважаючи на збільшення обсягу резервів за наданим банкам рефінансуванням, не виключено, що Національний банк може навіть зафіксувати збитки. Саме тому чинним законодавством передбачено, що в такій ситуації Державний бюджет навпаки має покрити ці збитки Національному банку, зазначив Р. Жуковський.
У такій ситуації згаданий «аванс» перетворюється на емісійне фінансування дефіциту бюджету, що суперечить статті 15 Бюджетного кодексу України, сказав Р. Жуковський.
Президент пропонує фінансувати програму «Євро-2012» за рахунок залучення банків, які нині мають вільну ліквідність, − за подібною схемою, після наполягання глави держави, почали фінансувати побудову стадіону у Львові, яку уряд не міг розпочати з початку року.
+++
За кошти до «Євро» персональну відповідальність несе як Ющенко, так і Тимошенко, − мер Львова
Zik.com.ua
04.08.09
Мер Львова Андрій Садовий спантеличений інформацією про те, що Президент наклав вето на закон про виділення коштів для фінансування підготовки до «Євро-2012». «Добре. А що взамін?», − заявив Андрій Садовий сьогодні, 4 серпня, на прес-конференції у Львові і додав, що Президент і Прем’єр несуть персональну відповідальність по фінансуванню «Євро» в державі Україна.
«Ну не можна будувати об’єкти до «Євро-2012», не отримуючи кошти з Державного бюджету, коли левову частину коштів у міста забирають, а потім кажуть − роби. Але за які кошти?», − наголосив Садовий.
Він додав, що на об’єкти, що готуються до «Євро-2012» у Львові, станом на сьогодні місто не отримало жодної гривні від держави. «Ми вже звикли, що робимо все за власні кошти, підписуємо угоди з банками. Нам обіцяли кошти на модернізацію доріг у червні, потім билися в груди, що ми їх отримаємо до кінця липня, але сьогодні вже початок серпня, а грошей немає. Ну добре, я перестраховуюся співпрацею з банками, але ж ці кошти потім треба буде віддавати. Тому для мене це велике запитання, я не знаю, який варіант держава знайде», − наголосив Садовий.
Утім він додав, що вірить: обіцяні кошти таки надійдуть, а мудрість Президента і Прем’єра в питаннях «Євро» знайде консенсус. «Можливо, будуть запропоновані якісь інші варіанти по фінансуванню, але треба чітко сьогодні це дати зрозуміти і УЄФА, і громаді тих міст, які приймають чемпіонат», − додав він.
+++
Тимошенко хоче завалити Нацбанк через «Євро-2012», − нардеп Парубій
Zik.com.ua
04.08.09
Виділення коштів Національного банку на фінансування «Євро-2012» може суттєво послабити головну фінансову установу держави, яка має виступати гарантом фінансової стабільності. Про це сьогодні, 4 серпня, у коментарі ЗІКу повідомив народний депутат від фракції НУНС Андрій Парубій.
«Ми говорили про те, що слід передбачити кошти з бюджету, або принаймні диверсифіковане фінансування. А той підхід, який запропонувала Тимошенко, може надто сильно вдарити по Національному банку України, який і так спрямовує величезні кошти для того, щоб зберегти стабільність української валюти, і може розбалансувати головну фінансову установу держави», − переконаний Андрій Парубій.
Він зазначив, що Президент рекомендує свої шляхи виходу з цієї ситуації через рефінансування банків і зобов’язання щодо їхньої участі у фінансуванні «Євро-2012». Це цілком фінансово обґрунтований і грамотний підхід.
«Але якщо уряд думає, що за рахунок Національного банку можна буде профінансувати «Євро» і тим самим завалити Національний банк, це є неправильний хід, який не дасть жодних результатів», − сказав нардеп.
Він вважає, що депутати на осінній сесії ВР зможуть знайти адекватне вирішення питання щодо фінансування «Євро-2012» і проголосувати за відповідні поправки до того закону, на який накладено вето Президента, забезпечивши фінансування «Євро-2012» з державного бюджету, а не за рахунок Нацбанку.
«Уряду слід подумати над збалансуванням бюджету, щоб бюджет був без величезних дір і щоб фінансування здійснювалось, як належить, через державний бюджет України», − сказав Андрій Парубій і зазначив, що в даному випадку всі фінансові питання все одно мають пройти через парламент.
