Футбольная жизнь в зеркале СМИ

Интернет

ЕВРО-2012

 

Одесситы считают, что с решением УЕФА можно поспорить       

Od-news.com

04.06.09

Одесситы считают, что с решением УЕФА можно поспорить Трудно найти трудовой коллектив или семью, в которой не обсуждают решение УЕФА лишении Одессы права на прием игр чемпионата Европы по футболу 2012 года. Корреспондент Интернет газеты «Взгляд из Одессы» спросил нескольких горожан прямо на улицах нашего города, считают ли они правильным решение мэра Одессы Эдуарда Гурвица добиться пересмотра решения УЕФА.

И вот какие мы услышали ответы:

Семен Львович, болельщик с 50-летним стажем: я болею за футболистов столько, сколько я себя помню. А до этого болел мой папа и мой дедушка. Одесса всегда была футбольным городом, хоть мы так и не стали чемпионами СССР, но хороших игроков воспитали много. Я считаю, что мы должны добиваться пересмотра этого решения, тем более, что никаких объяснений нам не дали.

Наталья Леонидовна, доцент: честно говоря, я не болельщица футбола, но мне очень хотелось, чтобы в Одессе состоялся праздник, чтобы к нам приехали гости со всей Европы. Пускать это дело на самотек нельзя, надо бороться до конца и обратиться к юристам, чтобы помогли составить правильную бумагу в УЕФА, пусть только не ответят! Они не знают одесских женщин, мы будем добиваться. А может действительно написать от имени женщин Одессы?

Григорий Семенович, бывший футболист: тут двух мнений быть не может, не надо сдаваться. Я вспоминаю старую сказку про двух лягушат в крынке с молоком, один не сопротивлялся и утонул, а второй барахтался, пока не сбил лапками комочек масла. Так и мы не должны опускать руки.

Николай, студент: Надо бороться, я бы сказал свое мнение, но вы ведь газета, у вас такие слова не напечатают, но драться надо до последнего, до самого открытия «ЕВРО 2012». Надежда умирает последней

Марина, врач: я не большая болельщица, но на футбол хожу с мужем и его друзьями. Мне нравится атмосфера праздника на стадионе. Тем более, что нам его обещают сделать европейским. А тут получилось, как если бы меня пригласили в гости, я купила бы цветы, торт, шампанское, а потом меня попробовали бы не пустить! Так я бы им дверь снесла с петель. Поэтому я поддерживаю решение мэра Одессы добиваться пересмотра этого позорного решения. Я почему-то не теряю надежду.

+++

Актуальні завдання контрольного півріччя

Ffu.org.ua

04.06.09

Виступ президента ФФУ Григорія Суркіса під час засідання Координаційної ради з питань підготовки до Євро-2012, яке відбулося 2 червня 2009 року.

Шановний пане Президенте України, шановні учасники засідання Координаційної ради!

13 травня 2009 року під час засідання Виконкому УЄФА в Бухаресті я виконав доручення вищих посадових осіб України і передав пану Мішелю Платіні спеціальне послання за підписами Президента, Прем'єр-міністра та Голови Верховної Ради. Таким чином мої колеги по Виконкому були ще раз поінформовані про послідовну позицію політичного керівництва держави, яке визначило проект Євро-2012 − загальнонаціональним пріоритетом для всіх гілок влади і гарантувало йому максимальну адміністративну підтримку на будь-якому рівні вирішення проблемних питань Турніру.

Це авторитетне звернення трьох відповідальних політиків було сприйнято належно і з розумінням. Воно без сумніву додало упевненості керівництву УЄФА відносно того, що всі гарантії України у рамках підготовки до Турніру будуть виконані вчасно та на відповідному рівні якості.

На досягнення саме цього результату позитивно спрацював у черговий раз і мій особистий авторитет як члена Виконкому УЄФА. Внаслідок тривалої кулуарної роботи  мені таки вдалося вирішити ключове питання подальшої перспективи підготовки до Турніру. Це − дотримання принципу паритетності у розподілі приймаючих міст між Україною та Польщею.

Я не буду акцентувати увагу на тому, чого вартувало таке рішення Виконкому УЄФА. Зрештою, ніхто не збирається виставляти рахунків суспільству за конкретний вияв патріотизму до своєї держави. Але громадськість повинна знати правду, яка полягає у тому, що 13 травня у Бухаресті Суркіс скористався останнім кредитом довіри своїх колег. Тобто, вже 30 листопада моя особиста репутація разом із репутацією моєї країни пройде тестування на надійність та відповідальність у партнерських стосунках.

Якщо центральна влада та керівництво названих Виконкомом українських міст не виконають рекомендований УЄФА мінімум вимог, високе журі вже не зважатиме на жодні обіцянки та запевнення, окрім  голосу своєї інтуїції. І тоді загальна картина нового формату підготовки до Євро-2012 виглядатиме не як 4 + 4, а в кращому випадку, як 4 + 2, або навіть 6 + 2. Звісно, не на нашу користь. Шкода, але така перспектива є цілком реальною, оскільки станом на сьогоднішній день дуже важко помітити відчутні зрушення на стратегічних напрямках нашої роботи над помилками.

