Футбольная жизнь в зеркале СМИ
Интернет − нейтральные оценки
Українські та китайські експерти обговорили можливість співпраці щодо підготовки України до Євро-2012
Ольга Танасійчук
Укрінформ
21.10.08
Україна хоче перейняти, а Китай бажає поділитися своїм досвідом з підготовки великих спортивних заходів. Про це йшлося в ході сьогоднішньої зустрічі експертів з обох сторін, яка відбулася в Пекіні за участі віце-прем'єр-міністра України Івана Васюника та першого віце-президента Оргкомітету Ігор ХХІХ Олімпіади, заступника голови НОК Китаю Ян Шуаня (Yang Shuan), повідомляє власний кореспондент УКРІНФОРМу.
«Такого масштабного спортивного заходу, як наступне ЄВРО, Україна ще не проводила, і таких масштабних архітектурних проектів ще не виконувала», − зазначив Іван Васюник. При цьому він зауважив, що в справі підготовки до фіналу Кубка Європи з футболу «дуже серйозним нашим партнером» виступає УЄФА, яка з минулого року не тільки моніторить хід робіт, але й допомагає. «Це нелегка співпраця, ми отримуємо чимало критики», − визнав віце-прем'єр.
Україна вважає дуже корисним досвід Китаю з підготовки й проведення Олімпійських і Паралімпійських Ігор, з огляду на масштабність заходів, і терміни підготовки до них. «Ви були і ми зараз перебуваємо в однакових умовах. У цій ситуації Китай зміг здійснити справжній прорив в стислі терміни, продемонструвати швидку реалізацію проектів та чітку організацію праці».
Іван Васюник сказав, що зараз Україна вже виходить на завершальний етап підготовки до ЄВРО-2012. Однак світова фінансова криза, яка не оминає жодної країни, може внести свої корективи до процесу. Проте, за словами урядовця, «ми маємо все більше переконання, що зможемо перейти через усі ці проблеми, подолати їх». Він нагадав, що з державного бюджету вже збільшені кошти на підготовку до ЄВРО з метою мінімізації наслідків фінансової кризи.
Ян Шуань запевнив у готовності представників Оргкомітету Пекінських Ігор, інших фахівців поділитися своїм досвідом. Водночас він зазначив, що підготовка України до ЄВРО відбувається у дійсно скрутний час світової фінансової кризи, а відтак − Україна, на його думку, може постати перед викликами, які не загрожували свого часу Китаю.
Участь у зустрічі взяли з китайської сторони експерти з департаментів обслуговування транспорту, медицини, безпеки, з української − з компанії «Укравтордор», міністерств будівництва, культури й туризму, у справах сім'ї, молоді та спорту, охорони здоров'я, освіти. Іван Васюник висловив побажання на продовження спілкування експертів. «Сподіваємося, що ми налагодимо більш постійні зв'язки на рівні експертів з обміну досвідом щодо підготовки до ЄВРО», − сказав він, завершуючи зустріч.
+++
Віце-прем‘єр-міністр України Іван Васюник закликає політичні сили припинити спекуляції на тему Євро-2012
Ольга Танасійчук
Укрінформ
21.10.08
Віце-прем'єр-міністр України Іван Васюник закликав політичні сили припинити спекуляції на тему ЄВРО-2012. Про це він заявив, перебуваючи в Пекіні, де проходить засідання спільної Міжурядової комісії з торгово-економічних питань і відбуваються переговори з потенційними китайськими інвесторами, повідомляє пекінський кореспондент УКРІНФОРМу.
«Я закликаю всі парламентські політичні сили відмовитися від суто політиканської риторики на тему ЄВРО-2012. Натомість фракційні лідери могли б наостанок каденції парламенту шостого скликання зробити добру справу для українського народу − позачергово проголосувати за необхідні законопроекти для вчасної підготовки країни до Європейської футбольної першості», − заявив віце-прем'єр. Він нагадав, що пакет законів ЄВРО-2012 давно поданий до Верховної Ради і не ухвалюється вже довгий час.