Довідка ЗІКу.
Прем’єр Юлія Тимошенко підозрює президента Віктора Ющенка у намірі зірвати Євро-2012 в Україні. Так Тимошенко прокоментувала рішення президента про накладення вето на закон про виділення коштів для фінансування підготовки до Євро-2012, повідомляє «Українська правда».
«Я із сумом констатую: протидія глави держави проведенню Євро-2012 носить жорстокий по відношенню до України характер», − зауважила Тимошенко.
«Виникає підозра, що зрив чемпіонату для Віктора Ющенка став основною і дуже нечесною технологією у боротьбі зі мною як з опонентом на майбутніх президентських виборах», − заявила прем’єр.
Тимошенко відзначила, що «ветування антикризових законів та блокування антикризових постанов уряду для президента стало традицією, повсякденним правилом». «Звичайно, з конкурентами боротися можна, але бити при цьому по країні − ні!», − обурилась прем’єр.
«Я переконана: незважаючи на супротив Ющенка, вето на закон по Євро-2012 буде подолано, гроші − виділено, а сам чемпіонат пройде в Україні, і пройде успішно», − заявила Тимошенко.
+++
ПР може підтримати подолання вето на закон щодо фінансування Євро-2012
Unian.net
04.08.09
Перший заступник голови Верховної Ради України Олександр ЛАВРИНОВИЧ не виключає можливості підтримки фракцією Партією регіонів подолання вето на закон “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік» та деяких інших законів України» щодо фінансування чемпіонату з футболу “Євро-2012». Про це він сказав в інтерв’ю агентству УНІАН.
При цьому підкреслив, що на сьогодні рішення фракції з цього приводу немає. В той же час він зазначив, що прогнозувати дії фракції в даному питанні непросто, оскільки “рішення фракції про підтримку цього проекту закону було достатньо складним і той варіант, який уряд України пропонував ухвалити, Партією регіонів не був підтриманий». О.ЛАВРИНОВИЧ нагадав, що лише після напрацювань спільної робочої групи за участю фракції Партії регіонів та уряду було підготовлено “зовсім інший проект, за який ми проголосували», розуміючи, що він має слабкі сторони. Перший заступник голови Верховної Ради України погоджується, що “окремі достатньо правдиві резони в зауваженнях Президента України до даного закону є, бо ми це прекрасно розуміли і під час підготовки закону».
О.ЛАВРИНОВИЧ вважає, що в даній ситуації влада має дати чітку відповідь на найголовніше запитання: “Чи в нас справді є бажання і воля для того, щоб ми забезпечили проведення “Євро-2012» в Україні?». За його словами, після того як буде дана ствердна відповідь, необхідно чітко сказати, які ресурси з державного бюджету можуть бути задіяні для виконання тих першочергових заходів, без яких проведення цього чемпіонату стає неможливим. Він зазначив, що урядом та парламентом був запропонований шлях для вирішення даного питання, а якщо Президент України не погоджується з ним, то він мав би внести свої пропозиції щодо джерел фінансування цих витрат. При цьому він висловив сумнів, що В.ЮЩЕНКО зможе запропонувати якісь інші реальні джерела фінансування.
О.ЛАВРИНОВИЧ підкреслив, що Партія регіонів готова була б підтримати пропозиції щодо реальних джерел фінансування, запропоновані Президентом України, оскільки голосуючи за даний закон показала, що “загальнодержавні пріоритети є важливіші від своїх політичних уподобань, зокрема, критичного ставлення до державної влади в Україні». Він додав, що “якщо взагалі нічого не буде пропонуватися, то це означатиме, що немає бажання проводити чемпіонат в Україні». За його словами, “Партія регіонів вважає, що проведення Євро-2012 року в Україні є бажаним для всіх українців, тому хоче чинній владі допомогти вирішити питання таким чином, щоб чемпіонат з футболу відбувся».
Відповідаючи на запитання щодо можливості скликання позачергової сесії парламенту для вирішення питання щодо подолання вето на даний закон та на закон щодо внесення змін до законодавства про вибори Президента України, О.ЛАВРИНОВИЧ сказав: “теоретично це можливо, хоча я сьогодні не переконаний, що в тому є крайня потреба». За його словами, “швидше за все це може бути предметом розгляду першого пленарного дня нової сесії, тобто 1 вересня».