Протягом 2-х тижнів, що минули з часу прийняття резонансного документа, його зміст було широко обговорено у ЗМІ. Причини і наслідки появи такого жорсткого і принципового висновку  миттєво обросли неймовірними чутками. На превеликий жаль, ініціаторами розповсюдження цих відверто образливих для УЄФА пліток стало керівництво Дніпропетровська та Одеси, яке у своїх публічних оціночних судженнях, переступило, на мій погляд, через усі допустимі межі такту.  Їхня бурхлива інформаційна самодіяльність  не лише дивує УЄФА неадекватною реакцією, але й формує у членів Виконкому негативне, упереджене сприйняття перспектив і решти українських міст, які, на відміну від двох названих, все ж таки залишились за певних умов у списку приймаючих.

Оскільки йдеться про зазіхання з боку регіональних керівників на імідж та авторитет всієї країни, я прошу вище керівництво держави особисто втрутитися в це питання і адміністративними важелями  припинити нагнітання істерії навколо загальнонаціонального проекту. До речі, своєю брутальною поведінкою у засобах масової інформації керівники Дніпропетровська і Одеси остаточно зруйнували навіть ті хиткі місточки, які давали хоч якусь надію на можливі варіанти залучення цих територій до проведення Євро-2012.

Поклавши руку на серце, ми повинні визнати, що подібні приклади безвідповідальних вчинків є, насамперед, яскравим свідченням кризового стану виконавської дисципліни на усіх рівнях чиновницької вертикалі управління процесом підготовки до Турніру.

Згадаємо хоча б невиконання Ваших неодноразових доручень, шановний Вікторе Андрійовичу, щодо передачі у власність територіальної громади м. Одеси стадіону «СКА».

Або, наприклад, кричущу халатність по відношенню до Ваших конкретних вимог стосовно опрацювання питань  законності передачі суб'єктам господарювання земельних ділянок, прилеглих до  Національного спортивного комплексу «Олімпійський».

Не менше вражає і цинічне ігнорування президентського указу та низки спеціальних доручень Координаційного комітету щодо врегулювання питань стосовно правового статусу міжнародного аеропорту «Дніпропетровськ».

За межею логічного сприйняття знаходиться і ситуація з тривалим невиконанням фінансових зобов’язань щодо оплати вартості проектної документації будівництва львівського стадіону.

Перелік цих ганебних фактів, на жаль,  далеко не вичерпний. І відповідні державні контрольні органи могли б відтворити більш детально усю абсурдність ситуації, що склалася. Але цього не робиться, як і не вживаються відповідні заходи щодо винних. Такий стан справ підштовхує громадську думку до висновків про недієздатність влади в цілому. Аналітичні матеріали такого змісту регулярно з’являються у вітчизняних ЗМІ. А потім через моніторинг потрапляють на стіл Мішелю Платіні… В результаті − знову завдається нищівний удар по репутації України  як партнера УЄФА у проекті Євро-2012. І знову виникає черговий інформаційний привід для польських та інших зарубіжних журналістів, які і без того сумніваються у ефективності союзу між Києвом та Варшавою.

З досвіду кулуарного спілкування зі своїми колегами по Виконкому можу відверто сказати, що їх лякають не стільки − обсяги досі невиконаних робіт, скільки реальна відсутність грамотного, адаптованого до європейських стандартів менеджменту на усіх ділянках реалізації зобов’язань та гарантій України перед УЄФА. Не вирішивши цієї стратегічної проблеми, ми і надалі постійно спотикатимемось на кожному кроці розв’язання актуальних тактичних завдань нинішнього контрольного півріччя, яке завершується, повторюю, 30 листопада.

Учасники наради вже ознайомлені детально із переліком основних вимог, які насамперед треба виконати усім без винятку приймаючим територіям, аби уникнути ганьби та сорому в очах УЄФА і міжнародної спільноти. Тому я не буду гаяти час на повторний переказ змісту цих документів.

Натомість, користуючись нагодою присутності за одним столом Президента країни, представників центральної виконавчої та місцевих органів регіональної влади, я ще раз просив би − консолідувати зусилля національної політичної еліти навколо вирішення нагальних проблемних питань проекту Євро-2012.

Дякую за увагу.