Іван Васюник висловив жаль, що не всі політичні сили згодилися винести тему підготовки до Чемпіонату Європи з футболу у 2012 році за політичні дужки. «ЄВРО-2012 є темою аполітичною. Лідери партій мали б на ділі докладати максимум спільних зусиль, щоб підготувати Турнір на гідному рівні, а не намагатися заробити собі дивідендів заявами «про загрози для ЄВРО-2012», − наголосив віце-прем'єр. «Тим більше дивно чути такі заяви від лідера Партії регіонів, оскільки там є члени, які щиро вболівають за футбол, за ЄВРО-2012. Я не думаю, що це позиція всіх членів партії та фракції,» − додав віце-прем'єр.
Він вважає, що, якщо у політичних сил є фахові пропозиції та зауваження, то потрібно в робочому порядку працювати з національними експертами з підготовки до ЄВРО-2012. Фахівці, що ведуть тему Турніру, є в кожному міністерстві та відомстві.
+++
Роботи з реконструкції НСК «Олімпійський» йдуть з випередженням графіка
Юрій Щербак, Михайло Мельник
Укрінформ
21.10.08
Роботи з реконструкції Національного спортивного комплексу «Олімпійський» ідуть з перевиконанням графіка на три-чотири доби. Про це повідомив під час сьогоднішньої прес-конференції у створеному при УКРІНФОРМі інфо-центрі «Євро-2012 − Україна» заступник міністра у справах сім'ї, молоді та спорту Сергій Драч.
За його словами, на НСК «Олімпійський» нині розпочався другий етап демонтажу. «Штабом реконструкції вже затверджено новий графік робіт, включно до 1 січня 2009 року. Одне з найважчих питань − демонтаж приміщення дирекції стадіону. У грудні ми маємо завершити знесення цієї споруди», − поінформував заступник міністра.
Сергій Драч також повідомив, що протягом десяти днів ВАТ «Містобуд» має завершити реконструкцію репортажно-інформаційного комплексу арени. Передбачається, що всі роботи з демонтажу, окрім приміщення дирекції, закінчаться вже до 1 грудня. «Сьогодні на об'єкті в дві зміни працюють близько 200 чоловік. Задіяні лише вітчизняні організації», − зазначив він.
Заступник міністра повідомив, що виконавець робіт з реконструкції арени − німецьке архітектурне бюро GMP von Gerkan, Marg und Partner 10 жовтня передало до дирекції НСК «Олімпійський» ескізний проект та техніко-економічне обґрунтування будівельно-монтажних робіт. У четвер його буде розглянуто на засіданні містобудівної ради столиці та в Мінрегіонбуді України. Потім проект буде направлено на затвердження до Кабінету міністрів.
Затвердження урядом цього документу надасть можливість розпочати процедуру проведення тендера з визначення генерального підрядника реконструкції НСК «Олімпійський». За словами Сергія Драча, передбачається, що угоду з генпідрядником буде підписано після 20 листопада нинішнього року. Всього на виконання реконструкції Національного спортивного комплексу «Олімпійський» за попередніми розрахунками має бути виділено 1,5 млрд гривень. Точну суму визначить експертиза.
Довідка УКРІНФОРМу: НСК «Олімпійський» − головна спортивна арена України. Стадіон побудовано у 1936-1941 роках. Офіційна дата відкриття арени − 1948 рік. Раніше мав назву Сталінський республіканський стадіон, стадіон ім.Хрущова, Київський центральний стадіон, Республіканський стадіон. Нинішня назва була затверджена Указом Президента України 1996 року.
У серпні нинішнього року Державне підприємство НСК «Олімпійський підписало договір на виконання робіт з реконструкції арени з німецьким архітектурним бюро GMP von Gerkan, Marg und Partner. Роботи триватимуть у 2008-2010 роках. Після реконструкції стадіон отримає статус «п'ятизіркового».
2012 року на НСК «Олімпійський» відбудеться фінальний матч чемпіонату Європи з футболу, крім того, на ньому пройдуть три зустрічі групового турніру й один з чвертьфінальних поєдинків Євро-2012.