+++

Попереду − довгий і тернистий шлях

Володимир Кулеба

Ukrinform.ua

04.06.09

Нотатки з засідання «круглого столу» «Через законодавчі зміни — до Євро-2012»«

«Будь-яку проблему можна вирішити»

… Повідомлення одного з інформаційних агентств випромінювало оптимізм, що в нинішні часи не часто буває. Зі штаб-квартири УЄФА в Ньйоні надійшла звістка, що матчі фінальної частини чемпіонату Європи з футболу в Україні та Польщі відбудуться з 9 червня по 1 липня 2012 року. «Тепер настав час розпочати рекламну кампанію і визначення логотипу турніру», − заявив із цього приводу генеральний секретар УЄФА Девід Тейлор. Згідно з інформацією Д.Тейлора, днями розпочнеться активна маркетингова кампанія, що популяризуватиме турнір у всьому світі. «Чемпіонат Європи відбудеться через три роки, але вже зараз відчуваю, що це буде один із найкращих турнірів», − висловив думку Д.Тейлор.

Подумалося: коли це ще буде! Українці з цього приводу звикли казати: «Його б вустами та мед пити». У житті завжди так — хто працює, для того часу не вистачає, він летить миттєво. Хто ж, позіхаючи, дивиться лише на календар, чекаючи манни небесної,  кожен день тягнеться — як рік. У всіх учасників підготовки до Євро-2012 — свій календар, і чисел, помічених червоним кольором, на ньому поки що немає. Попереду — довгий і тернистий шлях, котрий належить здолати.

Якраз напередодні відбулося засідання Координаційної ради з питань підготовки до Євро-2012, де Президент, проаналізувавши стан справ, наголосив на підвищенні рівня відповідальності органів місцевої влади.  Він, зокрема, підкреслив, що всі зазначені в  переліку проблеми не нові, і будь-яку з них можна вирішити.  Глава держави закликав Верховну Раду виділити один день парламентської роботи для прийняття  семи важливих законів, що безпосередньо визначатимуть успіх усієї роботи по підготовці до Євро.

Власне, ці слова Президента й стали своєрідним камертоном розмови за «круглим столом» у Інформаційному центрі «Україна-2012», що відбувся 3 червня ц.р. в Укрінформі. Тема обговорення — «Через законодавчі зміни — до Євро—2012». Відкриваючи дискусію, директор Інформаційного центру Олександр Гливинський наголосив, що законопроект  про внесення змін до Закону України «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» зараз проходить останні обговорення у профільному комітеті Верховної  Ради України і найближчими днями буде винесений на пленарне засідання парламенту для прийняття його за основу.

Він запросив до слова заступника міністра Кабінету Міністрів України, директора Координаційного бюро з питань підготовки та проведення в Україні Євро-2012 Іллю Шевляка, який докладно зупинився на характеристиці законопроекту. Документом, зокрема, пропонується чітко визначити перелік об´єктів, що будуть залучені для проведення чемпіонату, уточнені повноваження і завдання Кабінету Міністрів, визначені функції центральних і місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування щодо розробки, затвердження, виконання завдань і заходів відповідних галузевих, регіональних і міських програм із підготовки й проведення чемпіонату.

Слухаючи високопосадовця, подумалося: всі ми зараз маємо працювати, як єдиний механізм, адже на шальки терезів покладено дуже багато — престиж України, престиж, якщо хочете, нашого покоління. Усі ми зацікавлені в тому, щоб радість, свято завітали в наш дім. І щоб турнір відбувся — залежить лише від нас самих. Пригадалися й слова президента Федерації футболу Г. Суркіса про те, що подальша доля Євро-2012 залежить від зусиль центральної та місцевої влади України.  «УЄФА лякає не обсяг робіт, які потрібно виконати в Україні, а нездатність управлінських команд реалізувати розроблені плани й проекти». Справді, «вузьких місць» належить «розшити» немало, встигнути б…

Спростити процедури, діяти прозоро

Законопроект, наголосив І. Шевляк, містить положення про врегулювання процедури відведення земельних ділянок для підготовки об´єктів чемпіонату, зокрема, визначення механізму викупу, оцінки та відшкодування вартості цих ділянок. Передбачені положення щодо повернення до державного бюджету отриманих сум відшкодування відсоткової ставки за кредитами і сум несплаченого ввізного мита у разі невиконання гарантійних зобов´язань і не надання об´єкту для потреб чемпіонату.

Ілля Шевляк звернув увагу журналістів на четвертий розділ законопроекту, підкресливши, що він є «абсолютно новим».  Зокрема, він складається з наступних статей: «Організація будівництва об’єктів чемпіонату» , «Процедура викупу земельних ділянок для будівництва об’єктів чемпіонату» та «Формування переліку земельних ділянок для будівництва об’єктів чемпіонату».

Згідно положень  розділу, «кошти інвесторів, які спрямовуються на будівництво об’єктів, не залучаються на забезпечення транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів».  Пунктом четвертим ст.9 законопроекту передбачено, що «органи місцевого самоврядування приймаючих міст та органи виконавчої влади разом із центральним органом виконавчої влади з питань регіонального розвитку та будівництва забезпечують проходження проектів стосовно об’єктів чемпіонату за принципом організаційної єдності». У просторіччі − за методом «єдиного вікна».

Важливо, підкреслив І. Шевляк, що дозвільні органи здійснюватимуть позачерговий і невідкладний розгляд документів, які подаються.  Спрощенню процедури сприятиме також те, що державна експертиза проектної документації повинна бути забезпечена невідкладно та ефективно. «Всі дозволи, необхідні для будівництва об’єктів чемпіонату, мають надаватися у найкоротший, 21-денний термін», — відзначив І. Шевляк.

Щоправда, керівник Комітету громадського контролю по підготовці до Євро-2012 Андрій Капустін одразу ж висловив побоювання, що ст. 11 цього розділу —  «Формування переліку земельних ділянок для будівництва об’єктів чемпіонату» — може реально призвести до виникнення корупційних схем. Адже в цей перелік  легко можуть потрапити об’єкти, котрі не мають жодного відношення до Євро-2012, а, по-друге, за саме внесення до списку певні люди можуть отримувати «дивіденди».

Ілля Шевляк  настроєний оптимістично: «Перелік земельних ділянок затверджує  Кабінет Міністрів, і процес цей  буде відкритим та публічним». Крім того,  нині  ведеться робота по своєрідній фільтрації, відбору  проектів та об’єктів, які, дійсно, потрібні чемпіонату.  Як кажуть, поживемо — побачимо.

Під час зустрічі дискутувалися також питання про відшкодування відсотків за користування кредитами, котрі залучаються на будівництво об’єктів чемпіонату за рахунок коштів державного бюджету, захисту прав інтелектуальної власності, які  належать УЄФА. Законопроектом передбачається зняти обмеження щодо ввезення валюти іноземцями та особами без громадянства під час проведення чемпіонату та стосовно ввезення особистих речей учасниками чемпіонату й призначеними особами. Своїми думками поділилися Генеральний директор ТРК «Спорт − Україна»  Валентин Щербачов, заступник Іллі Шевляка — Володимир Жолдак,  журналісти.

Навколо НСК й не лише…

Звісно, розмова торкнулася й столиці, об’єкту №1 — НСК «Олімпійський», де має відбутися кульмінація Євро-2012 — фінальний матч.  Той же Андрій Капустін  висловив тривогу з приводу того, що київська міська влада до цього часу нічого не зробила для розв’язання проблеми, що склалася з прилеглими територіями навколо НСК «Олімпійський». Тут,  згідно вимог УЄФА, мають бути зони гостинності площею 25 тисяч  квадратних метрів. «Це не може не турбувати, − вважає А. Капустін,  − якщо взяти до уваги,  що «досвід» такої тяганини у київських чиновників  пристойний. Згадаємо хоча б тяганину й метушню, влаштовану ними навколо ТРЦ «Троїцький».

Одначе відповісти на ці та інші закиди  на свою адресу, що лунали під час засідання, було нікому. Вже не вперше представники мера Л. Черновецького проігнорували запрошення на дискусію. Хоча один із заступників — Є. Червоненко, який опікується питаннями підготовки до Євро-2012, напередодні давав згоду.

Тож доводиться ще раз нагадати київським високорангованим чиновникам вимогу  Президента  терміново врегулювати питання належності прилеглої до НСК «Олімпійський» території. Глава держави підкреслив, що єдиним власником спорткомплексу і прилеглої до нього території є Міністерство у справах сім’ї, молоді та спорту. Разом із тим, зауважив Глава держави, останнім часом було прийнято «ряд рішень, якими має зацікавитися прокуратура, внаслідок чого було втрачено частину території». При цьому він підкреслив, що відновлення єдиного комплексу НСК «Олімпійський» є головною вимогою УЄФА до проведення в Києві фіналу Євро-2012.

Під час засідання «круглого столу» цитувалася  репліка Президента про те, що є  два шляхи − «мирне врегулювання чи адміністративне».  Потрібно вибрати той шлях, який буде найшвидшим і найбільш ефективним.  Мається на увазі, що Міністерство молоді, сім’ї і спорту повинно долучити до розв’язання цього питання київську міську владу і представників компаній, що отримали земельні ділянки, котрі повинні належати НСК «Олімпійський».  У цьому контексті  міністрові Юрію Павленку доручено якнайшвидше погодити у законодавчому порядку алгоритм відновлення цілісності спорткомплексу.

Слухаючи аргументи учасників дискусії, чомусь подумалося, що  майнові питання навколо НСК ще довго мулятимуть вуха й очі. То, може, й не така наївна пропозиція, що пролунала з вуст одного з колег: зібрати всіх дійових осіб у одній студії на прямий ефір, презентувавши громаді їхні «подвиги й заслуги на земельній ниві»?