+++
Генпідрядник з реалізації проекту реконструкції НСК «Олімпійський» буде визначений через місяць − Мінсім’ї та спорту
УНІАН
21.10.08
Генерального підрядника з виконання робіт по проекту реконструкції НСК «Олімпійський» в Києві буде визначено через місяць.
Як передає кореспондент УНІАН, про це повідомив сьогодні заступник міністра у справах сім’ї, молоді та спорту Сергій ДРАЧ на прес-конференції щодо ходу реконструкції «Олімпійського» у рамках підготовки України до Євро-2012.
Він нагадав, що міністерство 10 жовтня отримало від Німецького архітектурного бюро GMP, яке є головним проектувальником реконструкції НСК «Олімпійський», концептуальний проект реконструкції стадіону. Зазначений проект переданий на експертизу у Держекспертизу та у Головне управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища КМДА і головному архітектору столиці Василю ПРИСЯЖНЮКУ.
«Ми плануємо, що вже у четвер Міністерство регіонального розвитку і будівництва розгляне цей концептуальний проект і надасть свої зауваження до нього», − повідомив С.ДРАЧ.
За його словами, певні зауваження існують з боку наших фахівців, зокрема, не влаштовує варіант евакуації з стадіону у східному напрямку (у бік готелю «Русь»).
Держекспертиза має надати свій висновок до 5 листопада і, відповідно, після цього стане відомий остаточний кошторис реконструкції.
С.ДРАЧ повідомив, що участь у розгляді концептуального проекту братимуть й експерти УЄФА.
За його словами, наступним етапом буде проведення тендера на виконавця генпідрядних робіт по реконструкції.
«Це дуже важливий етап. Контракт, який буде укладений, це, мабуть, один із найбільших контрактів, які є в Україні. Ми вважаємо, що це мегапроект. Потрібно буде виконати роботи більше ніж на мільярд гривень» , − наголосив заступник міністра.
«Ми плануємо завершити підписання контракту з генпідрядником після 20 листопада. Від нас вимагають експерти УЄФА, щоб ми у листопаді мали генпідрядника, який підпишеться під датою введення об’єкту. Вона залишається незмінною − це червень 2011 року − об’єкт повинен бути готовий до проведення першого матчу», − сказав С.ДРАЧ.
За його словами, передбачено, що з 1 грудня генпідрядник розпочне демонтажні роботи з відтворення першого ярусу (всього десять ярусів) стадіону.
Як повідомив заступник міністра, за час проведення реконструкції планується перекласти й інженерні мережі, що проходять через територію стадіону, зокрема, це тепломережі та мережі колектора. На сьогодні визначено генпроектувальник цих робіт − інститут «Київінжпроект» − і вже найближчим часом з ним буде підписано відповідний договір.
Що стосується фінансування робіт з реконструкції, враховуючи економічну кризу та ситуацію в країні, С.ДРАЧ запевнив, що уряд намагатиметься знайти усі необхідні кошти, щоб забезпечити якісне та вчасне виконання робіт. За його словами, остаточні розрахунки стануть відомі 27 жовтня, коли буде завершено експертизу запропонованого концептуального проекту реконструкції НСК «Олімпійський». Попередньо визначено суму реконструкції разом з проектними роботами − 300-330 млн. доларів.
«Є запевнення на усіх рівнях, що якщо потрібно й експертиза покаже, що це буде коштувати більше, значить, будуть ці кошти знайдені», − зазначив він.
На сьогодні, за даними С.ДРАЧА, за виконані роботи проплачено 100-відсотково. Зокрема, виплачено за демонтажні роботи 7 млн. грн. «Київміськбуду» та 20 млн. грн. − «Мостобуду». В цілому, з вишукувальними роботами, сьогодні освоєно на об’єкті близько 50 млн. грн.