Як наголосив І. Шевляк, важливо, що в законопроекті, по суті, вперше, вводиться поняття генерального плану з інфраструктури. «Це — деталізована державна цільова програма, в якій прописаний кожний об'єкт із чіткими термінами його виконання − чи то готель, гуртожиток, аеропорт, паркінг тощо. Всі проекти деталізовані до дрібниць», — сказав він.

Відповідаючи на запитання журналістів, Ілля Шевляк наголосив, що в законопроекті, який, по суті, проходить останній «фільтр» профільного комітету, розглянуто  пропозиції Федерації футболу України щодо врахування вимог УЄФА та виконання гарантій, наданих українським урядом УЄФА під час прийняття рішення щодо визначення переможця у тендері на право проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні. За його словами,  досягнуто компромісних норм законопроекту, які відповідають Конституції України, чинному законодавству та вимогам УЄФА.

У журналістів виникало немало питань із цього приводу, та, мабуть, через вкрай напружену ситуацію в парламенті  жоден із  запрошених народних депутатів на «круглий стіл» не прийшов.  Як, до речі, й представник ФФУ України. Тож із усіх питань довелося «відбиватися» заступнику міністра Кабінету Міністрів України, директору Координаційного бюро з питань підготовки та проведення в Україні Євро-2012, який, втім, вийшов із такого непростого становища з честю.

Підбиваючи підсумки дискусії, Ілля Шевляк наголосив, що, крім законопроекту, який ми обговорюємо нині, і який є базовим,  у парламенті перебуває ще шість проектів, спрямованих на поліпшення та прискорення підготовки інфраструктури до футбольного чемпіонату. Як тут не згадати, що під час останнього засідання Координаційної ради з питань підготовки до Євро-2012 Віктор Ющенко закликав Верховну Раду виділити один день парламентської роботи для прийняття цих семи важливих законів.

До 30 листопада лишається не так уже й багато часу…

+++

Законодавство − під стандарти Євро

Юлія Самаєва

Ukrinform.ua

03.06.09

Прийняття Законопроекту № 4397, яке днями відбудеться у Верховній Раді, має вдосконалити процес підготовки проведення в Україні  фінальної частини Чемпіонату Європи 2012 року.  Обговорення змін, передбачених цим документом, відбулося сьогодні в Інформаційному центрі «Україна − 2012» під час круглого столу « Через законодавчі зміни − до Євро-2012» .

У ході зустрічі були  обговорені  проблеми, пов’язані з  системою управління організації та проведення чемпіонату, програмно-плановим забезпеченням його підготовки та виконанням гарантій, наданих УЄФА.

Викуп земельних ділянок

Найбільшу кількість питань викликав IV розділ законопроекту, який регламентує особливості будівництва  об’єктів чемпіонату та викупу земельних ділянок для їх потреб.

Присутній на заході  директор Координаційного бюро з питань підготовки та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 з футболу Ілля Шевляк зазначив: «IV розділ є абсолютно новим, його не було в чинному  законі. Він регламентує особливості будівництва  об’єктів чемпіонату та викупу земельних ділянок для їх потреб. Передбачається, що кошти інвесторів, які спрямовуються на будівництво об’єктів, не залучаються на забезпечення транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів».

Єдине інвестиційне вікно

Також цей розділ визначає координаційні функції органів влади щодо інвестиційної діяльності за принципами організаційної єдності («єдиного інвестиційного вікна») стосовно будівництва об’єктів чемпіонату та врегулювання системи спрощеного погодження проектної документації з будівництва об’єктів чемпіонату.

«Дуже важливим є те, що дозвільні органи здійснюють позачерговий і  невідкладний розгляд  документів, які подаються суб’єктами господарювання. З метою спрощення процедури погодження,  забезпечується невідкладне та ефективне проведення державної експертизи проектної документації.  Крім цього, всі дозволи, необхідні для будівництва об’єктів чемпіонату, мають надаватись у найкоротший, 21-денний термін» − зауважив очільник Координаційного бюро.

Підводні течії

Дикусійною стала ст.11 IV розділу, яка визначає формування переліку земельних ділянок для будівництва об’єктів чемпіонату. На думку Андрія Капустіна, представника Комітету громадського контролю ЧЄ-12, нечіткий виклад формулювань може створити підґрунтя для корупційних схем: «Це своєрідна бомба сповільненої дії, оскільки, по-перше, в цей список можуть потрапити об’єкти незрозумілого призначення, а по-друге, за внесення об’єктів до цього списку, певні люди можуть отримувати «дивіденди».

Ілля Шевляк заспокоїв присутніх, пояснивши неможливість тіньових схем: «Перелік земельних ділянок затверджує  Кабінет Міністрів і процес цей  буде відкритим та публічним». Крім того, за словами директора Координаційного бюро, відбуватиметься фільтрація проектів та об’єктів, які впроваджуватимуться в контексті підготовки  ЄВРО 2012.

Перетин кордону

Законопроектом визначено тимчасові правила переміщення іноземної валюти через  митний кордон. Відповідно до змін  іноземні гості, що завітають до України, зможуть провезти з собою до 30 000 євро готівкою. При цьому, ввезення та виведення валюти у сумі, яка не перевищує 10 000 євро, здійснюватиметься на умовах усного декларування.

УЄФА та ФФУ

Також  змінами до закону визначено основи співпраці з УЄФА та ФФУ щодо виконання зобов’язань і гарантій, визначених у договорі про проведення чемпіонату. Насамперед  це стосується надання експертної допомоги з питань організації підготовки та проведення чемпіонату. 

«У законопроекті прописані повноваження федерації, зокрема, її участь у розробці програмних документів, підготовці пропозицій до державної цільової програми, галузевих та міських програм. Загалом ця стаття регламентує ту співпрацю, яка стане фундаментом партнерської роботи, необхідної для проведення чемпіонату на належному рівні» − підкреслив  Ілля Шевляк.

+++

Благоустройство к Евро

Сергей Болдырев, Первый Муниципальный

12-ua.tv

03.06.09

В преддверие проведения Евро 2009 органы власти усиливают контроль за подготовкой инфраструктуры области. Как обстоят дела на трассе Донецк-Днепропетровск − основной транспортной артерии, связывающей Донбасс с Киевом, сегодня выясняли журналисты региональных изданий.

Подготовка к Евро − и этого, и 2012 года включает много аспектов, и инфраструктура − один из важнейших. Трасса Донецк-Днепропетровск связывает областной центр с Киевом, соответственно, ее подготовке уделяется особое внимание. Беспокойство органов власти вызывает и то, что находится возле дороги − например, известный рыбный рынок в Карловке. Совершенно понятно, что в таком виде, как они есть сейчас, торговые ряды оставаться не могут − понимают это и сами торгующие, однако процесс легализации и оформления разрешительных документов несколько затянулся.

  В органах местного самоуправления тоже рассчитывают, что в Карловке успеют оформить все документы и привести торговые ряды в цивилизованный вид еще до начала Евро.

Еще одна проблема − мусор. Возле торговых рядов − относительно чисто, хотя так бывает не всегда. Торгующие утверждают, что регулярно вывозят бытовые отходы.

Вдоль трассы тоже достаточно чисто, однако стоит пройти несколько метров в глубь посадки, как становится ясно, что значительная часть твердых бытовых отходов далеко не уехала. Мусор просто перекочевал под прикрытие деревьев и кустов, и с дороги незаметен. Кто конкретно виноват в организации подобных несанкционированных свалок − неизвестно, рядом находится трасса, частный сектор, торговые ряды, магазины, но ясно, что убирать этот мусор − хотя бы в преддверии Евро − все равно придется.

Уверенность руководителей района обнадеживает, однако вопрос все равно остается на контроле в областной государственной администрации.

+++

На інвестиційному форумі у Варшаві обговорено підготовку Польщі до Євро-2012

  

Юрій Банахевич

Укрінформ

04.06.09

 Підготовка до Євро-2012 у Польщі була однією з основних тем дводенного інвестиційного форуму, що завершив свою роботу у Варшаві, передає власний кореспондент УКРІНФОРМу.

  

Під час зустрічі відзначено, що вартість інвестицій у галузях, пов’язаних з організацією фінальної частини чемпіонату Європи з футболу, сягає кільканадцяти мільярдів євро. Це, у свою чергу, призводить до значного зацікавлення багатьма зарубіжними компаніями проектами у сфері підготовки до чемпіонату.

  

Держсекретар міністерства спорту та туризму Польщі Адам Герш підкреслив, що до початку турніру у Польщі збудують шість нових стадіонів вартістю 3,5 млрд злотих (близько 1,1 млрд доларів США). При цьому, більшу половину цих коштів виділить держава. Звертаючись до інвесторів, А.Герш акцентував увагу, що будівництво стадіонів це лише частина коштів, які відомство виділяє на спортивну інфраструктуру. Зокрема, міністерство разом з органами місцевого самоврядування щороку витрачає близько 1 млрд злотих (більше 300 млн доларів США) на програму будівництва футбольних полів для молоді − “Orlik -2012”, а ще 1 млрд злотих відомства разом з прибутками від спортивного тоталізатора витрачається на спорудження великих спорткомплексів у кількох польських містах.

  

У свою чергу, заступник Держсекретаря у міністерстві інфраструктури РП Патриція Волінська-Барткевич повідомила, що відомство стоїть перед серйозним вибором пріоритетів, оскільки усі проекти у сфері дорожньої інфраструктури до початку турніру не вдасться реалізувати. На будівництво доріг у Польщі в найближчі кілька років буде призначено 121 млрд злотих (більше 37 млрд доларів США), додала чиновник.