С.ДРАЧ повідомив також, що на останній нараді уже піднімалось питання площі перед стадіоном, де знесли недобудований ТРЦ «Троїцький». Є пропозиції створити там паркінг з торговельними площами. Водночас, питання не вирішено остаточно, а крім того, по цій ділянці поки не визначено проектувальника. Разом з тим, заступник міністра висловив упевненість, що за два тижні буде вирішено, яким чином організувати підхід до стадіону.
Як повідомляв УНІАН, 10 жовтня директор компанії GMP Крістіан ХОФФМАНН передав у Києві в.о. генерального директора ДП «Національний спортивний комплекс «Олімпійський» Дмитру ЧЕРНЯВСЬКОМУ перший пакет проектно-кошторисної документації − концептуальний проект або техніко-економічне обґрунтування (ТЕО).
Документ містить головні архітектурно-будівельні, інженерні та технологічні рішення спортивного комплексу, а також обґрунтування кошторисної вартості будівельно-монтажних робіт.
Після розгляду на засіданні містобудівної ради Києва та в Мінрегіонбуді ТЕО буде передано на розгляд Кабінету міністрів.
Затвердження урядом цього документа дасть можливість розпочати процедуру проведення тендера для визначення генерального підрядника з реконструкції НСК «Олімпійський».
Концептуальний проект розроблено архітекторами компанії GMP згідно з угодою на виконання проектних робіт з реконструкції НСК «Олімпійський», яка була підписана між держпідприємством «НСК «Олімпійський» та компанією GMP 6 серпня 2008 року.
+++
До Євро-2012 в Донецьку почали заміну маршрутних таксі на автобуси великої місткості
Сергій Абуков
Укрінформ
21.10.08
Проблема перевантаженості транспортних магістралей Донецька залишається однією з найактуальніших у рамках підготовки до Євро-2012. У місті почали заміну маршрутних таксі на автобуси великої місткості (до 100 пасажирських місць). Про це повідомив міський голова Олександр Лук‘янченко під час прес-конференції, передає кореспондент УКРІНФОРМу.
Так, на початку грудня на донецьких дорогах з'являться 10 нових автобусів. Крім того, існує домовленість на поставку 20 нових автобусів з керівництвом Донецького металургійного заводу. «Таким чином, введення в експлуатацію 30 нових автобусів замінить 250 маршрутних таксі, що дасть змогу розвантажити рух і зробити пересування пасажирів більш комфортним», − відзначив міський голова Олександр Лук‘янченко.
Крім того, вже закуплено 4 нових трамваї і 5 тролейбусів.
+++
Створення територіального організаційного комітету Євро 2012 року з футболу
Oda.odessa.gov.ua
20.10.08
На виконання п.8 протокольного рішення засідання міжвідомчої робочої групи при Організаційному комітеті з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу з першого питання порядку денного «Про створення та функціонування в системі центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування підрозділів, відповідальних за підготовку та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» від 5 вересня 2008 року обласною державною адміністрацією здійснюються заходи з реорганізації місцевих організаційних комітетів з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу шляхом об’єднання їх в єдиний територіальний організаційний комітет. Вже визначено склад Одеського організаційного комітету з підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, підготовлено проект розпорядження голови обласної державної адміністрації про утворення відповідного організаційного комітету.
+++
У Львові розпочали боротьбу з расизмом
Zaxid.net
21.10.08
Футбольним турніром між командами етнічних меншин Львова та іноземцями, що проживають у місті, розпочався тиждень «Футболу проти расизму», який триватиме протягом 16-28 жовтня. «Акція «Футбол проти расизму» в межах європейських днів проти расизму проводиться у Львові вже вдруге», − повідомила начальник управління інформації та промоцій департаменту «Євро-2012» Соломія Білонога. Організаторами акції виступили ГО «Карпати», ФК «Карпати», а також департамент «Євро-2012» Львівської міської ради за співпраці з організацією FARE, яка є офіційним партнером UEFA.
«Расистським проявам не може бути місця у Львові, особливо якщо ми організовуємо Євро-2012, адже Європа − це, перш за все, етнічна та расова толерантність, і, особливо, це відображається в європейському футболі», − прокоментувала Соломія Білонога.
Як поінформували ZAXID.NET у прес-службі Львівської міської ради, участь у футбольному турнірі взяли команди вірмен, болгар, поляків, сирійців, бербер, курдів, нігерійців, а також представників Лівану, Тунісу, Йорданії, Бразилії та збірна ісламських країн. Перемогу здобула команда Марокко, яка у фіналі переграла українців з рахунком 3:1.
У межах акції в міськраді відбудеться виставка дитячих малюнків та фотовиставка на антирасистську тематику. Участь у конкурсі дитячого малюнку взяли вихованці шкіл №51, 33, 38, 92, 90, 84, 74, 96, а також будинку дитячо-юнацької творчості Франківського району, класичної гімназії при ЛНУ ім. І.Франка, школи-ліцею Оріяна, Школи Радості, правничої гімназії, гімназії «Престиж» та початкової школи «Білоцвіт».
«Приємно, що наші започаткування проведення тижня футболу проти расизму стають хорошою традицією для львів’ян. Ми це робимо, оскільки вважаємо, що саме такі невеликі, але дуже дієві акції в подальшому стають підвалинами для великих подій», − зазначив голова ГО «Карпати» Олег Солдатенков.
+++
Харьков должен стать основным принимающим городом на Евро-2012. Арсен Аваков
Kharkivoda.gov.ua
21.10.08
Председатель облгосадминистрации Арсен Аваков и главный инвестор ключевых объектов под ЕВРО-2012, президент компании DCH Александр Ярославский проинспектировали ход реконструкции стадиона «Металлист».
Сейчас здесь устанавливаются опоры под новую крышу. Всего их будет установлено 24 штуки. «Крыша и стадион будет отвечать всем высочайшим требованиям к качеству, которые установлены FIFA и UEFA», − сообщил генеральный директор ООО «Стальконструкция» Сергей Евель, компании, которая производит монтаж металлических конструкций.
Полностью реконструкция стадиона будет закончена к декабрю 2010, говорит Александр Ярославский. «Мы на полгода сократили все сроки. Стадион будет вмещать 42 тысячи болельщиков, а его инфраструктура будет соответствовать всем требованиям UEFA», − заявил Александр Ярославский.
Руководитель области Арсен Аваков, отвечая на вопросы журналистов, сказал, что доволен уровнем и темпом подготовки стадиона «Металлист» к европейскому чемпионату.
Арсен Аваков также отметил, что, учитывая, что реконструкция стадиона «Металлиста» в этом году уже профинансирована в сумме 60 млн. грн. и примерно такую же сумму планируется в этом году выделить еще, «мы видим, что город Харьков готовится к ЕВРО не на словах, а на деле».
«И глядя на то, как строятся и реконструируются у нас объекты, думаю, что Харьков должен стать основным принимающим городом ЕВРО-2012», − заявил руководитель области.
+++
Василь Куйбіда: «Україна − великий ринок для виробників баштових кранів, дорожньої техніки та інших будівельних механізмів»
Minregionbud.gov.ua
21.10.08
Знаковим поштовхом для двостороннього співробітництва України і Китаю повинно стати проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. На цьому наголосив Міністр регіонального розвитку та будівництва України Василь Куйбіда, виступаючи з доповіддю на Десятому засіданні Міжурядової українсько-китайської комісії.
«Враховуючи досвід Китаю в підготовці Пекінської олімпіади, Україна вітає зацікавленість китайських будівельників брати участь в інвестиційних проектах, які спрямовані на будівництво мостів, комунальних споруд, а також спортивних об’єктів Євро-2012», − підкреслив Василь Куйбіда.
Уваги з українського боку, за словами Міністра, заслуговує китайська будівельна техніка (парк будівельних машин в Україні на сьогодні відпрацював 80% свого ресурсу). «Україна − великий ринок для виробників баштових кранів, дорожньої техніки та інших будівельних механізмів», − додав Міністр. Він наголосив також на тому, що Україна зацікавлена використовувати досвід Китаю у спорудженні багатоповерхових автопаркінгів, зокрема при розробленні відповідних державних будівельних норм, та готова залучати китайські будівельні компанії до будівництва автопаркінгів у великих містах.