+++

Голова Державіаінспекції ставить харківський аеропорт за приклад

Euro-2012.unian.net

03.06.09

Голова Державіаїнспекції України Олександр ДАВИДОВ високо оцінює проведення робіт з реконструкції аеропорту Міжнародного аеропорту «Харків». Як передає кореспондент УНІАН, А.ДАВИДОВ, перебуваючи в складі пасажирів першого комерційного рейсу вітчизняного пасажирського лайнера АН-148, відзначив «реальні успіхи» в реконструкції аеропорту. «Я хочу поставити харківський аеропорт у приклад, − сказав він журналістам, − як можна не говорити, а діяти». «Наступним етапом буде реконструкція злітно-посадочної смуги, і видно, що компанія, яка займається аеропортом, робить це серйозно, на велику перспективу», − заявив глава Державіаїнспекції.

Він підкреслив, що державне фінансування “буде проведено відповідно до програми, затвердженої Кабінетом Міністрів”. На харківську злітно-посадочну смугу, за словами А.ДАВИДОВА, «будуть виділені кошти, вона будуватиметься за державний рахунок».

Довідка УНІАН. Аеродромний комплекс Міжнародного аеропорту «Харків» нині перебуває в комунальній власності, проте після реконструкції буде переданий у загальнодержавну власність. Загальний обсяг необхідного для реконструкції аеродрому фінансування з держбюджету, за Державною програмою підготовки України до Євро-2012, становить 811,3 млн. грн., з яких у 2009 має надійти 187,5 млн. грн. Роботи зі спорудження нового аеровокзалу та реконструкції нинішнього здійснює за свій рахунок генеральний інвестор підготовки Харкова до Євро-2012 − група DCH Олександра ЯРОСЛАВСЬКОГО. Обсяги інвестицій становлять 508,83 млн. грн., на сьогодні монтується каркас будівлі терміналу. Майновий комплекс аеровокзалу здано міською владою Харкова в оренду на 49 років компанії «Нью Системс АМ» (одна з компаній групи DCH).

+++

Astrum: «Борисполь» получит максимум поддержки от государства

Economics.unian.net

03.04.09

На протяжении 2009-2012 годов можно ожидать максимального уровня государственной поддержки аэропорта «Борисполь», поскольку введение в строй терминала D в «Борисполе» является одним из ключевых требований УЕФА в рамках подготовки к проведению чемпионата по футболу Евро-2012.

Такое мнение высказал УНИАН старший финансовый аналитик компании Astrum Investment Management Сергей ФУРСА.

Он считает, что получение аэропортом второго транша в рамках кредита Японского банка международного сотрудничества свидетельствует о неизменности планов строительства терминала D. По мнению аналитика, «Борисполь» является одним из наиболее надежных эмитентов на рынке облигаций Украины.

Как сообщал УНИАН, государственное предприятие «Международный аэропорт «Борисполь» получило очередной транш в рамках кредита Японского банка международного сотрудничества в размере 106 млн. 330 тыс. грн. (1 365 716 966 иен).

Напомним, аэропорт «Борисполь» получил уже несколько траншей в размере свыше 2 млн. грн. каждый по данному кредиту. Первый транш в размере 76 тыс. долл. по японскому кредиту Украина получила 10 марта 2006 года.

Строительство терминала D предусматривается за счет средств японской кредитной линии, которая составляет 178 млн. долл. (75%). Обязательство аэропорта “Борисполь” по строительству нового терминала − 60 млн. долл. (25%).

Справка УНИАН. 29 марта 2005 года в Киеве было подписано соглашение (в форме обмена нотами) между правительствами Украины и Японии о предоставлении кредита для финансирования проекта развития ГМА «Борисполь» на срок 30 лет и на сумму до 19 млрд. 92 млн. иен (около 180 млн. долл.). Верховная Рада Украины ратифицировала это соглашение 16 июня 2005 года.

Субкредитное соглашение подписано с банком-агентом в Украине − Государственным международным экспортно-импортным банком − 22 сентября 2005 года с выплатой 2,5% годовых. Кредит предоставлен на срок до 10 марта 2035 года. Срок погашения кредита − с 10 сентября 2015 года по 10 марта 2035 года. Дата закрытия кредитной линии − 31 декабря 2010 года.

В июле 2008 года был определен победитель тендера на строительство этого терминала − турецкая группа «Dogus/Alarko/YAD», контракт с которой должен подписать банк JBIC.

Начало строительства терминала запланировано на 2008 год, окончание − на конец 2010 − начало 2011 года. Пропускная способность здания пассажирского терминала первой фазы строительства будет составлять 1500 пассажиров в час пик, а введение в эксплуатацию терминала вместе с существующими мощностями аэропорта обеспечит обслуживание «Борисполем» 8,1 млн. пассажиров в год.

+++

Детворе предложили придумать харьковский талисман Евро-2012

Glavnoe.ua

04.06.09

По словам губернатора Арсена Авакова эта встреча является своеобразным итогом завершившегося учебного года.

«Должен признать, что результаты выглядят впечатляюще,− сказал руководитель области.− 27 учащихся были удостоены стипендии Президента Украины, на Всеукраинском конкурсе-защите научно-исследовательских работ учащихся − членов Малой академии наук команда Харьковской области завоевала наибольшее (!) количество призовых мест − 43 человека стали призерами конкурса, а 9 из них − заняли первые места! Кроме того, 69 ребят победили на четвертом этапе Всеукраинских ученических олимпиад».

В ходе встречи ребята устроили для участников встречи мини-презентацию работ, которые позволили им отличиться в конкурсах и олимпиадах. Так, воспитанник кружка начального технического моделирования областного Дворца детского и юношеского творчества Богдан Губарев продемонстрировал любимых роботов, с которыми в свои 6,5 лет стал призером 1-й Национальной олимпиады по робототехнике и Кубка Украины по судомодельному спорту, а ученик 10 класса Харьковской гимназии №144 Евгений Звягин рассказал о том, как ему удалось завоевать бронзовую медаль на 43-й Международной Менделеевской олимпиаде по химии, которая проходила в столице Туркменистана.

А когда юннатка областного Дворца детского и юношеского творчества Аня Гаражина призналась, что помимо изучения и дрессировки животных занимается еще и изготовлением игрушек в народном стиле, губернатор попросил ее смастерить игрушку-символ для игр «ЕВРО-2012», которые пройдут в Харькове. Аня обещала подумать над этим предложением и в качестве сувенира подарила Арсену Авакову куклу-кубышку с лекарственными растениями.

Прежде чем сфотографироваться со счастливыми победителями и победительницами, Арсен Аваков обратился к ним с напутственным словом.

«Ваши достижения наполняют нас энергией и заставляют трудиться больше и эффективнее. Уверен, что в дальнейшем вы одержите еще более важные победы, и нынешние награды − дипломы, грамоты и медали − станут надежной основой ваших будущих успехов на благо нашей Харьковской области и всей Украины»,− сказал руководитель области.

+++

Занимаясь «дерибаном» земли, Леонид Климов не заметил, как угробил одесский «Черноморец»

Revisor.od.ua

04.06.09

Во второй декаде мая 2009 года Комитет аттестации футбольных клубов принял постановление об отказе «Черноморцу» в выдаче аттестата на право участия во Всеукраинских соревнованиях по футболу среди профессиональных команд. Но специалисты, приближенные к Одесской федерации футбола, сообщают, что «на сегодняшний день никакого перевода во Вторую Лигу не было. Окончательного решения о снятии очков с команды тоже не принято».

По мнению знатоков и экспертов, проблемы у «Черноморца» начались три года назад. Тогда случился казус с футбольным игроком из Сербии. Футболист подал иск на команду в международный суд. Дело в том, что он играл в трех матчах (в общей сложности 54 минуты на поле) и не получил за это никаких денег, о которых черным по белому написано в контракте. Суд решил дело в пользу обиженного игрока и, кроме финансового наказания, клуб «Черноморец» лишили 6 очков. Этот факт также повлиял на решение УЕФА об исключении Одессы из списка городов принимающих чемпионат Европы по футболу 20012 года. Европейцы не захотели сотрудничать с городом, в котором не выполняются обязательства даже перед игроками, не то что перед УЕФА.

На сегодняшний день, по словам эксперта Одесской федерации футбола, похожий случай произошел с игроком команды «Черноморец» Русланом Валеевым. Он — коренной одессит, 11 лет игравший за немецкие и голландские клубы. Но, подписав двухгодичный контракт с «Черноморцем», он успел провести всего одну игру, и то за дубль. После этого игрока без объяснений отчислили из команды — выступать за другой клуб он не может — действует контракт с «Черноморцем». По его условиям футболист не имеет права даже давать интервью. Два года Руслан Валеев вынужден выбивать свою зарплату при помощи адвоката.

Эксперт: наша федерация, наверное, решит вопросы по Руслану Валееву здесь. Мусор из избы выносить не будут. Если конфликт затянется, то с команды тоже могут снять очки.

По словам адвоката Руслана Валеева, «выбивание» зарплаты из клуба происходит так, что «Черноморцу» создаются определенные проблемы. Так что клубу, чтобы эту проблему решить, приходится платить понемногу деньги футболисту, иначе не получается.

«Пролет» над «Евро 2012», конфликты с игроками, экономический кризис, похоже, не выдерживает собственник «Черноморца» Леонид Климов. Когда-то он, по словам приближенных к нему людей, вытащил из грязи команду, играющую под черно-синими знаменами.

Стоит отметить, тогда «Черноморец» был третьей командой в Украине. По истечению времени «Черноморец» растерял былую славу, «докатился» до Второй Лиги и, похоже, готов сменить инвестора. Правда, богатых одесситов, желающих вкладывать деньги в убыточный футбольный клуб, пока не нашлось.

Підписатися на новини