+++
Донецк готовится к Евро 2009, 2012 в очень напряженном режиме, − мэр
Zadonbass.org
21.10.08
Подготовка Донецка к Евро 2009, 2012 проходит в очень напряженном режиме, потому что со стороны государства обязательства, которые обещали, не выполняются. Об этом сказал сегодня Донецкий городской голова Александр Лукьянченко.
«На сегодняшний день не выполняются обязательства к Евро 2009 в части дорог. Сегодня задолженность по финансированию строительства дорог к Евро 2009 составляет больше 35 млн. Это просроченная задолженность. Это реконструкция бульвара Шевченко, там 17 млн. задолженность и задолженность по дороге пр. Мира − ул. Базюкова составляет 18 млн. гривен», − сказал А. Лукьянченко.
«24 числа я буду встречаться в Киеве на совещании с вице-премьер-министром Васюником и там эти вопросы будут рассматриваться», − отметил мэр.
По взлетно-посадочной полосе, по словам А. Лукьянченко работы ведутся в удовлетворительном режиме, хотя есть отставание по финансированию. Планируется, что основные работы по взлетно-посадочной полосе будут закончены в этом году. Также закончены последние приготовления, и мэр выразил уверенность, что в ноябре этого года объявят победителей тендера по Донецкому аэропорту, по строительству нового международного терминала.
В то же время городской голова отметил, что его тревожит один момент. Мэр опасается, что город может потерять инвесторов по строительству гостиниц на территории города. По словам А. Лукьянченко, прогнозные показатели по этому вопросу будут после инвестиционного форума в Донецке, который пройдет 28-30 октября. «Основная масса наших проектов, которые будут представлены, будут объекты к Евро 2012. Львиная доля там будет гостиниц и также 2 транспортные магистрали», − сказал А. Лукьянченко.
+++
Из-за «Евро-2012» прекращено финансирование ремонта и реконструкции дорог Николаевской области
Mukola.net
21.10.08
Сегодня практически полностью снято финансирование дорог в тех регионах, где не будет проходить «Евро-2012», сообщил николаевский губернатор Алексей Гаркуша во время своего последнего прямого телеэфира и отмети, что он считает такое решение ошибочным.
Учитывая, сколько еще времени до «Евро-2012», можно только предполагать, что при таком подходе мы сможем проехать по дорогам области только на танке или на броневике.
Николаевская облгосадминистрация обращалась и в бюджетный комитет парламента, и в Кабмин с тем, чтобы во время формирования бюджета учли наши потребности.
Губернатор надеется, что к предложениям области таки прислушаются, тем более, что с такими предложениями обращалась не только Николаевская область, и соответствующие средства все-таки будут выделены.
+++
Лукьянченко боится потерять инвесторов
Komitet12.org.ua
21.10.08
Городской голова Донецка Александр Лукьянченко боится потерять инвесторов по строительству гостиниц в Донецке. Тревоги мэра вызваны нестабильной ситуацией в экономике Украины.
«Меня тревожит состояние экономики в части, чтобы мы не потеряли инвесторов именно по строительству гостиниц на территории города», − сказал мэр сегодня на пресс-конференции, передает корреспондент ЧЕ-12.
«Мы сможем окончательно взвесить прогнозные показатели после прохождения саммита и инвестиционного форума 28,29,30 октября на территории города... На форуме основная масса наших инвестиционных проектов будет представлена и предъявлена к Евро-2012. Львиная доля на форуме будет представлена именно по гостиницам, а также две серьезные транспортные магистрали», − рассказал градоначальник.
+++
ДЖД готовится к Евро-2012
Komitet12.org.ua
21.10.08
Благодаря Евро-2012 жители Украины имеют все шансы получить транспортную систему, отвечающую всем европейским требованиям. Именно к этому сейчас стремится Донецкая железная дорога, которая свяжет Донецк с другими украинскими городами, принимающими матчи Чемпионата Европы по футболу 2012 года.
Основным требованием УЕФА к железнодорожному транспорту Донецкой области является удобство и безопасность. «Пассажиры в Европе привыкли к удобству и комфорту. Для них важно и то, какие виды услуг буду предоставлены им как во время пути следования, так и на вокзале. Донецкая железная дорога должна соответствовать европейским стандартам, а это значит хороший сервис, комфортный вагон и скорость поезда», − сказал начальник пресс-службы Донецкой железной дороги Владимир Селиванов в комментариях Комитету ЧЕ-12.
Для реализации масштабного проекта с учетом требований УЕФА, железной дороге необходимо найти несколько сотен миллионов гривен. Однако эти средства Донецкой железной дороге найти не под силу, хотя она и является одной из прибыльных структур в Украине. Еще в июле 2008 года вице-премьер-министр Украины Иван Васюник, проводя в Донецке заседание Оргкомитета по вопросам Евро-2012, заявлял, что средств на реализацию государственной программы по подготовке к чемпионату ни у «Укрзализници», ни в местных бюджетах нет. При этом министр отметил, что спасением для данной инфраструктуры может стать инвестор, который согласиться вложить свои средства в железную дорогу. «В Европе, железные дороги являются дотационной отраслью, у нас же в Украине это бюджетообразующая структура. И в вопросе строительства, модернизации объектов бесспорно должна быть программа правительства, поскольку те объемы, которые возлагают на железную дорогу, самостоятельно ей не решить. Потому что на это необходимо многомиллионные инвестиции», − сказал В.Селиванов.
На сегодня Министерство транспорта и связи рассматривает варианты развития инфраструктуры железнодорожного транспорта страны. Наиболее приемлемым может быть развитие транспортных систем Финляндии и Франции. В последнем случае стоит отметить, что Украина имеет схожую транспортную систему − расстояние от областных центров составляет 250-300 километров.
Строгие требования УЕФА к железной дороге вызваны тем, что этот вид транспорта считается наиболее удобным. К примеру, во Франции железная дорога является реальным конкурентом авиатранспорта. Здесь около 400 скоростных маршрутов, тогда как в Украине пока еще ни одного. В рамках подготовки к Евро2012, «Укрзализныця» намерена реализовать проекты внедрения скоростного пассажирского движения на направлениях «Киев-Львов», «Киев-Донецк», «Киев-Днепропетровск». На реализацию этого проекта по прогнозам генерального директора «Укрзализныци» Василия Мельничука необходимо более 2,5 млрд. евро. Однако, из-за ограниченных финансовых возможностей железных дорог и отсутствия бюджетной поддержки реальным путем финансирования первоочередных железнодорожных инвестиционных проектов железнодорожники называют привлечение кредитов международных финансовых организаций.
Что же касается направления «Донецк-Киев», то основным направлением Донецкой железной дороги станет участок − «Лозовая-Славянск-Краматорск-Ясиноватая-Донецк», общая протяженность пути которого составляет почти 212 км. Этот участок важен для болельщиков, которые захотят быстро добраться из Киева в Донецк и наоборот. Уже в текущем году Донецкая железная дорога начала первый этап модернизации этого отрезка и на 2008 год запланировано подготовить 9 километров пути. Кроме того, для реализации данного проекта Укразали цей планирует приобрести скоростной подвижной состав − финскую «пиндалину» (Pendolino) с закрытым конусом кузова. А ДЖД к 2012 году запланировала приобрести 15 электропоездов и 10 рейсовых автобусов, а также провести ремонт локомотивов.
Еще одним из главных аспектов подготовки ДЖД к Евро2012 является железнодорожный вокзал. Как известно, 22 февраля 2007 года согласно постановлению Кабинета министров предусмотрено строительство нового пригородного пассажирского вокзала и реконструкция действующего вокзала на станции «Донецк». Предпроектная наработка Донецкой железной дороги, разработанная ОАО «Институт Днепрогипротранс», предполагает затратить на модернизацию, благоустройство привокзальной территории и строительство части здания вокзала 670 млн. гривен. Однако, такую сумму ДЖД самостоятельно найти не сможет, поэтому было принято решение о привлечении инвесторов. Уже сейчас французские, великобританские и отечественные инвесторы готовы вложить средства в железнодорожный вокзал станции Донецк. Надо отметить, что окупится же этот объект только через 10 лет. «Средств ни у ДЖД, ни у «Украизлизныци» на это нет. Известно, что по реконструкции вокзала будет проведен тендер. По данному проекту ведутся переговоры с инвесторами», − отметили в пресс-службе ДЖД.
Донецкий вокзал был построен еще в 1949 году. На сегодня вокзал обслуживает 20 тысяч пассажиров в сутки, около 14 тысяч человек − пригородного и 4,6 тыс. человек − дальнего сообщения. В виду того, что пассажиропоток возрастет в три раза во время проведения Евро2012, необходимо расширение вокзальной территории. «Ввиду того, что на нашем вокзале не поместится такое число пассажиров, было принято решение расширить территорию вокзала», − отметил начальник пресс-службы. Проект по реконструкции вокзала рассматривается совместно с муниципальными властями. Реализация нового проекта вокзала, по замыслу проектировщиков, будет происходить за счет смещения существующих объектов, поскольку пространство вокруг здания вокзала со всех сторон застроено. В связи с этим рассматривается вопрос о расширении северной и южной территории существующего здания вокзала за счет расчищения привокзальной территории. В частности, планируется перевести в новопостроенный отдельный корпус в южной части ж/д вокзала сотрудников, занимающихся пассажиропотоком, грузовыми перевозками, диспетчеров, бухгалтерию и других сотрудников, работающих сейчас в здании вокзала. Рассматривается и то, что трамвайное кольцо, где закругляется первый маршрут трамвая «ДМЗ-Ж/Д» сместить в сторону Ясиноватой. Ветхие же дома согласно проекту планируется снести, а на их месте построить девятиэтажное здание. Тут же будет построен паркинг, православный храм и два двухэтажных торговых комплекса. Частные предприниматели, которые имели киоски на этом месте, смогут перейти в торговый комплекс. Коме того, значительно будет изменена путевая система. Планируется разграничить движение дальнего, местного и грузового следования. Новый пригородный вокзал, будет иметь надземный канкорс с выходом на железнодорожные пути, а также будут установлены турникеты. Также запланировано увеличить зал ожидания на 1700 мест, пригородный вокзал, как и транзитный, будет рассчитан на 400 мест. В здании вокзала также будут комнаты отдыха, парикмахерская, кафе и некоторые другие виды сервиса. Помимо этого предполагается создать площадку для отстоя маршрутных такси, автобусов.
Особое внимание ДЖД уделяет безопасности. Сегодня уже производится видеонаблюдение на основных и центральных вокзалах ДЖД. Однако в преддверии турнира планируется увеличить число видеокамер для ведения наблюдения привокзальной площади, перронами, платформами. Это связано с тем, что вокзал является местом массового скопления людей и такие места подвержены террактам, а потому УЕФА хочет видеть на вокзалах полную безопасность.
Также, со следующего года Донецкая железная дорога для удобства своих клиентов намерена осуществлять продажу билетов через сеть Интернет.
+++
В конце ноября объявят результаты тендера по аэропорту Донецк
Komitet12.org.ua
21.10.08
В конце ноября текущего года будут объявлены результаты тендера по международному аэропорту Донецк. Об этом заявил сегодня на пресс-конференции городской голова Донецка Александр Лукьянченко, передает корреспондент ЧЕ-12.
«Закончены последние приготовления и в ноябре месяце объявят победителя тендера по донецкому аэропорту, по строительству нового международного терминала», − сказал мэр, отметив, что информацию о тендере он имеет от Донецкого областного совета.
По словам мэра, на участия в тендере по аэропорту есть уже две заявки.